فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران:

تعطیلی موثر برای مهار کرونا یعنی "لاک داون" واقعی/ قرارگاه کرونا اهمیت موضوع تعطیلی را هنوز خیلی درک نکرده است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در جلسه قرارگاه کرونا در روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه که با درخواست تعطیلی موافقت نشد، اهمیت این موضوع هنوز خیلی درک نشده است.

تعطیلی موثر برای مهار کرونا یعنی "لاک داون" واقعی/ قرارگاه کرونا اهمیت موضوع تعطیلی را هنوز خیلی درک نکرده است

دکتر علیرضا زالی درباره شروط موثر در تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای مهار کرونا، گفت: تعطیلی موثر از نظر ما یعنی لاک‌داون و هرنوع تعطیلی غیر از این عملا اثربخشی ندارد. در واقع تعطیلی موقتی یا ناقص اصلا اثربخشی نخواهد داشت. لاک داون به معنای واقعی مدنظر ما است.

وی افزود: لاک داون به معنای تعطیلی کامل است و باید همه‌ شهر تعطیل شده و فعالیت‌های اجتماعی به حداقل برسد و جز مشاغل بسیار ضروری مانند تامین غذا، دارو و امدادی سایر مشاغل باید تعطیل شوند. حتی حمل و نقل عمومی هم در لاک داونی که مدنظر ما است باید تعطیل شود.

زالی با تاکید بر اینکه آنچه در فضای گفتمان شهری وجود دارد با لاک داون فاصله دارد، اظهار کرد: لاک داون تصمیم تلخی است که مانند مُسکن عمل می‌کند و تنها جنبه تسکینی دارد و همانگونه که در اصطلاح جهانی از لاک داون یاد می‌شود، این اصطلاح یعنی سرعت‌گیر و یک تصمیم مقطعی و گذرا خواهد بود که وقتی اثربخشی کافی دارد که در کنار آن کارهای بنیادی‌تری انجام شود.

به گفته وی، ردیابی بیماران، بیماریابی سریع، افزایش تست غربالگری، بالابردن پوشش واکسیناسیون، حمایت از گروه‌های پرخطر، تامین بسته‌های معیشتی برای گروه‌های آسیب پذیر، ایجاد حمایت اقتصادی و مدنی برای گروه‌هایی از مشاغل که در تعطیلی آسیب می‌بینند و... ملاحظاتی است که باید برای لاک‌داون موثر عملی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: اگر تعطیلی اعمال شود اما هیچ‌ بسته حمایتی از مردم نداشته باشیم، همراهی آنها را نخواهیم داشت. لاک داون نیاز به اقناع افکار عمومی دارد تا همراهی کنند. دادن بسته‌های کمک معیشتی به اقشار فرودست در لاک داون بسیار ضروری است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در جلسه قرارگاه کرونا در روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه که با درخواست تعطیلی موافقت نشد، اهمیت این موضوع هنوز خیلی درک نشده است درحالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

زالی گفت: بیماری کرونا مزمن است و شرایط فرسایشی را رقم می‌زند و مهمترین کار اقناع سازی مردم و بالا بردن میزان اعتماد عمومی است که اگر این کار درست انجام نشود، اثربخشی تعطیلی عمومی هم کافی نخواهد بود. برای تحقق مضامین بهداشتی نیازمند همکاری مردم هستیم که این موضوع با تحلیل درست واقعیت‌ها رخ می‌دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • کاربر ناشناس
    0

    متاسفانه بلایی به سر این مردم اورده شده که اولویت نان از اولویت جان مهمتر شده کاش یکی از مسئولین تصمیمگیر به مردم میگفت اخر نتیجه این سیاست چیست روز به روز که وضع بدتر میشود

    نظرات شما -
    • احمد شاه مسعود
      0

      پس میخواستی بهتر بشه.حالا صبر کن مرز نشین شرق کشور( اهالی هرات) از ترس طالبان دارند بسمت ایران هجوم میاورند.......احتمالا همه آنها ناقل و آلوده( کرونا) هستند.کجا پناه ببرند بندگان خدا.احتمالا ماهم باید اقور منقلمون جمع کنیم بریم ترکیه

  • احمد شاه مسعود
    0

    خیلی خوب درک کردند.خودشان و خانواده شان بهترین واکسن تزریق کردند....لق مردم.رئیس جمهور دلخواه را با آرامش وارد پاستور کردند وتا۴ سال دیگه کاری با مردم ندارند.اینها دارند کاری میکنند غیر خودیها کوچ کنند( حالا هر خراب شده ائی) وغصه بحران جمعیت را ندارند، ۴_۵ میلیون نفر از هرات راهی ایران هستند.باشه ما غیر خودیها میریم اما بستر مهاجرت را برایمان فراهم کنید. آب ما ( غیر خودی ها) با شما( زورتان خیلی بیشتره) تو یک جوی نمیره.......ایران مال شما و جان وشرف مال ما

  • وحید
    0

    اهمیت موضوع رو درک نکرده؟ یعنی چی؟ ضریب هوشی اینا چنده؟ سواد دارن؟ چند نفر باید بمیرن؟

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب آقای زالی تعطیلی دو هفته ای خرج خورد و خوراک وهزینه اجاره خونه و قسط را شما پرداخت میکنی یا چه کسی متحمل میشه؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      این داداش ما نپسندیده حتما ایشون متحمل میشن

  • امیر1
    0

    تعطیلی علاج کار نیست چون یکی دوروز نیست تعطیلی هم به اقتصاد وهم به بیشتر شدن کرونا می انجامد علاج کار واکسن است اگر میتوانید

  • ایرانی
    0

    دیروز رفتم مرغ خریدم کیلویی ۴۵ تومن خدا ازتون نگذره

  • ایرانی
    0

    این اوج کرونایی حاصل همان تعطیلی 6روزه است . تعطیلی باعث الودگی کل ایران می شود... تجمعات را ممنوع کنید نه ادارات را و سوی دیگر 80درصد مردم محتاج تلاش روزانه هستند . تعطیلی یعنی از گرسنگی مردن...

  • محسن
    0

    آقای برادر شما جای لاک داون واکسن برسون

  • شهرام.ر
    0

    تعطیلی کامل وقتی امکان پذیر است که حکومت با پرداخت هزینه‌های ابتدایی و ضروری مردم به آنها کمک کنه . حکومت ما پول از مسوولان حکومت و اسد و هنیه و نخاله و ... اضافه نمیاره که به مردم خودش بده و کشته شدن صدها نفر در روز هم وجدانشون رو بیدار نمی‌کنه.خدایا انگار که تو هم کم آوردی!!!!

  • ناشناس
    0

    دقیقا تعطیلی علاج کار است در کنار واکسن و البته دادن بسته معیشتی به کم درامدها

  • متين
    0

    جناب زالي شما اينجا را با اروپا و مسئولين دلسوز و متعهد انجا اشتباه گرفته ايد

  • دانشجو
    0

    آقای مثلا فرمانده تو توی تعطیلی حقوقتو می گیری ولی مردم از کجا بیارن اجاره خونه و مغازه و سیر کردن شکمشونو بدن، همون تعطیلی هم فقط باعث افزایش مسافرت میشه، این همه بودجه گرفتین چیکار کردین آقای ژنرال ۱۰ ستاره!

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا مرز را باز کردید افغانستانی بیابند ایران؟ آنها ناقل کرونا هستند و اوضاع بیماری در کشور را بدتر می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها