معاون بهداشت وزارت بهداشت:

به ازای هر ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور یک پزشک عمومی وجود دارد

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده بهبود اقتصاد سلامت، دسترسی آسان به خدمات با کیفیت و ارتقای شاخص‌های سلامت است.

به ازای هر ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در کشور یک پزشک عمومی وجود دارد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در جمع مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهارکرد: طرح پزشک خانواده باید سطوح یک، دو و سه خدمات بهداشتی را پوشش دهد و برای اجرایی شدن این طرح، گسترش پرونده الکترونیک سلامت ضروری و لازم است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دلیل اقدامات ارزشمند در حوزه بهداشت یادآور شد: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح یک خدمات، باید برنامه ریزی اساسی در سطوح دو و سه نیز انجام شود.

رییسی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از زنان باردار به پزشک خانواده و مراقبان سلامت مراجعه نکرده‌اند و به طور مستقیم به متخصصان زنان مراجعه می‌کنند بنابراین لازم است که سطوح دو و سه نظام ارجاع نیز فعال شود.

دکتر سید عباس موسوی - رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران- نیز در این نشست با بیان اینکه طرح پزشک خانواده ابعاد مختلفی دارد و نباید فقط به ویزیت توجه شود،گفت: استان مازندران رتبه پنجم دانشگاه‌ها را از نظر جمعیت دارد و با توجه به این گستردگی جمعیت، ارائه خدمات بهداشتی درمانی با کیفیت، نیازمند تلاش مضاعفی است.

بر اساس اعلام وبدا وی با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی و توریست پذیری استان مازندران، بر ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری در حوزه بهداشت تاکید کرد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ننننن
    0

    وای وای وای خدا چرا دروغ اینقدر زیاد شده مثل آب خوردن خدایا یه کاری کن این مملکت رو از دروغ نجات بده !!!!! ببینید شما فرض کنید اصلا جمعیت ایران 100 میلیون نفر خب اونوقت 100 میلیون رو تقسیم بر 20 هزار و هفتصدی که تو این خبر گفته تقسیم کنید میشه 4 هزار و هشتصد و سی نفر!!!! خنده داره جوکه مضحکه واقعا چرا اینقدر دروغ ما فقط سال 1387 که من وارد دانشگاه شدم نزدیک به 3 هزار نفر روزانه پزشک در دانشگاه ها پذیرش می کردیم که با احتساب بین الملل و دانشگاه آزاد و اونایی که میرفتن خارج ،یه روز یکی از دوستام گفت همسن های ما که الان 27 سالشون هست و طرحشون هم تموم شده و وارد جامعه پزشکی شدن در حدود 4500 نفر در میان، یعنی فقط توی یکسال ما 4500 نفر پزشک وارد جامعه پزشکی کردیم اونوقت این آقا میگه ما 4830 نفر پزشک تو کشور داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا این آقا می خواد لابد بگه تمام ثروت مملکتم بریزی تو جیب ما پزشکا چیزی نیست که ما خیلی کمیم، کار درستی هست همه پولای کشور و هدفمندسازی یارانه ها و نفت رو بدید ما بشه حقوق نجومی چرا اخلاق مرده؟؟؟ چرا صفات پاک انسانی مرده؟؟؟ چرا تو این مملکت آدمای با سواد جایگاهشون رو از دست دادن؟؟؟ چرا هیچکی هیچ کاری نمیکنه؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها