ایران ۳ میلیون دوز واکسن آسترازنکا از کره جنوبی وارد می‌کند

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی نوشت که ایران بیش از سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا ساخت کره وارد می کند.

ایران ۳ میلیون دوز واکسن آسترازنکا از کره جنوبی وارد می‌کند

یونهاپ روز سه شنبه نوشت که وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تهران ۳.۱ میلیون دوز واکسن آسترازنکا ساخت کره جنوبی را از طریق «کواکس» (برنامه جهانی تامین واکسن) وارد می کند.

گزارش می افزاید ماه گذشته وزارت بهداشت ایران گفته بود که از طریق تسهیلات کواکس ۴.۲ میلیون دوز واکسن آسترازنکا را در سال جاری وارد خواهد کرد.

این واکسن که به طور مشترک توسط آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد تولید شده است در ۱۰ سایت در سراسر جهان از جمله کره جنوبی تولید می شود.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت، غذا و دارو کره جنوبی ایمنی واکسن آسترازنکا را تأیید کرده است. ماه گذشته، مجوز اضطراری برای استفاده از واکسن های تولید شده توسط کره جنوبی صادر شد.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    واقعا چکار داریم می کنیم ؟ ادعا داریم جزء اولین سازندگان واکسن در تاریخ هستیم و دانش ما در بالاترین سطح جهان بوده و هست! کم مونده بعد از واکسن ساخت افغانستان، واکسن ما وارد بازار بشه وزیر محترم به جای اینکه دائم مانع از خروج مردم از خانه شه ، به فکر سرعت در تولید واکسن کنه اینکار نیاز به فعالیت شبانه روزی داره و با .... نمیشه ساخته شه مسئولین محترم با حرف نمیشه نشان دهید که به فکر مردم هستید(به عمل کار بر آید به سخندانی نیست)

  • ايران
    0

    و بعد از آن براي لبنان وفلسطين وسوريه وعراق و،،،،،،،فرستاده ميشود

  • سرباز کوروش
    0

    خب، اون طلبی هم که از کره ای ها می‌خواستیم پرید و حتی شاید بعدأ تو مذاکرات احتمالی منت سر مون بزارن که دیدید، فلان گردن کلفتتون داشت می مرد،اگه ما واکسن نمی‌دادیم، الان از وجود اون گردن کلفت بی بهره بودید.......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها