بررسی تاثیر تعطیلی ها بر تعداد فوتی ها و مبتلایان جدید به کرونا

تصور این است که با اعمال محدودیت های مقطعی می توان مانع از شیوع کرونا در کشور شد اما جالب است بدانید در تعطیلات اخیر تهران و البرز تعداد متوفیان ۸۴ درصد رشد داشته است!

بررسی تاثیر تعطیلی ها بر تعداد فوتی ها و مبتلایان جدید به کرونا

تصور این است که با اعمال محدودیت‌های مقطعی می‌توان مانع از شیوع کرونا در کشور شد، به همین بهانه اعضا ستاد ملی مقابله با کرونا در مواقعی که آمار متوفیان و مبتلایان جدید به کرونا اوج می‌گیرد در جلسه تصمیم می‌گیرند که محدودیت‌هایی را متناسب با تعطیلات پیش رو اعمال کنند و به اصطلاح جاده‌ها را ببندد تا هم مانع از سفر شوند و هم از شیوع کرونا در کشور جلوگیری کنند.
چندی پیش در گزارشی با عنوان «اولتیماتومی برای سفر / تصمیماتی که مُسکن هم نیست چه برسد به درمان!» به این مساله پرداختیم که چه محدودیت یا ممنوعیتی برای جلوگیری از شیوع کرونا و مدیریت این بیماری در کشور مفید است، در این گزارش آماری سعی کردیم تا تعطیلاتی که از اسفند ۱۳۹۹ تا به امروز پیش رو داشتیم و محدودیت‌هایی که از سوی دولت اعمال شد را بررسی کنیم و ببینیم که آیا این ممنوعیت و محدودیت‌ها و یا حتی تعطیلات‌های تقویمی بر صعود یا نزول آمار متوفیان و مبتلایان جدید تأثیری داشته یا خیر.

۱۸ اسفند ۱۳۹۸:
در این بازه که در موج نخست شیوع ویروس در ایران قرار داشتیم، تعداد مبتلایان از ۷۴۳ تن به ۱۰۲۸ تن رسیده که حکایت از ۳۸ درصد افزایش دارد و تعداد فوتی‌های روزانه از ۴۹ تن به ۱۲۳ تن رسیده که رشد یک و نیم برابری (۱۵۰ درصدی) نشان می‌دهد.

۲۹ اسفند ۱۳۹۸ لغایت ۴ فروردین ۱۳۹۹:
در این بازه مجموع مبتلایان شناسایی شده ۵۶۸۸ تن بوده (میانگین روزانه: ۱۱۳۷ بیمار جدید) که دو هفته بعد به ۱۲۹۰۷ تن (میانگین روزانه: ۲۵۸۱ بیمار جدید) افزایش یافته و ۱۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد. این رشد برای مجموع فوتی‌ها که از ۶۷۷ تن به ۷۰۳ تن رسیده، کمتر از نیم درصد است.

۱۲ و ۱۳ فروردین ۱۳۹۹:
در این بازه مجموع مبتلایان شناسایی شده ۶۰۹۸ تن بوده که دو هفته بعد به ۳۰۸۶ تن کاهش یافته است (کاهش ۵۰ درصدی). این کاهش در مجموع فوتی‌ها که از ۲۷۹ تن به ۱۹۲ تن رسیده، حدود ۳۱ درصد است.

۲۱ و ۲۲ فروردین ۱۳۹۹:
در این بازه مجموع مبتلایان شناسایی شده ۳۶۰۶ تن بوده که دو هفته بعد به ۲۱۹۸ تن کاهش یافته است (کاهش ۴۰ درصدی). این کاهش در مجموع فوتی‌ها که از ۲۳۹ تن به ۱۸۳ تن رسیده، حدود ۲۵ درصد است.

۵ و ۶ خرداد ۱۳۹۹:
در این بازه مجموع مبتلایان شناسایی شده ۳۸۱۰ تن بوده که دو هفته بعد به ۴۱۳۸ تن افزایش یافته است (افزایش ۹ درصدی). این افزایش در مجموع فوتی‌ها که از ۹۱ تن به ۱۴۴ تن رسیده، تقریباً ۵۸ درصد است.

۱۴ تا ۱۶ خرداد ۱۳۹۹:
در این بازه مجموع مبتلایان شناسایی شده ۹۵۹۴ تن بوده (میانگین روزانه: ۳۱۹۸ تن) که دو هفته بعد به ۷۸۳۰ تن (میانگین روزانه: ۲۶۱۰ تن) کاهش یافته است که معنای آن کاهش ۱۷ درصدی است. این در حالی است که مجموع فوتی‌ها که از ۱۹۲ تن به ۳۲۷ تن رسیده و حکایت از افزایش ۷۰ درصدی دارد.

۲۸ خرداد ۱۳۹۹:
در این بازه تعداد مبتلایان شناسایی شده ۲۶۱۹ تن بوده که دو هفته بعد به ۲۵۴۹ تن کاهش یافته است. این در حالی است که تعداد فوتی‌ها از ۱۲۰ تن به ۱۴۱ تن رسیده و حکایت از افزایش حدود ۱۸ درصدی دارد.

۱۷ و ۱۸ مرداد ۱۳۹۹:
در این بازه مجموع مبتلایان شناسایی شده ۴۵۷۵ تن بوده که دو هفته بعد به ۴۲۳۴ تن کاهش یافته است. این در حالی است که تعداد فوتی‌ها از ۲۸۸ تن به ۲۳۸ تن رسیده و حکایت از افزایش حدود ۱۸ درصدی دارد.

۷ تا ۹ شهریور ۱۳۹۹:
در این بازه مجموع مبتلایان شناسایی شده ۵۷۷۴ تن بوده (میانگین روزانه: ۱۹۲۴ تن) که دو هفته بعد به ۶۵۴۱ تن (میانگین روزانه: ۲۱۸۰ تن) افزایش یافته است که معنای آن رشد بیش از ۱۳ درصدی است. این در حالی است که مجموع فوتی‌ها از ۳۲۵ تن به ۴۹۳ تن رسیده و حکایت از افزایش ۵۰ درصدی دارد.

منبع: خبر مهم

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها