مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

آمادگی تأمین اجتماعی برای افزایش تعهدات دارویی و تجهیزات پزشکی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش تعهدات دارویی و وسایل کمک پزشکی این سازمان بالاتر از تعهدات قانونی مصوب شورای عالی بیمه در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک خبر داد.

آمادگی تأمین اجتماعی برای افزایش تعهدات دارویی و تجهیزات پزشکی

مصطفی سالاری در جلسه مشترک با مدیران سازمان بیمه سلامت، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سازمان نظام پزشکی که به منظور افزایش هماهنگی در زمینه سامانه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی برگزار شد، اظهار کرد: در صورت استفاده پزشکان از سامانه نسخه الکترونیک و در قالب نظام ارجاع امکان پذیرش تعهدات بیشتری از سوی سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود.

سالاری استقرار سامانه نسخه الکترونیک را زمینه ساز ایجاد تحولات اساسی در خدمات درمانی ارزیابی کرد و گفت: در شهرهایی که فاقد مرکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی هستند فرانشیز بستری بیماران تحت پوشش تأمین اجتماعی در مراکز درمانی طرف قرارداد صفر می‌شود و خدمات بستری بیماران به صورت رایگان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در تمامی شهرها بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز طرف قرارداد خدمات بستری را به صورت رایگان و فرانشیز صفر دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش تعهدات این سازمان در حوزه وسایل کمک پزشکی در بیمارستان‌های دولتی را از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد و گفت: تاکنون هزینه وسایل کمک پزشکی در بیمارستان‌ها به صورت مقطوع پرداخت می‌شد اما به منظور ارتقا خدمات و کاهش هزینه بیماران تحت پوشش، پرداخت هزینه کامل این تجهیزات در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار دارد.

سالاری تأکید کرد: توجه به دغدغه‌های پزشکان و تمامی اجزای نظام سلامت کشور در پیشبرد طرح نسخه الکترونیک به طور جدی مورد توجه قرار دارد و هدف نهایی ما بهبود و ارتقا خدمات درمانی به مردم است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک برنامه اصولی سازمان تأمین اجتماعی ایجاد مشوق‌های مؤثر برای پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد به منظور استفاده از سامانه بوده است و در مراحل بعد نیز همین رویه تداوم خواهد داشت و امیدواریم با افزایش خدمات قابل ارائه از طریق سامانه نسخه الکترونیک شاهد افزایش استفاده از سامانه و حذف دفترچه‌های کاغذی باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به هماهنگی و تلاش مشترک سازمان‌های بیمه‌گر، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت استقرار کامل سامانه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی در مراحل نهایی قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال شاهد تحقق اهداف تعیین شده و بهره‌برداری کامل از سامانه نسخه الکترونیک باشیم.

محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت نیز در این جلسه گفت: استقرار نسخه الکترونیک و نظام ارجاع از مسائل بسیار مهم است و این برنامه را از مسیر صحیح و به صورت مرحله‌ای و هدفمند اجرا می‌کنیم.

وی افزود: اجرای این برنامه موجب کاهش هزینه‌های القایی می‌شود و با تکمیل سامانه نسخه الکترونیک امکان تحول جدی در ارائه خدمات درمانی به عموم مردم فراهم می‌شود.

امیر نوروزی مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز در این جلسه گفت: ما با کلیت طرح نسخه الکترونیک و نظام ارجاع موافقیم و با سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت برای استقرار و موفقیت این برنامه‌ها همکاری داریم.

وی افزود: هماهنگی و کسب مجوزهای لازم از سلسله مراتب فرماندهی نیروهای مسلح برای اجرای این برنامه‌ها در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح انجام می‌شود و ما در کنار سایر اجزای نظام سلامت برای اجرای این برنامه تلاش می‌کنیم.

محمد جهانگیری، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی نیز در این جلسه گفت: اجرای برنامه‌های نسخه الکترونیک و نظام ارجاع مستلزم همراهی و همکاری جامعه پزشکی است و باید شرایط و اقتضائات کاری پزشکان در هرنوع برنامه ریزی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اجرای دقیق و زمان‌بندی شده طرح و اطلاع رسانی و جلب رضایت پزشکان در اجرای این برنامه قطعاً مورد توجه خواهد بود و در تمامی مراحل راهکارهای جایگزین نیز وجود خواهد داشت تا خدمت رسانی پزشکان به بیماران بدون هیچگونه اختلالی تداوم یابد.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها