معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی وزارت بهداشت:

حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های درمانی کشور فرسوده هستند

معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت گفت: نزدیک به ۷۰ درصد از ساختمان‌های درمانی کشور فرسوده هستند.

حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌های درمانی کشور فرسوده هستند

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، دکتر نفیسه راد جهانبانی در یک برنامه رادیویی گفت: بیمارستان‌ها فضایی هستند که همواره باید از نظر سازه‌ای، فضاهای فیزیکی درمانی و تاسیساتی و تجهیزات مورد بازسازی قرار گیرند.

وی افزود: در دولت گذشته در راستای برنامه بازسازی بیمارستان‌ها حدود ۲۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور توسعه یافتند.

معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با بیان این که در حال حاضر ۴۹ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور فرسوده هستند،اظهارکرد: امروزه ۷۰۰ بیمارستان دولتی در کشور تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول به خدمات‌رسانی هستند. از این میزان حدود ۳۵۰ بیمارستان فرسوده هستند.

وی افزود: بسیاری از بیمارستان‌های فرسوده کشور بیش از ۵۰ سال عمر دارند و بر همین اساس طبق آیین‌نامه‌های استاندارد ساخته نشده‌اند و با آیین نامه‌های امروزی مطابقت ندارند.

رادجهانبانی با بیان این که قدیمی‌ترین بیمارستان ایران حدود ۹۰ سال سن بنا دارد، تصریح کرد: متوسط عمر کاربری بیمارستان‌ها در کشور ایران ۵۰ سال است، در حالی که این میزان در کشورهای توسعه یافته بیش از ۲۰۰ سال تخمین زده شده است.

وی تاکید کرد: نیاز به بیمارستان در کشور استفاده از بیمارستان‌های فرسوده را به امری اجتناب ناپذیر مبدل کرده است.

معاون فنی دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت در خصوص هزینه‌های بازسازی بیمارستان‌های فرسوده کشور اظهارکرد: هزینه بازسازی یک بیمارستان امروزه از هزینه ساخت بیمارستان کمتر نیست چرا که بسیاری از بیمارستان‌های فرسوده اسکلت مناسبی را برای بازسازی در اختیار ندارند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها