داوطلبان واکسن کووپارس حتی دچار تب و بدن درد هم نشده‌اند

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس، تا این مرحله هیچ گونه عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، مشاهده نشده است.

داوطلبان واکسن کووپارس حتی دچار تب و بدن درد هم نشده‌اند

دکتر سعید کلانتری با اشاره به تزریق دوز اول این واکسن تا پایان روز گذشته به ۹۴ داوطلب گفت: تا این مرحله هیچ عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، مشاهده نشده است.

وی روز چهارشنبه ۱۱ فروردین درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس گفت: از میان داوطلبان واجد شرایط تا کنون ۹۴ داوطلب واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۱۸ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده و تا پایان این فاز ۳۹ داوطلب دیگر باید واکسینه شوند.

دکتر کلانتری تاکید کرد: تا این مرحله هیچ گونه عارضه مهمی که نیاز به مداخله یا متوقف کننده مطالعه باشد، مشاهده نشده است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس تصریح کرد: نتایج مطالعه تا این جا نشان می دهد واکسن کم عارضه یا بی عارضه‌ای است و داوطلبان حتی با علائمی مانند تب و بدن درد اذیت نخواهند شد.

کلانتری همچنین یادآور شد: در این مطالعه چون به صورت دوسوکور است، تعدادی از افراد ادجوانت (واکسن نما) و تعدادی هم واکسن با دوزهای ۵، ۱۰ و ۲۰ میکروگرم در میکرولیتر دریافت کرده اند که در این مرحله قابل تشخیص نیست و در پایان فاز مطالعاتی پس از جمع آوری کامل اطلاعات می توان تعداد دقیق دریافت کنندگان واکسن را مشخص کرد.

وی در مورد زمان پایان فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس هم گفت: پیش بینی می شود واکسیناسیون ۱۳۳ داوطلب فاز اول تا هفته آتی پایان یابد اما تجزیه و تحلیل داده های این فاز، ۳۵ روز پس از آخرین داوطلبی که واکسن اول را دریافت می کند، انجام می شود بنابراین اواخر اردیبهشت ماه، فاز اول به طور کامل به پایان می رسد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • بياني
    0

    حتمأويتامين سي بهشون تزريق كردند

  • ال
    0

    اب مقطر زدین

  • مهدی
    0

    با این حساب معلوم میشه اثری نداره !!

  • محمد
    0

    مفتی به منم بزنید

  • محمد
    0

    اصولا آب مقطر عوارض خاصی نداره

  • امیر
    0

    چون توش فقط آب بود. شایدم آب شنگولی

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      چقدر منافق تو این سایت زیاده

    • متين
      0

      محمد,, چشمت کور شه بهتره , چون واقعيت رو نميبيني

  • OK
    0

    فقط نداشتن عوارض تزریق واکسن ملاک مؤثر بودن واکسن نیست! شما بفرمائید واکسن رازی کووپارس چند درصد ایمنی بدنی در برابر سرایت ویروس کووید ۱۹ ایجاد می کند؟ اگر واکسن تولید داخل حداقل ۹۵٪ ایمنی بدنی ایجاد نماید قابل قبول است وگرنه اتلاف وقت و منابع مالی کشور است!

  • رضا.
    0

    در کشورهایی که خود واکسن تولید کردند دولت مردان برای اعتماد عموم واکسن را در جلوی چشم رسانه ها تزریق کردند. ان شالله در کشور خودمان هم اگر تا حالا مسیولین فایزر یا آکسفورد نزده باشند حتما واکسن ایرانی بزنند بعد بقیه ملت.

  • iii
    0

    در مورد واکسن روسی هم همین نظرو داشتن که مورد قبول بهداشت جهانیه ولی الان خودِ خبر فوری تیتر زده واکسن روسی عوارض شدید داره

    نظرات شما -
    • OK
      0

      دوست عزیز اشتباه نکن! واکسن روسی اسپوتنیک وی تولید شده توسط مؤسسه گامالیا روسیه تأئیدیه سازمان بهداشت جهانی را ندارد بلکه فقط تأئیدیه داخلی وزارت بهداشت روسیه را دریافت کرده است. یکسری کشورهای وابسته به روسیه مانند برخی کشورهای مشترک المنافع و بلوک شرق مانند آرژانتین ، مجارستان ، بولیوی ، امارات متحده عربی ، تشکیلات خودگردان فلسطین ، الجزایر ، بلاروس ، ایران و .. واکسن روسی را برای مصرف اضطراری تأئید کرده و خریداری و وارد نموده اند. اکثر کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپای غربی ، بلوک غرب و کشورهای آسیایی و آفریقایی و آمریکایی و اقیانوسیه از واکسن کم عارضه و با ایمنی بالا فایزر بیو ان تک آمریکایی - آلمانی و استرازنکا سوئدی - انگلیسی جهت مصرف اضطراری استفاده کرده اند.

  • ایرانی
    0

    واکسنی که عوارض نداشته‌ باشه واکسن محسوب نمیشه. دکتر گل‌محمد

  • فرشادآزاد
    0

    امیدوارم نوش داروبعدازمرگ سهراب نشه هرچند احتمالش خیلی قویه واکسن رونمیخرن چون هزینه داره بعدربطش میدن به تحریم حالاهم که وعده شش ماه دیگه رودادن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها