داروخانه ها قرار نیست متادون بفروشند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در رویه جدید مقرر شده است که تحویل متادون به مراکز ترک اعتیاد به جای معاونت های غذا و دارو از طریق داروخانه ها انجام شود.

داروخانه ها قرار نیست متادون بفروشند

سید حیدر محمدی گفت: طبیعتا معاونت های غذا و دارو اجازه خرید و فروش و فعالیت اقتصادی را ندارند، بر همین اساس طبق مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر و ضابطه ابلاغی معاون وزیر، توزیع متادون از طریق داروخانه‌های منتخب به مراکز MMT با ثبت در سامانه تیتک صورت خواهد گرفت.

وی افزود: یکی از دلایل نشت متادون به بازار آزاد، نبود نظارت دقیق بر زنجیره تولید بود که از این پس با ثبت و شناسه گذاری آن در تمامی مراحل، امیدواریم نشت آن نیز کنترل شود. لذا بر اساس قانون به منظور ثبت صحیح و دقیق اطلاعات، این دارو از طریق داروخانه ها به عنوان مرجع مورد تایید سازمان غذا و دارو بین مراکز ترک اعتیاد توزیع خواهد شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه براساس سیاست تمرکز زدایی، تغییر رویه در توزیع متادون از کانال داروخانه های منتخب به مراکز ترک اعتیاد، روند را تسهیل و دسترسی را آسانتر می کند، اظهارکرد: با اجرای این طرح مراکز ترک اعتیاد می توانند به راحتی به داروخانه های منتخب مراجعه و سهمیه متادون خود را دریافت کنند، درحالی‌که در گذشته باید برای تهیه سهمیه خود حتما معاونت های غذا و دارو مراکز استانها و دانشگاه ها مراجعه می کردند.

منبع: انتخاب

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها