پیشگیری از سرماخوردگی با "پوشاندن سر"

متخصص طب ایرانی گفت: کودکان به‌دلیل رطوبت بالا و ضعف طبیعی برای ابتلا به سرماخوردگی مستعدند.

پیشگیری از سرماخوردگی با "پوشاندن سر"

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم؛ ارمغان‌سادات کیهان‌مهر درباره پیشگیری از سرما‌خوردگی کودکان اظهار کرد: زمستان دارای طبع سرد و تر است و بروز سرماخوردگی در این فصل شیوع بیشتری دارد، با رعایت نکات ساده می‌توان از بروز سرماخوردگی در کودکان پیشگیری کرد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: کودکانی که به مهد می‌روند، کودکان با سابقه آلرژی، کودکان با ضعف ایمنی، کودکان با سابقه سینوزیت و عفونت گوش، کودکان با خروپف شبانه بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند.

کیهان‌مهر خاطرنشان کرد: یکی از ساده‌ترین و مهمترین روش‌های پیشگیری از سرما خوردگی، "پوشاندن سر" است، مخصوصاً در ابتدای صبح و شب هنگام خروج از منزل یا محل کار، زمانی که در مواجهه با یک تغییر ناگهانی دما هستیم، هنگام خروج از حمام و سحرگاهان، پوشاندن سر اهمیت بیشتری دارد.

وی یادآور شد: پوشاندن سر و گوش بچه‌ها با روسری (دخترها), کلاه نخی (نوزادان), کلاه متصل به لباس یا جدا (پسرها) در طولانی‌مدت می‌تواند از ضعف مغز جلوگیری کند.

نکته‌ای که باید ذکر کرد این است که خوردن شیره بادام، روغن‌مالی پشت گوش‌ها با روغن‌های گرم و خوردن حریره بادام و سیب رنده‌شده می‌تواند به تقویت مغز کمک و از بروز سرماخوردگی پیشگیری کند.

منبع: تسنیم

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها