هشتگ «هِلپ ایران»؛ وقتی مردم ناامیدند/ برای توجه دادن سازمان‌های جهانی به وضعیت شیوع کرونا در ایران

اینستاگرام هر کسی را که نگاه می‌کنید پستی را به اشتراک گذاشته که هشتگ «هِلپ ایران» دارد، هشتگی که کاربران برای توجه دادن سازمان‌های جهانی به وضعیت شیوع کرونا در ایران داشته‌اند.

هشتگ «هِلپ ایران»؛ وقتی مردم ناامیدند/ برای توجه دادن سازمان‌های جهانی به وضعیت شیوع کرونا در ایران

گویی برخی از حل و فصل ماجرا در داخل ناامید شده‌اند و حالا با نگاه به بیرون امیدوارند ماجرا به گونه‌ای جمع شود، در این مطلب چند یادداشت از افرادی که این هشتگ را به اشتراک گذاشته‌اند آورده‌ایم تا جنس این کمپین مجازی را بیشتر بشناسیم.

کیهان کلهر نوشت: «در خاموشی و بی‌برقی مینویسم... در فراق کسی از خویشانم که بخاطر نبود واکسن کشته شده و نمی‌توانم حتی به رسم دلداریِ بازماندگانش در مراسم تدفین او شرکت کنم. از همسایه‌ی افغانستانی‌ام که به در خانه آمده و می‌گوید از دختر دانشجویش در هرات بیخبر مانده و می‌پرسد چرا خدا رحمش به ما که غریبیم نمی‌آید! آه مادر، از من نپرس که همه‌ی ما غریبیم. از رفیق خوزستانی‌ام که امروز برایم نوشته نکند فراموشمان کنی کلهر. از رجالی که سقف معیشت بر ستون شریعت زده‌اند و قیمت جانمان را به حرام و حلال تعیین می‌کنند.

از جماعتی که در همین نزدیکی دور هم جمع شده‌اند و کف به دهان آورده بر سر و سینه کوبان و نعره زنان شهادتِ حرم طلب می‌کنند. از بی‌خردی خیل عظیمی که اتوبان تهران کرج را بمقصد شمال بند آورده‌اند. از بی‌پناهی هموطنانم که نام مرا زیر @who تگ می‌کنند و از دنیا مدد طلب می‌کنند. از زاگرس و بلوط‌ها و شعله‌ای که بر جانش نشانده‌اند و هر روز بر آن می‌دمند. از کارون و هامون و زاینده رود و مرگ آب و فرسایش خاک و تاراج منابع و... از ماندگی و ته‌کشیدگی پرستاری که می‌گوید برای من و همکارانم سه دقیقه ساز بزن تا بتوانیم به کار برگردیم... چه بگویم، چه کنم، دستم را به سوی کدام آسمان بلند کنم که خداوندا اگر هستی، خود فرود آ! تا ذره ایمانم به کفر نیالودست...»

هشتگ هِلپ ایران؛ وقتی یک مردم ناامیدند

مهران کاشانی نوشت: «بیداری؟ پیامی در نیمه شب. نوشتم: خوابت نمی‌بره؟ نوشت: من می‌ترسم -از چی؟ -از همه چیز. ازجهنم اوضاع! سکوت کردم. نوشتم: به چیزای خوب فکر کن و بخواب نوشت: چیزای خوب؟ نمیدانستم چه جوابی بدهم. هنوز هم نمی‌دانم. سکوتی که در ان غرقه‌ایم از دهشت کرونا نیست. از بی‌پناهی و حیرت است. باور نمی‌کنم سی و سه سالل از جنگ گذشت و ما هنوز جنگ‌زده‌ایم. هنوزمی‌میریم. روزگاری‌خرمشهر، خونین شهر شد؛ و حالا نام تمام شهر‌های سرزمینم خونین شهر است. ما پیچیده در ردای مرگ نبودیم. پیشتر‌ها زخمی جنگ می‌شدیم. حالا شده‌ایم خود زخم. ما تجسم زخمیم. سرزمین ما را حالا به مرگ می‌شناسند.

آقایان مسئولی که هرکس بگوید بالای چشمتان ابروست دودمانش را به هزار هراس به باد می‌دهید. کدامتان انقدر صداقت و شرافت دارد که حالا بیاید از تریبون‌های پرشمارتان بگوید که ماجرا چه بود؟ مسئولی می‌گوید نخریدیم. آمار مرگ و میر را پنهان کردیم. آقایان اشتباه کرده اند! ماجرای واکسن‌ها نامش اشتباه نیست. نامش جنایت است. بی‌شرمانه و آشکار. من جای شما باشم درتن‌هایی می‌روم گوشه‌ای از این سرزمین خشک و خونین، مشتی خاک را برمی‌دارم و به یاد همه‌ی آنانی که برای این وطن درد کشیدند، دربند شدند. جان دادند، آن مشت خاک را می‌بویم و می‌بوسم و بر سر می‌ریزم از درد تلخ این همه مرگ و ویرانی و دروغ که جاری است. حالا هم قرنطینه نکنید. تعطیل نکنید. مگر در تصمیم‌های قبلی مردم را در نظر گرفتید؟ بگدارید ارابه‌ی تاریک مرگ به پیش رود. چه می‌شود مگر؟ مردم بیشتری جان میدهند. کادر درمان کمرشان می‌شکند. جانباختگان‌عدد‌می‌شوند. خانواده‌های داغدارعدد می‌شوند. عزاداران عدد می‌شوند. فقدان‌ها وشیون‌ها عدد می‌شوند. اعداد اعلام می‌شود. همین و بس. تعطیل نکنید. نامردمی کنید و از شمار مردمان کم کنید. اما این سرزمین، حق‌اش پوشیدن ردای مرگ نبود. ما برای لمس این همه مرگ، به زندگانی آری نگفته ایم.»

هشتگ هِلپ ایران؛ وقتی یک مردم ناامیدند

کاربری در این باره نوشت: مردم با هشتگ کامنت از سازمان جهانی بهداشت کمک میخوان! شده ایم پناهندگان مجازی! شاید هزاران کیلومتر دورتر اونطرف اقیانوس کسی صدامون بشنوه؟!

کاربر دیگر نوشت: شک دارم حتی همین سازمان بهداشت جهانی ایران واسشون مهم باشه.

دیگری نوشت: این روزا سیاه نیست! فرا‌تر از سیاه! رنگی که اسم نداره! حالمون خوب نمیشه.

کاربر دیگر نوشت: مردم از سازمان جهانی بهداشت کمک میخواهند این یعنی اوج درد یعنی اوج بی پناهی ما از اینجا فریادمان را پرت میکنیم ان طرف دنیا ... این شکل دیگری از گریه کردن هست.

دیگری نوشت: روزگار تلخ‌تر از زهر یعنی اینکه باید هشتگ بزنیم، شاید سازمان بهداشت جهانی برای ما کاری کنه.

منبع: برترینها

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 90
  • کاربر ناشناس
    0

    خدا لعنت کند اصلاح‌طلبان که مردم را به این روز انداختند

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      ساندیسی تو واصلاح طلبان همگی از یک قوم هستید .که اجازه ندادید واکسن به موقع وارد شود.

  • کاربر ناشناس
    0

    خخخخ از بهداشت جهانی کمک میخوان که خودش با همکاری امریکا و چین و بقیه هم دست هاشون به وجود آوردن این ویروس رو که تجارت مرگ کنن با فروش دارو، واکسن واقعا نمیدونم این خط ها رو کی میده تو اینستا و مردم ما بدون فکر پیروی میکنن این نتیجه البته تا 1400 با روحانی هست

    نظرات شما -
    • ..
      0

      ول کن این حرفا رو. روحانی تموم شد رفت. فعلا کرونا داره جولان میده و قتل عام میکنه. شما بگو الان مردم چه کنند؟

  • کاربر ناشناس
    0

    یک هفته از این دولت گذشته داره گشایش در کار مردم می شود

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی بیمارستان ها را تعطیل کرد مثل بیمارستانی در کرج خیلی از این ها زیاد است

  • کاربر ناشناس
    0

    اینهانتیجه بیعرضگی ودزدی وقتل وقارت ونابود ی مردم دولت ومجلس ومسئولین هشت ساله است عجیبه که ککشان هم نگزیدوخوردنندورفتنندبدون محاکمه چراخودشون وآقازادها شون نگرفتنندخیانت کردنند واگزارشان به حسین

    نظرات شما -
    • طاها
      0

      والله بخدا اگر این همه دزدی و غارت و بی عرضگی مسوولین که خوردند و بردند را گفتی تو ایران اتفاق افتاده واقعیت داشته باشه این را اگر ملت های کشورهای دیگه بفهمند براشون سوال پیش میاد که پس چطور مردم ایران اینها را تحمل می‌کنند؟ یا اصلا می‌پرسند کشور ایران ملت هم داره؟

    • یه نفر
      0

      کرونا تموم شد یه اکابر حتما برو تا مردم متوجه نشن طرفدارهای کلاس ششمیها تا تصمیم کبری رو هم نخوندند!!

  • شهروند۱
    0

    شیوع ویروس دلتا چگونه در کشورهای جنگ زده افغانستان؛یمن و سوریه مانند ایران نیست ! مسئولین خصوصا نمایندگان مجلس که در روزهای اخیر بجای دغدغه تهیه واکسن و جان مردم دغدغه محدودیت فضای مجازی را داشتن ، چگونه است سکوت اختیار کردن چگونه است در بحران های اجتماعی اخیر فقط سکوت اختیار کردند و همراه مردم نشدن آیا شما نمایندگان مردم هستید ! تاریخ قضاوت خواهد کرد

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      زمانی که تاریخ بخواد قضاوت بکنه مانند قوم لوط و قوم ماد و پارس و فلان قوم وفلان قوم دیگه ماها وجود نداریم.

  • شهروند۱
    0

    درود بر همه هنرمندان ، ورزشکاران که در مواقعی که صدای مردم شنیده نمی شود ، شجاعانه فریاد میزنند چرا حالا صدا و سیما رتبه بندی درصد مرگ و میر ناشی از کرونا را نشان نمی دهد ! چون کشورهای آمریکایی و اروپایی در پایین ترین رتبه و مردم ایران تنها صدر جدول است

  • بیایین وگرنه خودتون ....
    0

    خارجی ها فعلن فکر نکنن که این قتل عامی که داره اتفاق میوفته مقصرش ممنوع کردن واکسن معتبر بوده بلکه بهتره که ایران رو نجات بدن وگرنه این دلتا چندین ارتقا میگره . چندین جهش میزنه . اون هم ایران که از ترک تا لر تا بختیاری تا بلوچ تا افغانی و کرد و عرب ... توش دارن با هم زندگی میکنن . حتی وقتیکه 10 درصد واکسن زدن و نیمی ازینها هم تنها یک دوز زدن ببین چی میشه !!!!!!!

  • محمد
    0

    ولی من می گویم حقمان است زمانی که در اوج شکوه و عظمت بودیم گول یک عده آدم نادان را خوردیم و به وطن پرست ترین عضو خانواده پشت کردیم و تنهایش گذاشتیم .

  • رضا پیشرو
    0

    رضا پشرو :::::: درمونی نیست به این پادزهر شیطان تو کلیسام هست

  • بحث نکن
    0

    چه جماعتی داریم ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودشون پروتکل های بهداشتی رو به هیچ وجه رعایت نمی کنند ، بعد # HELP IRAN میزارن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! انگار کشورهای غربی آرزوشون اینه که به ما ایرانی ها کمک کنن ؟؟؟؟ غربی های آرزوشونه ایرانی ها نابود بشن حتی به بدترین شکل ممکن . . . مثل خون های آلوده به ایدزی که فرانسه به عنوان کمک بشر دوستانه به ایران داد . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ( از ماست که بر ماست ) .

    نظرات شما -
    • ع
      0

      زززززززارت

    • ز
      0

      چرا غربی ها آرزوشونه ایرانی ها نابود بشن؟ براستی چرا؟

  • م.ر
    0

    واااای خدای من.آخه تاکی؟دلم واسه بچه ۶سالم میسوزه.حق بچه هامون این نیست ک بی پدر مادر بشن.حقمون نیست واسه ی سرم صدتا داروخونه رو زیر پا بزاریم

  • م
    0

    چرا خبر فوری مدتی است فقط خبرهای منفی را تیتر می کند؟ به هر حال رسالت رسانه ای ایجاب می کند تعادلی در پخش اخبار باشد. البته منظور این نیست که ما خوبیم و همه چیز خوب است و یا برخی نواقص رو لاپوشانی کنیم، اما سایت شما به تنهایی سایت منفی گرایی شده و کمتر به دنبال موارد مثبت است. البته کرونا جزو خبرهای اول جهان است اما به غیر از کرونا هزاران اخبار مختلف علمی و... وجود دارد که می تواند در این اوضاع کرونایی به مردم امید دهد. امیدبخشی از رسالت های مهم یک رسانه آن هم در یک کشور اسلامی است.

    نظرات شما -
    • به م
      0

      چون آلبانی نشبنها از این خبرها استقبال پی کنند

    • لیلا
      0

      مگه تو این کشور خبر خوبی هم هست مهری خانم

    • متفاوت
      0

      ماهیگیر برای ماهیگیری حتی از گل الود کردن اب هم دریغ نمیکنه.

  • سلام
    0

    اگر کمی مسافرت ها و مهمانی ها و دورهمی ها مونو کم میکردیم الان به چنین وضعیتی دچار نمیشدیم ......این علامت کمک هم کسانی میزنند که حقیرند .....روسیه با اون جمعیت دو سوم کشورش واکسن نزدند و مردم از واکسن استقبال نکردند ولی میدونید چرا اینجوری مثل ما نیستند چون شعور و فرهنگ دارند و پروتوکل های بهداشتی را رعایت میکنند

    نظرات شما -
    • یه کسی
      0

      طبق آمار رسمی روسیه در روز ۸۰۰ کشته دارد خانم یا اقای تحلیلگر شعور

    • یه نفر
      0

      اینها که میگی و همه جای دنیا برای یه مدت رعایت شد یعنی همه جای دنیا بود و هست پس مشکل جای دیگه است

  • کاربر
    0

    خدا کمکمون کنه دیگه هیچکی به دادمون نمیرسه

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      حالا چی میخوای که خدا باید کمکت کنه؟ازطرف خودت حرف بزن.خدامیگه هیچ مشکلی نیست پس خودتون بادست خودتون خود رابه هلاکت نیاندازید.

  • شهرام.ر
    0

    ملت ما مسببان این فاجعه انسانی رو فراموش نخواهند کرد. خدا از سرتون نگذره.

  • ال
    0

    از دریاچه ارومیه هم می نوشتی کلهر در ضمن افغانی ها همان ها نیستند که اب را با نفت عوض میکردندو سیستان را خشکاندند

    نظرات شما -
    • پرستو
      0

      اون اشرف غنی بود که خدا به دست طالبان پرونده ش رو جمع کرد

  • مردم خر نیستند
    0

    ولی ولی ‌ولی صدا سیما میگه ما رتبه ۱۳ جهان رو در ابتلا به ویرووس داریم

    نظرات شما -
    • ساچو
      0

      صدا وسیما عسل خورد

  • سید
    0

    رئیس سازمان جهانی بهداشت می گوید ایران گزینه مناسبی است برای بررسی بیشتر بر روی ویروس کرونا چرا که مسئولین ایرانی هیچ کاری در این زمینه برای مردمشان نکرده اند و این ویروس در ایران فراگیری بسیار دارد. دیشب من در بیمارستان فرمانیه سه نفر از اعضای خانواده را برای اینکه کرونا داشتند و حالشان مساعد نبود بردم که پس از اسکن ریه گفتند باید رمدسیور تزریق کنید به مدت ۵ روز برای مادر خانمم که مسن بود سریع اقدام شد و نوبت اول را تزریق کردند و دو میلیون و یکصد هزار تومان فقط برای دوز اول گرفتند و خواهر خانمم را گفتند دارو و سرم نداریم بروید تهیه کنید تا ساعت ۳ نصف شب تمام داروخانه ها را گشتیم دریغ از رمدسیور تا اینکه رفتیم داروخانه ۲۹ فروردین میدان حر آنجا فردی ثبت نام می کرد و من هم اسامی را دادم و قرار شد ۶ صبح برویم و تا هشت صبح که داروخانه توزیع را شروع می کند آنجا باشیم. ۶ صبح جمعیت زیادی آنجا بودند که بر تعداد آنها اضافه می شد تا اینکه جمعیتی نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در آنجا تجمع کردند و توزیع دارو هم شروع شد من دارو را گرفتم والبته از ۶ عدد سرم ۲ عدد دادند ولی مردم در جنگ و دعوا بودند معلوم نبود که به آنها خواهد رسید یا نه. طی این چند روز به بیمارستان‌های زیادی رفتم و واقعا وضعیت تاسف باری است مخصوصا در بیمارستان‌های دولتی که باید مسئولین بی لیاقت از نزدیک ببینند مثل بیمارستان لقمان که وضعیت کرونایی آن تاسف بار است. آیا مردمی که بنیه مالی قوی ندارند خواهند توانست این دارو را تهیه کنند. داروی دیگر نیز برای کرونایی های حاد تنفسی تزویج می شود که آن اصلا موجود نیست علت مرگ و میر مردم از بی لیاقتی و بی مسئولیتی مدیران کشور است وگرنه می شود این وضعیت را مدیریت کرد و نکته آخر به شرکت ها و افرادی که در بازار سیاه دارو در شرایط فعلی دست دارند شما کثیف ترین و پست ترین موجوداتی هستید که بر روی این کره خاکی وجود دارد و به بدترین شکل ممکن جواب خواهید داد خدا شما را لعنت کند که لعنت شده همه بیماران هستید. انشاالله به بدتر از این بیماری گرفتار شوید

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      برای انسان نادان پاسخی نیست.اما این یک اصل است :اگرچیزی راازشما بدزدند یا چیزی راکه میخواهی به تو نمیدهند بهترین کار این است که قیدش رابزنی تا خدابهتراز ان رابه تو بدهد ومیدهد وگرنه باید بدویی و بدویی وبدویی تا اخرش بفهمی حقت چه بوده است.

    • به متفاوت
      0

      کلا با چرت و پرت میشه متفاوت بود ولی با حرف معنادار تفاوتش رو همه میفهمند....کم گوی و گزیده گوی چون در...تا ز اندک تو جهان شود پر....لطف کن اینهمه پرت و پلا نگو!

    • متفاوت
      0

      نه اینکه خودتان گزیده گفتید!!!!

  • مهری
    0

    مردم بی بصیرت شدن خودتان را جای مردم افغانستان بزارید و خدارو شکر کنید و برای سلامتی رهبرمان دعا کنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خودتو جای مرذم سوییس بذار یا امارات ببین بعد ۴۳ سال چی شدیم و ب رباعث و بانیش لعنت بفرست

    • سالمند
      0

      میشه تو نظر ندی .امثال تو از کرونا بدتر هستن

    • علی
      0

      برهان خلف ، حربه خوبی بود

    • پیشگو
      0

      کور... نفست از جای گرم بلند میشه

    • سعید
      0

      وقتی تو نظر میدی من نفس تنگه میگیرم

    • پیشگو
      0

      چرا همیشه باید خودمونو جای کشورهای بدبخت بذاریم؟ همینه که روز به روز بدبخت تر میشیم. خودمونو جای مردم دانمارک، سوئد، رومانی و... بذاریم

  • فریاد
    0

    مرسی زیبا بود ! ما ملت ایران باید فریادبزنیم جان دهیم تا رها شویم

    نظرات شما -
    • به فریاد
      0

      اغتشاشگر تو با این کار ها فقط عمر خود را تلف میکنی

    • متفاوت
      0

      مثل قلندرمدام نعره بزن.ببین اخرش به کجا میرسی.بجای نعره زدن ادب راسرمایه زندگی کن.

    • فریاد
      0

      اغتشاشگر تویی مفت خورهای آخوندی

  • شهرام
    0

    چقدرررررر بدبختيم

    نظرات شما -
    • متفاوت
      0

      وقتی میگی بدبختی یعنی خودت بدبختی بیشتر راجذب میکنی،بدبختی روی بدبختی میاد.نکبت رونکبت.

  • سرباز کوروش
    0

    خاک دل مردگی و قحطی و آفت زده گی، وطن ای تعزیه در مرگ و مصیبت زده گی،، شب یاران، شب زندان، شب ویرانی ماست، شب اعدام رفیقان گل و نور و صداست..........

  • A
    0

    وقتی این صحنه رامیبینم به یادزمان جنگ جهانی اول ودوم تداعی میشه.واقعاچقدربدبختیم.کشوری باثروت ۱۰کشوربرتر ولی دررده ۱۹۸ کشورهای بدبخت؟!!!

    نظرات شما -
    • یه ایرانی دهه شصتی
      0

      کشور رتبه پنجم ثروتمند دنیا هستیم

  • ممد
    0

    خدا هم مارو فراموش کرده

  • ناشناس
    0

    برید گم شید بابا .ما خودمون گوسفند وار تجمع میکنیم بعد از دنیا طلب کمک میکنیم آخر هم میگیم اثر دعاهامون نجاتمون داد .

  • ناشناس
    0

    درسته تمام مقامات کوتاهی فاحش کردند و مقصرند اما مردم هم تقصیر دارند وبه سلامتی شان اهمیت نمیدهندمثل مسافرت رفتن مهمانی رفتن زیارت رفتن عزا داری رفتن و...........

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      وقتی دوسال داخل زندان باشی وامیدی نداشته باشی میدانی یعنی چه؟ باید به مردم حق داد.ویا فقط حرفهای ساندیس خورها رو میزنی.

  • على
    0

    هر اشتباهی تاوان داره، الان داریم تاوان اشتباه پدران خود رو میدیم، طرفی که با اشک رفت میدونست به چه ذلتی می افتیم .

    نظرات شما -
    • یه ایرانی دهه شصتی
      0

      خودش گفت بعد از من ایرانی روی خوش نخواهد دید

  • برو بابا
    0

    دردناک اینه که این وسط یک عده به فکر تسویه حساب سیاسی و خودنمایی و احیانا جمع کردن فالورر هستند اون هم با شکستن روحیه هموطنانشان !! کافیه یکی از همین هموطنان یا پرستاران خسته یه کامنت در مذمت آمریکا بنویسه تا آقایون وطن دوست غرب گدا مثل شیر پارش کنن

  • ساچو
    0

    به شهادت مدیران اهل فن وسیاست روس ها ( واکسن) به ما خیانت کردند ( البته طبق معمول در مسائل گوناگون) وشکست خوردن تولید واکسن( سرعت عمل_ کیفیت) داخلی.حال چه باید کرد؟! از چه راهکاری باید استفاده کرد؟ الان به موقع است که رئیس جمهور بی پرده وشفاف با مردم سخن بگه.والله این کوچکترین خاصه مردمه: شفافیت

    نظرات شما -
    • و
      0

      البته رو راستی مسوولین با مردم بسیار خوب است. اما انتظار نداشته باشید رئیس جمهور یک مملکت بیاید تو تلویزیون گریه و زاری کند

  • محمد پارسا
    0

    سلام دوستانی که در کامنت ها وضعیت عادی جلوه میدهند بلند شید برید بیمارستان ها ببین چه خبره من دیشب رفتم کار از فاجعه هم گذشته همه حداقل یک بیمار تو هر خونه ای هست فقط میتونم بگم جمع کردن این وضع خود خدا کمک کنه

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      چرا مسولین کشور و خانوادهایشان و فامیلهایشا کرونا نگرفتن خبری از مرک هیچ کدامشان نیست چون بهترینها برای خودشان است آمدن که مردم را با زجر به سینه کش قبرستان بفرستند بی رحمترین بی وجدانترین بی دینترین نامردترین حکومت همین حکومت ما است اسیر ما مردم هستیم نه فلسطین لعنتی

  • متفاوت
    0

    شما وقتی مجلس روضه برپا بکنید ایا انتظاردارید کسی بر سر خود نزند؟یا اگرمجلس عروسی بپابکنید ایا انتظاردارید کسی پایکوبی نکند؟کرونا را بی خود بزرگ کرده اید و بیشترهم به ان دامن میزنید،خودکرده راهم تدبیرنیست.درکل ، جایی که عشقی برای عاشقی نباشد قطعا فریاد وفغان ازهرسو ازنای جان براید.برای ملتی که با زبان تهمتشان عشق راسرکوب کردند فقط باید تاسف خورد ومرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی میتونستن برای مردم کاری کنند هیچ نکردند حال که آتش کبریت را خاموش نکردند چطور میشود هکتارها مزرعه در آتش را خاموش کرد هر اقدامی بعد این نوشدارو بعد مرگ سهراب این فاجعه انسانی این زخم بزرگ مرگ هزاران نفر در بی تدبیری را چه کسی پاسخ گوست واقعا شوک زده ایم از این همه ناقوس مرگ اه خدایا دریاب

    • متفاوت
      0

      ناشناس ، گمراهان را رها کن، تا به گمراهی خویش هلاک شوند.بخوانید مرا تا اجابت کنم شمارا.

  • علي
    0

    لعنت خدا نثار كساني باد كه بخاطر منافع شخصي و به بهانه حمايت از توليد داخل مانع واردات واكسن شدند و دهها هزار ايراني رو در واقع قتل عام كردند.

    نظرات شما -
    • reza
      0

      به حق عاشورا درد بی درمان بگیرند

  • شهروند
    0

    رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهترین کار ممکن تا اتمام واکسیناسیون عمومی هست، با هشتگ زدن هیچ کاری درست نمیشه.

  • اا
    0

    دیکتاتوری در ایران بیداد می کند

  • روحانی
    0

    تا ۱۴۰۰ با روحانی شعار طرفداران روحانی ، رفت پشت سرش رو هم نگاه نکرد ، محاکمه هم روشون نمیشه بکنن میگن بده......

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      ساندیسی ! روحانی هم یکی مثل تو مگر روحانی گفت واکسن وارد نکنید.

    • ایران
      0

      روحانی راعمه من از اول انقلاب تا الان در بالاترین منصب ها قرار داده بود ؟!!!!!!به خاطر جنگ قدرت فقط مردم و آینده کشور از بین رفت .......

  • فرهنگی
    0

    اینجا سرزمین شعار است .دریغ از عمل

  • اب
    0

    اخه اینستا جایه ادم سالمه. شبیه دیسکوست. اونجا رو کی نیگاه می کنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بچه های تو بیشتر نگاه میکنند

  • غریبه
    0

    فضای مجازی مسدود نکردید نتیجه اش شد این که ملت خودشون از دنیا کمک بخوان !!! هر چه زود تر طرح محدود سازی و قطع اینستا و تلگرام تصویب کنید

  • ادینه
    0

    به نظرمن جز برای یک کار صددر صد ضروری از خانه خارج نشوید کسی کسیرا به زور نه به زیارت می بزد نه به سیاحتنه به عزا ونه به عروسیمتاسفانه بین مسولین هم انقدر سیاسی بازی شده که هرکدام هم حرف دلسوزی بزنند ان دیگری فکر می کند زیزپایش را دارند خالی می کنند

  • حبیب
    0

    چرا وقتی یکی در اتوبان و خیابان بر روی یک نفر قمه می کشد و یا زور گیری میکند با قدرت تمام در کوتاه ترین زمان آن را می گیریم و خیلی زود به دار مجازات می کشیم ولی وقتی مسولین بی کفایت بجهت بی خردی فوج فوج مردم را به کام مرگ می کشانند از کنار آن با سکوت و بی تفاوتی میگذریم . ایا جان این همه جان باتختگان کرونا بی ارزش است ؟

    نظرات شما -
    • reza
      0

      کرونا کاسبی یه عده هست وگرنه سرم و واکسن و دارو در بازار ازاد به قیمت نجومی فروش نمیرفت عالم و عادم خلاف میکنن 24 ساعت بعد دستگیرن ولی سرم 300هزاری و واکسن 20 میلیونی جرم نیست

  • مسخره
    0

    منظورتون از دنیا کیه ؟؟ آمریکا و اروپا اگر میخواستن بهتون کمک کنن تحریم ها رو لغو می کردن !!!! داروی بیماران سرطانی و ماسک رو هم تحریم کردن اونوقت میان بهتون کمک کنن ؟ یعنی فهمیدن این مساله ساده این قدر سخته ؟؟؟

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      حرف مفت نزن وقتی دارو راح داره میاد ایران با ارز 4200 ولی برادران قاچاقچی از همونجا صادر میکنن که دلار چند برابری به جیب بزنن! برو اول فکر کن از مغز استفاده کن بعد نظر بده

  • علی
    0

    واقعا دیگه امیدی به بعضی مثلا مسوولین نیست

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      چشمتون کور انقلاب یعنی این مکه انقلاب نخواستین انقلاب هم یعنی بدختی فقر دروغ حیله غارت دوزدی اختلاس جیب خودشان را پرکردن زندگی برای خودشان و زنو بچه هایشان خونه زندگی در اروپا و امریکا عشقو حال کردن بچه هایشان در اروپا امریکا با ماشینهای آنچانی انقلاب یعنی بدختی انقلاب یعنی زجردادن خون مردم را تو شیشه کردن انقلاب یعنی رحم وجود ندارد انقلاب یعنی ظلم ستم به مردم این هم ازر انقلاب چیشون کم بود انقلاب کردن که حالا دارن لعنت خدا بر پدرومارشون به چه وضعی انداختن مملکت را به چه روزی انداختن مردم را خون شهدا و نفرین مردم گلوی خودتون و ززنو بچه هایتان را بگیرد و داره میگیره بدهم میگیره

  • حیدر
    0

    لعنت به روباه صفتان و منافقان

  • کریمی قدوسی
    0

    هر کمکی از سازمانهای بین المللی به ایران وارد شود آن را پس می فرستند در ایران واکسن برکت الله ۲ و مستعان وجود دارد که در دنیا چنین چیزی تا کنون ابداع نشده است.

  • یکی از مردم
    0

    دیو چو بیرون رود فرشته درآید!!!....ولی انگار فرشته مرگ و عذاب بود!!!

  • ایران مظلوم
    0

    در تمام مدت خواندن این خطوط اشک امان نمی داد.......

  • reza
    0

    خدایی اگه سازمان جهانی میاد داخل کشور میزنه واکسن بدید وگرنه واکسن ندید اینا تو بازار ازاد میفروشن ما پول نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها