تذکر "نمکی" به "جهانپور" درباره توییت جنجالی

وزیر بهداشت در نامه ای به دکتر کیانوش جهانپور، گفت: صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

تذکر "نمکی" به "جهانپور" درباره توییت جنجالی

در نامه دکتر سعید نمکی خطاب به جهانپور آمده است: «اخیرا در فضای مجازی مطالبی از شما منتشر شد که به محض اطلاع خواستم تا به نحوی شایسته و با گفتمان در شأن مجموعه نظام سلامت، کدورت را از اذهان بزدایید و فضای درهم ریخته را مرمت کنید و اشاره کردم هرگونه تأخیر و تعلل در این ترمیم دوستانمان را شگفت زده‌تر، مردم بی اطلاع را رنجورتر و اندکی را که سد راه سوء استفاده‌هایشان بوده‌ایم، آماده‌تر برای سوارشدن بر ارابه تخریب و شخم زدن مغرضانه دستاوردهای ارزشمند ایام پرملالمان خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : توییت جنجالی کیانوش جهانپور

تلاش کردیم در این روزگاران سخت، در اوج کاستی‌های ناشی از تحریم های مالی بیرونی و بعضا عاطفی درونی بی‌توجه به رانش‌ها و کشمکش‌های فضای سیاسی کشور و در زیر بار آثار سیل، زلزله، آنفلوآنزا و کرونا فقط به مردم و نجات‌شان از این بلای تاریخی بیندیشیم و با صبوری، خوشرویی، خستگی ها و بی خوابی های مستمر خود و همکاران جان برکف را به تاب‌آوری بدل کنیم تا مردم دلگرم باشند و نهراسند که شاید مدافعان سلامت کشورشان وامانده‌اند و چهار موج هولناک را با جمیع کاستی‌ها به لطف الهی مدیریت کردیم و مردم مهربان این سرزمین بخوبی می‌فهمند و کریمانه پاسدار خدمتگزاری صادقانه مدافعان سلامتند. برای کاستن از تلخی لحظه‌های جانکاه این ایام سخت گفتمانی تازه را برگزیدیم و با شیرینی قند پارسی ادبیات کهن این سرزمین درآمیختیم و حتی سخنان نامربوط را با شعری، طنزی، تمثیلی برگرفته از گنجینه نفیس هنر و ادب دیرینه این سرزمین پاسخ گفتیم تا اندیشه‌های پریشان و خسته مردم را مشوش‌تر و منزلت خویش را نازل‌تر نکنیم.

بیشتر بخوانید : واکنش جهانپور به توییت جنجالی/ «منظورم مافیای واردات بود، نه منتقدان»

اینک گفتار و نوشتاری با واژه‌های زمخت حتی برای آنان که دشنام می‌دهند، شان مجموعه صبور و بردبار نظام سلامت نیست. گفتمان سخیف در ذهن دیگران خفیفمان می‌کند و نخبه را گویش پخته باید و خدمتگزاران صبور را تندخویی و درشت‌گویی نشاید. در همین کارزارهای تبلیغاتی انتخاباتی بعضی از دوستان 16 ماه زحمت ما را چگونه به چالش کشیدند؟ و ما فقط با طنز و شوخی از کنارش گذشتیم.

صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

کرونا می‌رود، البته نه چندان زود همانگونه که اجدادش رفتند و ما نیز می‌رویم همانگونه که پیشینیانمان رفتند و آنچه می‌ماند، پژواک زیبایی‌ها و زشتی‌های گفتار ماست در زیر این گنبد مینا و نیکی‌ها و بدی‌های رفتار ماست که ثبت می‌شود در صفحه تاریخ این سرزمین کهن.

که به قول خواجه شیراز:

بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر

که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند»

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    این چه تذکری بود بیشتر به نصیحت مشوقانه شبیه بود انگار خود وزیر گفته تویت کند خوب است با رفتن روحانی کلک شما هم کنده میشود حتی پاچه خواری خود بزرگ بینی وگله مندی هم کاری برایت نکرد

  • مفردی
    0

    آقای نمکی ، بهتر نبود راهنمایی و پند و اندرز را همگانی نمی کردی و در یک جلسه خصوصی مطرح میکردی ؟ ریاکاری را در قالب خاطر مردم مطرح نکنیید ،برای همگان شناخته شده اید جناب دکتر

  • کمند
    0

    اون کلمه را حتی برای دشمن هم بکار بردنش زشت است

  • ناشناس
    0

    سر نمکی

  • من
    0

    سخت نگیر دکتر جون. شنیدن حرف حق سنگینه.

  • جاهل محل
    0

    داشی کاری بهش نداشته باش تربیتش اینه .

  • علی قطاری
    0

    جناب آقای نمکی خوشحالی من از این هست که با همین ادبیات شیرین قیمت دارو ها رو بالا بردید که تلخ کام نباشیم، مثل این هست که موقع مشاجره خیلی مودبانه به طرف مقابل بگيم خواهش می کنم آقای محترم خفه شید. یا لطفا گم شید. واقعا که

  • محمدحسن
    0

    خداوکیلی کی واکسن به ۴۰ساله هامیرسه اگربه کشورهای دیگه صادرکنیدبه این زودی نوبت ماخیلی طول میکشه

  • ع
    0

    الحمدالله اکثرصاحبان قدرت بی ادب هستندبرای مامردم تکراری است چون نگاه ارباب رعیتی نتیجه همین است؟!!!

  • جوزف هادی
    0

    دکتر جان تورو جان عزیزهات این حواشی رو ول کنید به داد پرسنل مظلوم غیر پزشک درمان برسید شانزده ماهه مرخصی نرفتیم مطالباتمون رو پرداخت کنید فوق العاده خاص رو توی این برهه بحرانی که حق قانونی ماست اعمال کنید چرا باید در این اوضاع حاد کرونایی هر روز رییس برنامه و بودجه جلسه بزارن با فرهنگی ها چرا برای ما ناپدری هستین اخه؟اخبار صدا وسیما شده فقط رتبه بندی فرهنگی ها شما وزیر ما پرسنل مظلوم نیستین مگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها