هشدار؛ احتمال پر کردن شیشه‌های خالی واکسن

رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به پر کردن ویال‌های خالی واکسن توسط افراد سودجو هشدار داد.

هشدار؛ احتمال پر کردن شیشه‌های خالی واکسن

محمدرضا شانه‌ساز در نامه‌ای خطاب به معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور نسبت به پر کردن ویال های خالی واکسن توسط افراد سودجو هشدار داد.

متن نامه به این شرح است:

با احترام، عطف به نامه شماره ۱۰۳۷/۱۳۵/د مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۰ درخصوص اطلاعات مربوط به ارزیابی تهدیدات مدیریت بحران و با عنایت به اینکه گروه های کلاهبرداری ممکن است به دنبال پر کردن ویال های خالی واکسن که به طور نامناسب دفع شده اند باشند، سازمان بهداشت جهانی ، اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات ارزیابی فوق به منظور افزایش آگاهی از تهدیدات محتمل درمورد ویال های خالی واکسن های کووید ۱۹ کرده است.

برخی از ویژگی‌های ویال های تقلبی و احتمالا پر شده به صورت غیرقانونی (پیوست ) است. براین اساس مشخصات زیر به عنوان مهمترین این ویژگی‌ها قلمداد می‌شوند:

- ویال های دارای خراش یا علائم دستکاری

- نشانه هایی از آسیب رسیدن به برچسب ها بوسیله آب

- درپوش فلزی دارای فرورفتگی، خراشیدگی یا شکستگی

- خراشیدگی یا سوراخ روی درپوش های پلاستیکی

- وجود مواد یا ذرات خارجی قابل رویت در داخل ویال

- وجود دستکاری قابل تشخیص تاریخ انقضاء

- وجود اختلاف در تاریخ انقضاء با شماره محموله معتبر

- وجود مشکوک مقادیر زیادی از محصول موجود برای فروش به صورت خصوصی

در حال حاضر واکسیناسیون کووید ۱۹ توسط معاونت محترم بهداشت وزارت متبوع صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه احتمال سودجویی افرادی به منظور عرضه و توزیع موارد تقلبی و قاچاق فرآورده های مختلف از جمله واکسن نیز وجود دارد، مقتضی است، دستور فرمائید، ضمن اطلاع رسانی موارد مذکور، تاکید بر پیگیری اصالت کلیه فرآورده‌های سلامت از طریق برچسب رهگیری اصالت کالا، به کلیه مراکز تحت پوشش آن معاونت محترم به نحو مقتضی صورت پذیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • پدر
    0

    واقعا در تمام موارد گند زديد نه كشور داري بلد هستيد نه از محيط زيست و كشاورزي سر در مي آوريد و نه اقتصاد دان هستيد . هيچ هنري نداريد . حتي در ارائه واكسيناسيون به قدري ضعيف و كند عمل مي كنيد كه تاثير چشمگيري در همه گيري كرونا ندارد تازه مردم را از افراد سود جو و واكسن هاي تقلبي به ترس و دلهره مي اندازيد .

  • کیمیا
    0

    شاید خودتان اینکارو می کنید وگرنه ویالها توسط خودتان جمع آوری میشه !!!

  • منگ
    0

    مگر مراکز تزریق واکسن بی حساب و کتابند و روی آنها نظارتی نیست تا ویال های خالی بدست افراد سودجو نیفتد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    خب امحا کنید ویال

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این ویال ها همشون بار کد دارند و بعد تزریق و خواندن کد توسط بارکد خوان در سیستم وارد میشود و مجددا قابل استفاده و بارکد خوانی نبست. در ثانی تمام این ویال ها در اختیار وزارت بهداشت است!!!! یاد داروهای موجود در بازار آزاد و ناصر خسرو افتادم که از طریق هلال احمر و داروخانه ها با کلک هائی و اصلاح نسخه های مردم بیچاره از اونجا خارج و به فروش آزاد می رسد افتادم !!!

  • سروی
    0

    اولا که مسوولین با این اطلاع رسانی علنی ناخواسته راه کلاه برداری را به سود جویان نشان میدهند . این هشدار را میتوانستند محرمانه به مجریان واکسیناسیون اعلام کنند.و مردم را نگران نکنند. دوما اگر بازی تان نمی آید خیلی راحت میتونید ویال های مصرف شده را تحت نظر به کارخانجات شیشه سازی تحویل داده تا آنها را ذوب کنند. آنگاه تبدیل به شیشه خام شده به هیچ عنوان دیگر امکان استفاده مجدد ندارد. البته اگر اراده و قاطعیتی در کارتان باشد و گرنه هزار بهانه برای شانه خالی کردن از این کار وجود دارد.

  • کارگر
    0

    عجب مملکتی شده!

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      برادر من مملکت مان خوبه , مدیران مان بی عرضه و بی کفایت هستند

  • reza
    0

    مردم رو فیلم کردی آقای وزیر . تو بیمارستان تهران پارس وقتی یه پیر مرد اونم پزشک خواست ویال رو ببینه بعد تزریق کنه با فحش و عربده کشی انداختنش بیرون . چرا اینقدر حرف بی خود میزنی

  • اا
    0

    در ایران شیشه های خالی را با آب نمک برکت پر می کنند

  • دکتر سید
    0

    تشکر می کنیم از برادران حزب الله

  • مهدی
    0

    بیمارستان تهرانپارس واقعا متاسفم از کادر درمان این بیمارستان واقعا با بیمار این رفتار صحیح نیست من شاهد بودن واقعا متاسفم

  • کاربر ناشناس
    0

    مگه مملکت صاحب نداره؟!!!!! یا خودتون دست به کار شدید که ویال ها رو دستکاری کنید!!!! عجب روزگاری شده خدایا این دیگه چه کشوریه فکر نکنم هیچ جای دنیا مثل این جا جهنم بشه

    نظرات شما -
    • تراب
      0

      واقعا هم. آدم شک میکنه. میگه نکنه دستشون تو کاره

  • ناشناس
    0

    الان این بهانه است برای مردن مردم بعد از تزریق واکسن؟ فایزر واردکنید با کیفیت مناسب تا مجبور به این همه دوز و کلک نباشین

    نظرات شما -
    • بهزادی
      0

      فایزر که با تهدید و تطمیع ترامپ ، مجوز گرفت، کجای کاری ؟

  • داروغه
    0

    یه مشکلی تو واکسن ها هست هر کی میزنه بازهم میگیره

  • و
    0

    خب یه غلتک بکشید رو ویال ها

  • ،،،،،،،،*****،،،،،
    0

    این الان یعنی چی ،،خب مردم که شیشه خالی واکسنهارو نمیگیرن ،میمونه همون تو درمانگاه یا بیمارستان یا پایگاه ،،،صددرصد خودتون جمع میکنید ،حتما حتما حتما یه کارگاهی یه جایی هست که دوخل شیشه خالی هارو پر کنید،،،وای دیگه بریدم خداااااایااااا،فقط،امام زمان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها