نکاتی مفید برای زمان سرماخوردگی

متخصص طب ایرانی پیشنهاداتی برای بهبود زودتر سرماخوردگی ارائه داد.

نکاتی مفید برای زمان سرماخوردگی

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم؛ الهام قدمی یزدی درباره سرماخوردگی اظهار کرد: در طول درمان سرماخوردگی از مصرف خوراکی‌های نفاخ مثل نخود و لوبیا، خوراکی‌های غلیظ مانند حلیم و کله پاچه، غذاهای شور یا ترش یا قابض، و میوه‌های آبکی تازه تا حد امکان پرهیز کرد.

وی افزود: در صورت گرفتگی بینی و تنفس ناراحت‌کننده به دنبال سرماخوردگی، می‌توانید با استفاده از روغن مرزنجوش به صورت چرب کردن داخل بینی، روی پیشانی و برجستگی‌های گونه تا حد زیادی به کاهش علایم کمک کرد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: در صورت بدن‌درد ناشی از سرماخوردگی می‌توان جوشانده مرزنجوش و قلم دارچین مصرف شود همچنین استفاده از شیره انگور و عسل به دفعات، در کاهش علائم دردهای بدنی بسیار کمک کننده است.

قدمی یزدی خاطرنشان کرد: بهتر است افراد در معرض هوا و باد سرد قرار نگیرند همیشه حتی با وجود زکام گرم، سر را گرم نگه دارید در صورت تشنگی از مصرف آب سرد خودداری کنید و با آب جوشیده ولرم و مایعات گرم، تشنگی را برطرف کنید.

وی یادآور شد: در هنگام سرماخوردگی از خوابیدن به پشت تا حد امکان پرهیز کنید تا از انتقال ترشحات به ریه‌ها و درگیری آنها جلوگیری شود همچنین از خوابیدن طولانی خصوصاً در طول روز، به‌ویژه پس از صرف غذا و بعد از حمام، جداً خودداری شود.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها