استاندار اردبیل: وضعیت کرونا در استان فوق بحرانی است

استاندار اردبیل وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل را فوق بحرانی اعلام کرد و گفت: دلتای هندی استان را به مرز تعطیلی کامل رسانده است.

استاندار اردبیل: وضعیت کرونا در استان فوق بحرانی است

اکبر بهنامجو جمعه در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اینکه کرونا کاملا سیر صعودی در استان دارد، افزود: در شبانه روز گذشته ۱۷۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند و علاوه بر این باید برای بستری‌های جدید نیز تخت مهیا کنیم که کار بسیار سخت و برای کادر درمان طاقت فرساست.

وی با بیان اینکه در معابر و اماکن عمومی شهر میزان رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک به حداقل رسیده است، تشریح کرد: وضعیت استان بسیار خطرناک شده و در حال حاضر ۷۶۹ نفر بستری بوده و بیش از ۷۰۰ نفر ویزیت موقت شده و در خانه‌ها تحت درمان هستند.

او ادامه داد: تمام بیمارستان‌ها پر شده و فضاهای جدید برای بیماران راه اندازی می‌شود اما با کمبود نیروی کار مواجه خواهیم بود.

استاندار اردبیل جوانان و کودکان را در وضعیت جدید کرونا آسیب پذیر برشمرد و افزود: در بیمارستان بوعلی تعدادی از کودکان زیر ۱۰ سال مبتلا به کرونا بستری هستند و خانواده‌ها نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم پایین آمده و عادی انگاری رواج پیدا کرده است، مردم باید احساس مسئولیت بیشتری داشته و در رعایت پروتکل‌ها نهایت همکاری را با عوامل بهداشت و درمان داشته باشند.
استاندار اردبیل همچنین گفت: بر اساس اعلام ستاد کرونا اکثر عزادران حسینی به این پروتکل‌ها عمل می‌کنند و مداحان باید از تریبون های مختلف مردم را نسبت به رعایت پروتکلها دعوت کنند.

او اضافه کرد: هرگونه عزاداری و دسته گردانی در فضای بسته ممنوع است و در فضاهای باز نیز باید فاصله‌های قانونی بصورت ثابت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه همه مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند و نسبت به بی تفاوتی های عده ای حساس باشند افزود: همه منبریان، وعاظ، مادحین و شخصیت های برجسته در اول سخنان خود مردم را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک دعوت کنند.

بهنامجو بیان کرد: تمام مراکز گردشگری و ورودی‌های شهر از سوی عوامل انتظامی کنترل شده و از همه مسافران در خواست داریم در این شرایط بحرانی استان اردبیل را برای مسافرت انتخاب نکنند، چرا که همه هتل‌ها ، مراکز گردشگری و آب های گرم معدنی بطور کامل تعطیل است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با افرادی که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و حفظ جان مردم بی توجه هستند حتما با برخورد جدی عوامل انتظامی و اکی‌ های بهداشتی مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم عده‌ای با اعمال عادی انگاری و بی‌توجهی زندگی شهروندان را تهدید کنند، بیان کرد: در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران نسبت به تعطیلی قلیان سراها و مکان هایی که سبب اجتماع مردم و جوانان می‌شود برخورد خواهند کرد.

بهنامجو با تاکید بر اینکه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها باید بصورت بیرون بر فعالیت کنند، گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا تمامی اغذیه فروشی‌ها و رستوران ها در همه شهرستان‌ها بیرون بر هستند و هرگونه تخلف از این مصوبه با برخورد قانونی اکیپ‌های نظارتی مواجه خواهند شد.

منبع: ایرنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امین.م
    0

    خدایا به داد این مردم برس به حق کرمت به حق بزرگیت به حق خدایت کمک مردم بیچاره ایران کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها