رتبه بندی بهترین سیستم های خدمات درمانی در جهان

یک اندیشکده تاثیرگذار در ایالات متحده گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد کشورهای اروپایی و استرالیا در رتبه بندی جدید سیستم های مراقبت های درمانی و بهداشتی بین المللی، بهترین رتبه را به خود اختصاص داده اند.

رتبه بندی بهترین سیستم های خدمات درمانی در جهان

در رتبه بندی جدید سیستم های مراقبت های درمانی و بهداشتی بین المللی نروژ در ابتدای فهرست قرار گرفته و بعد از آن هلند و استرالیا در رتبه های بعدی قرار دارند.

سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS) هم که در آخرین رتبه بندی سیستم های مراقبت های درمانی و بهداشتی بین المللی که سال ۲۰۱۷ منتشر شد در جایگاه بالا قرار داشت، اما اکنون به رتبه چهارم سقوط کرده است. همچنین ایالات متحده در آخرین رتبه جای گرفته است.

در این گزارش عملکرد سیستم های مراقبت های درمانی و بهداشتی در استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد، سوئیس، انگلیس و ایالات متحده ارزیابی شد. در این گزارش ۱۱ کشور ثروتمند در پنج گروه رتبه بندی شده اند که عبارتند از: دسترسی به مراقبت های بهداشتی، روند درمان، کارآیی اداری، عدالت و نتایج مراقبت های بهداشتی.

به گزارش یورونیوز، به طور کلی، بهترین کشورها در این گزارش کشورهایی بودند که هزینه مراقبت های بهداشتی را برای بیماران کاهش دادند. همچنین مقرون به صرفه ساختن خدمات درمانی به طور مثال ارائه خدمات رایگان در انگلیس یا تسهیل هزینه بیمه درمانی در سوئیس در کسب رتبه بالا موثر بوده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها