آمار دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

۶۵۵ تن دیگر بر اثر کرونا جان باختند/ ادامه روند صعودی فوتی‌ها در کشور/ رکوردی دیگر در مرگ و میر هموطنانمان

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در پی خیز پنجم کرونا و پیشتازی سویه دلتا در کشور، متاسفانه در شبانه روز گذشته ۶۵۵ تن از بیماران کووید-۱۹ به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

۶۵۵ تن دیگر بر اثر کرونا جان باختند/ ادامه روند صعودی فوتی‌ها در کشور/ رکوردی دیگر در مرگ و میر هموطنانمان

تا کنون ۱۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۵۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۸۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۹ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۶۳۹ دُز رسیده است.

رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور با تزریق واکسن به ۶۶۹ هزار نفر دوباره شکسته شد.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز(۲۵ مردادماه ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۱ هزار و ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۰۴۴ نفر از آنان بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۱۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۸ هزار و ۴۸۳ نفر رسید.

عبور بعضی استان‌ها از قله خیز پنجم کرونا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت به نظر می رسد روند بستری در استان‌های اصفهان ، بوشهر، تهران ، چهارمحال و بختیاری، سمنان، سیستان و بلوچستان ، فارس، قم، کرمان، گلستان، مازندران، هرمزگان، همدان و یزد در هفته اخیر نسبت به هفته قبل نزولی شده است؛ چنانکه عبور استان سیستان و بلوچستان از قله خیز اخیر همه گیری قطعی است و استان‌های فوق هم به احتمال زیاد در حال عبور از قله خیز پنجم هستند.

در صورت ادامه این روند و رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و اعمال دقیق تر محدودیت ها انتظار می رود تا هفته آینده روند بستری در استان‌های بیشتری نزولی شود.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون ۷۵۷ هزار و ۱۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۷۳۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۷ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۵۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۳۰ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 48
  • لیما یوری اخمخ
    0

    نتیجه رای دادن به روحانی همینه

    نظرات شما -
    • فریبرز
      0

      چه کسی ورود واکسن از اروپا ‌و آمریکا را ممنوع کرد ؟

    • مهری
      0

      آفرین به تو انسان با بصیرت هرچه میکشیم از روحانی

    • ناشناس
      0

      اصلاهیچ ربطی به روحانی نداره تاروحانی بودگفتن واردات واکسن ممنوع حالاکه این اومده گفتن آزاده که بگن ایناخوبن صداوسیماهم مرتب ازاین ببعد روگل وبلبل نشون میده ولی مردم خوب میفهمن

  • ایرانی
    0

    حالا دیگه وقتشه واردات واکسن امریکایی ازاد کنن تا جلوی کشته شدن گله ای هموطنان گرفته بشه

  • دن کیشوت
    0

    نتیجه مدیریت آخوندی همین است، سی و پنج درصدی که رأی دادند،باید از خجالت بمیرند! کجایی نرون؟کجایی آتیلا؟ کجایی چنگیز خان؟ کجایی حجاج بن یوسف؟ آخوندها غارتمان کردند! کجایی داعش؟ بیایید و ما را از دست این دست پرورده های انگلیس نجات دهید.

  • اا
    0

    مجری اخبار شبکه ۱ سیما با نشان دادن مراسم های عزاداری می گفت حتی کرونا هم نتوانست جلوی عزاداری مردم را بگیرد. خوب پس با این اوصاف باید منتظر مرگ روزانه بالای ۱۰۰۰ نفر در روز بعد از ایام عزاداری، باشیم. مثل اینکه اصلا مهم نیست. اتفاقی نیافتاده است.

  • ناشناس
    0

    تاخیر در واکسیناسیون چه فاجعه ای بوجود اورد

  • ناشناس
    0

    چشم دولتمردان روشن باشه دارن با پنبه خوب سر میبرن امشب حتما تو هیت واسه سلامتیشون صلوات نذر میکنم

  • ناشناس
    0

    نقطه خیز از چرندیات وزارت بهداشت است برای فریب

  • شبکه افق
    0

    از کرامات نظام ما این است

  • امیر
    0

    آمار خیلی بیشتر از ایناست. خدایا خودت به این ملت بینوا و بی کس رحم کن.

  • محمد پارسا
    0

    خدا خدا خدا کمک کن هر یه نفر یه خانواده هست مردم جدی بگیرید چه مذهبی چه غیر مذهبی دورهمی و مسافرت و هیعت و عزاداری تعطیل کنید حالا که کسی دلسوز ما نیست خودمون دلسوز خودمون باشیم

  • ....
    0

    تا الان حدود ۲۰ میلیون دوز تزریق شده است . تا پیش از شروع پاییز این عدد باید به ۴۵ میلیون دوز برسد.

  • سید
    0

    این هست سیاست منع ورود واکسن به ایران چرا با جان مردم میهین اسلامی بازی میکنند چرا کسی معذرخواهی نمیکند چرا همه به گردن هم می اندارند و چرا وچرا؟؟؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    لعنت بر قاتلین ملت لعنت بر کسانی که بچه های مردم یتیم میکنه درود بر اشرف غنی احمد زی

  • علی کریمی
    0

    نتیجه بلدم بلدم بلدم در همه کارها نتیجه بومی سازی همه چیز نتیجه سیاسی کاری کار بهداشت و درمان می شود عزادار شدن چند هزار نفر در روز

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر وزیر بهداشت ودستندرکاران عرصه سلامت که واقعا دارن زحمت میکشن قبرستانها اباد میکنن

  • رضا سان
    0

    چندروزه واکسن زدم به غلط کردن افتادم( بند، بند بدنم درد میکنه) خب این از واکسن، اگر نزنیم این از وضع مرگ ومیر............چکار کنیم؟ یکی بیاد منطقی جواب مردم بده.

    نظرات شما -
    • م
      0

      واکسن های با ویروس کشته شده کم عارضه ترین هستند

    • داراب
      0

      منم چون کثیری از مردم نوبت اول واکسن زدم و بسیار راحت بود.

    • کاربر ناشناس
      0

      تا یکی دو روز اگر استروزنیکا زدید طبیعیع اگر بیش از سه روز علائم داشتید باید پیگیری شود

  • ناشناس
    0

    این نتیجه وارد نکردن واکسن انگلیسی و امریکاست

  • علی
    0

    کاری که یه بچه مدرسه ابتدایی هم می توانست انجام دهد با پیرمردان سیاسی کار و به ظاهر مذهبی کارمان به اینجا کشید.

  • علی طهرانی
    0

    نتیجه مخالفت با واکسن امریکایی و انگلیسی و اعتماد به روسیه کثیف و چین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه آقا همش تقصیر مردمه باید میشستن خونه ماسک میزدن واکسن کشف میکردن و با یارانه ای که هر ماه میاد توی حسابشون اینترنتی خرید میکردن تا زنجیره بیماری قطع بشه والسلام.

    • م
      0

      غرب وحشی در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیست

  • ناشناس
    0

    پیام مهربانانه الهی قرآنی که می باید به کوش همه ی جهانیان برسد --- خداوند جهان هستی با نویدهایی مهربانانه با هدف سالم سازی زندگی بشر می فرماید: « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ... » ﴿ آیه ۹۶ سوره أعراف ﴾ ، و نیز در همین راستا می فرماید: « وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ... » ﴿ آیه ۶۶ سوره مائده ﴾ . هنگامی که مصیبت از داست دادن عزیزان ایرانی خود را در نتیجه وبای جهان شمول کرونا با غم و اندوه یاد می کنیم مردم جهان را که در أثر وا گرفتن از این وبا ازدست می روند نیز یاد کنیم. بایدبرای ملت خویش و همه ملل جهان به درگاه خداوند مهربان جهان هستی که سرنوشت این جهان را در اختیار دارداستغفار کنیم وبرای همه از یگانه مهربان ترین ذات اقدس او هدایت و بهروزی آرزوکنیم. باید به این مهربان ترین ذات توانای مطلق جهان که همه ی خلایق را آفریده است و روزی عنایت می فرماید التماس کنیم که همه را با لطف و کرم خود ببخشد و از گزند همه ی وباها و بلایا و آفتها در پناه نفوذ ناپذیر خویش در أمان و به دور از هر آسیبی سالم و مصون محفوظ نگه دارد . باید همیشه دعا کنیم همه ی جنگها و خون ریزیها و ویراگریها و آوره سازیها و ستمها را ، با هدایت بشر به حقایق سعادت بخش زندگی ؛ به صلح و صفا و آرامش و مودت و هم زیستی مسالمت آمیز مبدل سازد. بشر باید به هدف الهی و سر انجام وجود خود روی این کره خاکی با پیروی از وحی اصیل الهی ارسال شده به پیامبران آگاه شود و برای تحقق این هدف والا به خواستهای خداوند در این زندگی جامه ی عمل بپوشاند. یادمان نرود که خداوند مهربان توانای مطلق در قرآن کریم با شرط فراهم شدن ایمان و پرهیز از گناهان کبیره ی خانمان بر افکن وعده ی تحقق پذیر مبدل ساختن سختیهای زندگی به آسایش و رفاه و آرامش و برخورداری از نعمتهای آسمان و زمین اگر شرط مذکور توسط بشر تحقق یابد و فراهم گردد به بشر داده است و بی شک توان وفا به این وعده ی حق را در اختیار دارد. سعدی بزرگ می گوید: بنی‌آدم در آفرینش از یک گوهرند چو عضوی به‌ درد آورَد روزگار دگر عضوها را نمانَد قرار

  • ناشناس
    0

    پیام مهربانانه الهی قرآنی که می باید به کوش همه ی جهانیان برسد --- خداوند جهان هستی با نویدهایی مهربانانه با هدف سالم سازی زندگی بشر می فرماید: « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ... » ﴿ آیه ۹۶ سوره أعراف ﴾ ، و نیز در همین راستا می فرماید: « وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنْجِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ... » ﴿ آیه ۶۶ سوره مائده ﴾ . هنگامی که مصیبت از داست دادن عزیزان ایرانی خود را در نتیجه وبای جهان شمول کرونا با غم و اندوه یاد می کنیم مردم جهان را که در أثر وا گرفتن از این وبا ازدست می روند نیز یاد کنیم. بایدبرای ملت خویش و همه ملل جهان به درگاه خداوند مهربان جهان هستی که سرنوشت این جهان را در اختیار دارداستغفار کنیم وبرای همه از یگانه مهربان ترین ذات اقدس او هدایت و بهروزی آرزوکنیم. باید به این مهربان ترین ذات توانای مطلق جهان که همه ی خلایق را آفریده است و روزی عنایت می فرماید التماس کنیم که همه را با لطف و کرم خود ببخشد و از گزند همه ی وباها و بلایا و آفتها در پناه نفوذ ناپذیر خویش در أمان و به دور از هر آسیبی سالم و مصون محفوظ نگه دارد . باید همیشه با روی آوردن به درگاه خداوند ملتمسانه دعا کنیم همه ی جنگها و خون ریزیها و ویراگریها و آوره سازیها و ستمها را ، با هدایت بشر به حقایق سعادت بخش زندگی ؛ به صلح و صفا و آرامش و مودت و هم زیستی مسالمت آمیز مبدل سازد. بشر باید به هدف الهی و سر انجام وجود خود روی این کره خاکی با پیروی از وحی اصیل الهی ارسال شده به پیامبران آگاه شود و برای تحقق این هدف والا به خواستهای خداوند در این زندگی جامه ی عمل بپوشاند. یادمان نرود که خداوند مهربان توانای مطلق در قرآن کریم با شرط فراهم شدن ایمان و پرهیز از گناهان کبیره ی خانمان بر افکن وعده ی تحقق پذیر مبدل ساختن سختیهای زندگی به آسایش و رفاه و آرامش و برخورداری از نعمتهای آسمان و زمین اگر شرط مذکور توسط بشر تحقق یابد و فراهم گردد به بشر داده است و بی شک توان وفا به این وعده ی حق را در اختیار دارد. سعدی بزرگ می گوید: بنی‌آدم در آفرینش از یک گوهرند چو عضوی به‌ درد آورَد روزگار دگر عضوها را نمانَد قرار

  • اولاد
    0

    نتیجه هرچیزی به ماحصل ونمود ان در جامعه وابسته است.وقتی نتیجه تصمیم دولتمردان اقلیت جلوگیری از ورود واکسن فایزر ومدرنا به کشور این باشد، باید گفت :متاسفانه روستایی 800 نفری دراستان ایلام بنام چمژاب در طول سه روز 4نفراز عزیزانشان را از دست دادند و 5 نفرهم درشرایط وخیم بیماری قرار دارند

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    ننگ و نفرین بر کسانی که کرونا و خرید واکسن را سیاسی کردند و در زمینه خرید واکسن و ورود آن به کشور تعلل کرده و با توهم دشمن سازی خود خرید واکسن معتبر را وارد بازی های کثیف جناحی و قدرت خود کردند و دست به این کشتار عظیم مردم زدند !!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این صدا وسیمای کثیف و جناحی و بلندگوی نظام هم فقط از سفرهای مردم میتونه گزارش تهیه کنه و عامل شیوع کرونا معرفی کند.؟؟؟ بیاد شبها هیئت های آنچنانی و دسته جات عزاداری و حرمها و حتی صفهای مرغ را ببیند و از اینها هم گزارش بگذارد !!! تجمع و بیرون رفتن از منزل کلا خلاف پروتکل های بهداشتی است چه در لب دریا و سفر باشد چه حرم و درحال زیارت چه در بازار و چه در عزاداری و دسته جات و هیئت... اینقدر متعصبانه و جناحی برخورد نکنید و مردم را روبروی هم قرار نداده و تحریک نکنید و به جان هم نیندازید!!!

  • قلندر واقعی
    0

    روح رفتگان شاد و خدا بیامرزد اما زندگان هم تا دیر نشده وصیت نامه خود را بنویسند و اگر حقی به گردنشان هست تسویه کنند و اگر دلی را رنجوندن زودتر دلجویی کنند حقالناس خصوصا چه مالی چه کلامی چه غیبت کردن از دوستان عزیزم میخواهم اگر از کامنتهای من دلخور شدن مرا ببخشید

    نظرات شما -
    • M
      0

      خخخخخخ.توروحت کلی خندیدم

    • احمد شاه مسعود
      0

      حلالت باشه.ولی ما پوست کلفتیم حالا حالا بایدزجر بکشیم

    • داروغه
      0

      داریم یکی یکی کم میشیم ولی هنوز باور نداریم

    • مهری
      0

      دل منو بدجور شکستی و منو نگرفتی.حلالت نمیکنم

  • واسکن منموعه
    0

    آآآآآآورین آآآآورین آورین . ما رکورد زدیم احسنت . یه آورین هم به خودم بگم

  • قلندر واقعی
    0

    یه دونه بره و یه گله گرگ یه دونه بهار و صد هزار خزان نه یه دلسوزی که گریه ای کنه نه یه چوپانی که هی هی کنه نه مسافری که روزی بمونه نه پرنده ای که چیزی بخونه ...با این رفیقان نیمه راه آفتهای برف این همه راه گرگها نشسته در کمین با دندون های آهنین نه بخت برگشن دارم نه دل گرگ کشتن دارم نه روم میشه که وا بدم دست خدا میدمشون میگذرم از عالمشون کاشکی حلالمون کنن اگه نخوردیم غمشون دست خداااااااااا میدمشووووون

    نظرات شما -
    • قلندر واقعی بی مخ
      0

      چرا از طرف من نظر میزاری.من حاضرم جونمو برای دکتر خاتمی بدم

  • قلندر واقعی
    0

    عصر ما عصر بلا عصر لمس انتها عصر فقدان حقیقت عصر انکار خداااااااااا عصر تشویش و گله عصر پاپوش و تله عصر افعی عصر گرگ معصیت های بزررررررگ عصر خواری عصر ذلت دوره کوچ عصر هجرت موسم بی اعتنائی عصر بیمار کرونایی عصر بی هویت ما سر بلندی اراذل جزوه های تکه پاره قوم رنجیده و غافل عصر بغض و عصر کینه عصر خرافات و حیله قامت انسان به خاک کل سهم ما همینه روی امتداد این عصر ما فراموش شدگانی یم نابجا فرمان بریم و پند و اندرز نستانیم بطن امتداد این عصرناخلف از هم جداییم جانب ما را که دارد عنصر بی اعتنائی

  • علی
    0

    من میخوام کرونا بگیرم وبمیرم چون عرضه خودکشی ندارم آخه تا کی گرسنگی بی پولی بی مسکنی تورم گرانی ترس اضطراب و...

    نظرات شما -
    • امید
      0

      تو همانی که میخواستی خورشید با دست بگیری.زیبایی بیافرین در نهایت فقر ولی زندگی را ازاین سخت تر برای اطرافیان نساز.نسلی را فریفتن و خاک بر سر ملتی کردند .لبخند بزن که چراغ ظلم تا صبح نسوخت.

    • تقی
      0

      نگران نباش این گروه حاکم دارن نسل شیعه رو نابود می کنن ، همه محکوم به فنا هستیم. لعنت به یهود لعنت به صهیون ، لعنت به دروغ

    • داروغه
      0

      من با تو موافقم واقعا دیگه امیدی ندارم .دوست ندارم رفتن عزیزانم را ببینم .

  • منصور
    0

    گرگ اجل یکا‌یـک از این گـله می برد ...... این گــــــله را ببین چه آسـوده می چرد

  • لیلا
    0

    خدا یا دیگه خسته شدیم .هر نفر که میمیره یک خانواده بیچاره میشه .یک خانواده بی سرپرست میشه .زمان جنگ بیشتر جوان‌ها شهید میشدن و مادر پدرها داغ دار میشدن ولی الان پدر ومادر ها میمیرن و فرزندان یتیم میشن .بی سرپناه میشن .

  • کریمی قدوسی
    0

    تشکر می کنیم از ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران احسنت بر شما هنوز هم از آرمان های ملت فلسطین و شیخ حسن نصرالله و بشار اسد و انصار الله یمن و حشد الشعبی و امام خامنه ای دامت برکاته و امام خمینی رحمه الله علیه حمایت می کنید و هیچ اعتراضی هم ندارید.تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها