افشای قرارداد محرمانه انگلیس با شرکت آسترازنکا برای دریافت واکسن کرونا

روزنامه ساندی تلگراف اعلام کرد قرارداد محرمانه انگلیس با شرکت آسترازنکا برای صادرات به استرالیا و دریافت واکسن کرونا ساخته شده در هند افشا شد.

افشای قرارداد محرمانه انگلیس با شرکت آسترازنکا برای دریافت واکسن کرونا

روزنامه ساندی تلگراف از قرار داد محرمانه انگلیس برای به دست آوردن چند میلیون دوز واکسن کرونا شرکت آسترازنکا ساخته شده در هند خبر داد.

این روزنامه فاش کرد: یک قرارداد پنهانی از سوی انگلیس برای به دست آوردن مقادیری از واکسن آسترازنکا ساخته شده در هند، منعقد شده است و نشان می‌دهد که وزرای دولت انگلیس محرمانه اجازه داده اند آسترازنکا از زنجیره تأمین خاص خود در لندن استفاده کند تا واکسن تولید شده را به استرالیا صادر کند و در ازای آن ۱۰ میلیون دوز واکسن ساخته شده در هند دریافت کند.

بر این اساس، این شرکت انگلیسی-سوئدی مجوز بهره برداری از ظرفیت تولید محلی خود را برای ساخت ۷۱۷ هزار دوز واکسن برای متحد انگلیس یعنی استرالیا بدست آورد که می‌تواند باعث ایجاد تنش با اتحادیه اروپا شود.

ساندی تلگراف نوشت: حداقل دو محموله در فوریه و مارس به استرالیا صادر شده است یعنی زمانی که بروکسل اعمال محدودیت در صادرات واکسن را آغاز کرده بود.

این روزنامه تأکید کرد: قرارداد منعقد شده با شرکت آسترازنکا اجازه می‌دهد که کمبود تولید محلی انگلیس از کارخانه‌های خارج از کشور جبران شود و انگلیس ۵ میلیون دوز واکسن آسترازنکا ساخته شده در هند در ماه مارس بدست آورد، اما اینکه هند با صادرات دوز‌های باقیمانده موافقت کند با توجه به شرایط استثنایی که در حال حاضر به دلیل تشدید تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دارد، قطعی نیست.

روزنامه ساندی تلگراف پیش بینی می‌کند که موضوع صادرات واکسن به استرالیا خشم اتحادیه اروپا را برانگیزد چرا که این اتحادیه تصمیم گرفته از آسترازنکا به دلیل تأخیر در تحویل مقادیر لازم واکسن که نقض توافق نامه منعقد شده بین طرفین است، شکایت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها