نهایی شدن خرید ۶۰ میلیون دز واکسن اسپوتنیک از روسیه توسط ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از نهایی‌شدن قرارداد خرید ۶۰ میلیون دز واکسن اسپوتنیک-وی از روسیه خبر داد.

نهایی شدن خرید ۶۰ میلیون دز واکسن اسپوتنیک از روسیه توسط ایران

جلالی گفت: با مذاکرات فشرده ای که از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان انجام شد قرارداد ۶۰ میلیون دوز واکسن که به عبارتی برای واکسیناسیون ۳۰ میلیون نفر کافی است امضا و نهایی شد.

وی گفت: بر اساس این قرارداد از خرداد تا آذر ماه این ۶۰ میلیون دوز به طریقی که در قرارداد مشخص شده به ایران ارسال خواهد شد.

جلالی در باره اتمام ارسال دوزهای باقیمانده قرارداد فعلی برای دو میلیون دوز، طرف روس متعهد شد بزودی بقیه را هر چه سریعتر تحویل دهد. تاکنون ۵ محموله واکسن به میزان ۵۲۰ هزار دوز به ایران ارسال شده است.

تولید مشترک واکسن در ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تاکنون دو شرکت ایرانی با طرف روس برای تولید مشترک واکسن در داخل کشور قرارداد منعقد شده و برای یکی از این شرکت ها سلولهای تولید واکسن در اختیار آنها قرار داده شد .

جلالی افزود: برای دومین شرکت نیز بزودی از سوی روسیه سلولهای کشت و تولید واکسن بزودی ارسال می شود و کار تولید واکسن را آغاز خواهند کرد.

وی گفت: سومین شرکت ایرانی هم به طرف روس معرفی شده است اما تاکنون روسیه در باره این شرکت نظر نداده است.

فراخون تولید واکسن مشترک از طریق سفارت

این مقام دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد تمامی افراد و شرکت هایی واکسن سازی که توانایی لازم برای تولید مشترک واکسن با روسیه را دارند با سفارت جمهوری اسلامی ارتباط حاصل کنند تا اقدام لازم برای معرفی آنها به مراجع ذیربط روسی انجام شود.

جلالی گفت: تاکنون بجز این سه شرکت که دوتای آنها مورد تایید روسیه قرار گرفته است و یکی هم به تازگی معرفی شده است تاکنون شرکت جدیدی اعلام آمادگی نکرده است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • خرگیر
    0

    ای ناقلا واکسن وطنی میدید به اروپا واکسن روسی برای خودمون

    نظرات شما -
    • مرگ بر آمریکا و انگلیس و مرگ بر آل صهیونیست و آل سعود
      0

      با سلام باتوجه به ضرورت توجه به سلامت مردم و کاهش تلفات ؛ به هر نحو باید مردم با هر واکسنی از ابتلا و فوتی و ... مصون شوند این اقدام دولت کاملا منطقی و توجه به مسئولیتش در قبال مردم است. فرصت نباید از دست برود. تولید واکسن داخلی برای مصرف بقیه افراد در داخل و صادرات در آینده می باشد. استفاده از تمام راه ها و سریع ترین روشها برای واکسینه کاملا منطقی و قابل دفاع است.

  • شهروند
    0

    بالاخره ما نفهمیدیم چی به چیه؟ یکبار آقای جلالی و وزارت بهداشت میگن از 15 فروردین تا 15 اردیبهشت تولید واکسن اسپوتنیک در ایران شروع میشه.... یکبار میگن 60 میلیون دوز قرار داد واردات واکسن اسپوتنیک بستیم که از خرداد تا آذر وارد بشه..... یکبار میگن قرارداد اولیه ما 5 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک بوده و بعد شد 2 میلیون دوز .... این از اسپوتنیک. مهر پارسال هم که وزیر بهداشت گفت 42 میلیون دوز خریدیم.. کلا مردم رو سرگرم عدد و رقم تعداد واکسن هایی کردند که اصلا وجود خارجی نداره.

    نظرات شما -
    • مهرداد
      0

      عجب گیج بازاریه

    • پونه
      0

      این حرفها به خاطر شرایط قرمز و سیاه کشوره... و فقط حرفه... ای کاش به فکر مردم بودند

  • احسان
    0

    امیدوارم این دروغ راست باشه

  • میثم
    0

    کاش آنقدر که برای رفع تنش با خارجی ها روی رفتارمون کار کردیم روی رفتار بین خودمون داخل ایران کار میکردیم حزب ها با هم کنار نمیان ولی هر کدام با یه گزینه خارجی سازش میکند اون با غرب اون با شرق بعد انتظار داریم توسعه هم پیدا کنیم با این رفتار تکه تکه میشیم ولی آباد نمیشیم

  • رضا
    0

    میخرن میبرن مراکز و بیمارستان های خصوصی ۵۵ ملیون میفروشند،

  • ارژنگ
    0

    چی شد،شما که قرار بود تمام توانتونو بزارین رو واکسن داخلی؟پس دیدین واکسنه داخلی خیالاتی بیش نیس؟کشوری که قراره از خرداد ماهیانه 15 میلیون دوز واکسن تولید کنه دیگه چرا میاد 60 میلیون واکسنه روس بخره؟مگه اینکه اصلا واکسنه داخلی در کار نباشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احتمالا همون اشغال ایرانی را میخوان به اسم روسی بهمون بزنن چون مردم ایرانی یا که هیچ جا تاییدش نکردن نمیزنن

  • s:s
    0

    جهانپور کجاست که میگفت میخایم به دو تا کشور اروپایی واکسن صادر کنیم،چی شد پس خخخ

    نظرات شما -
    • مرگ بر آمریکا و انگلیس و مرگ بر آل صهیونیست و آل سعود
      0

      بدبخت . دولت به فکر سلامت شما و امثال شماست که به کرونا مبتلا نشوی و به نفس تنگی و خخخ نیفتی ؛ به همین خاطر زودتر و از همه منابع ممکنه مصمم به تامین واکسینه نمودن ملت هستند و فرصت صادرات از محل تولید مشترک و داخلی بعدش انجام می شود.

    • ناشناس
      0

      به مرگ بر آمریکا و...،بدبخت خودتی ساندیسی کم جفنگ بگو،خدایی خودت به این چرت و پرتایی که گفتی نمیخندی؟

  • یه نفر
    0

    اختصاصی انتخاباته؟؟؟

  • مهدی
    0

    خداوند لعنتتون کنه یه روز میگن می‌خوایم واکسن صادر کنیم .یه روز میگن می‌خوایم واکسن وارد کنیم .این مسولین ایران دیگه خول وچل شدن.

    نظرات شما -
    • ر
      0

      یک مشت خل و چل . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  • ....
    0

    چند ماه که یه سری اعداد و ارقام گنگ و گوناگون دارن ارائه میدن چه در تاریخ و چه در تعداد دوز .

  • لیلا
    0

    عجب شیر تو شیریه . مودبانه گفتم

  • اعظم
    0

    انتخابات نزدیکه

  • ناشناس
    0

    دولت‌های ظالم واکسن ساخت خودمونو میخوان بفروشن به اروپا یا به اربابانشون خوش خدمتی کنند ما باید واکسن روسی بزنیم روسیه بهتر از ما موش آزمایشگاهی نداره هرچی باشه ابر قدرته باز رهبرشان پوتین مردمشو دوست داره آقایی روحانی لطفن قبرهای بهشت زهرا تموم شده بفکر قبرستان جدید باشید یا اونم میخواهید وارد کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها