رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت مطرح کرد:

لزوم نظارت بیشتر بر تردد شبانه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها

رئیس گروه سلامت هوا و تغییرات اقلیم وزارت بهداشت گفت: معتقدم که مصوبات استانداری در خصوص کاهش آلاینده‌ها به طور جدی باید پیگیری و اجرا شود.

لزوم نظارت بیشتر بر تردد شبانه کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها

عباس شاهسونی با اشاره با افزایش غلظت ذرات معلق هوا در شهر‌های بزرگ و به ویژه تهران اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا ناسالم برای تمام گروه‌ها در کلانشهرهایی مانند تهران بود.

او ادامه داد: در چنین شرایطی سازمان محیط زیست باید نظارت جدی برای کاهش غلظت ذرات معلق هوا داشته باشد.

معتقدم که مصوبات استانداری در خصوص کاهش آلاینده‌ها به طور جدی باید پیگیری و اجرا شود.

شاهسونی بیان کرد: برای کاهش ذرات معلق در هوا باید بر تردد شبانه کامیون‌ها و موتور سیکلت‌ها بیشتر نظارت کرد و مصوبات کمیته اضطرار بهتر از گذشته اجرا شود.

او افزود: برای کاهش غلظت ذرات معلق در هوا باید با منابع آلاینده برخورد جدی صورت بگیرد تا ما شاهد بروز آلودگی هوا در کلانشهر‌ها و به ویژه شهر تهران نباشیم.

شاهسونی گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها با توجه به دورکاری کارمندان و تعطیلی مدارس و برخی از دانشگاه‌ها نشان دهنده این است که مصوبات کمیته اضطرار به خوبی پیگیری و اجرا نمی‌شود.

او‌ گفت: اگر مدارس تعطیل نبود و محدودیت‌های تردد وجود نداشت میزان ذزات معلق موحود در هوا بیشتر از زمان فعلی بود و با توجه به شیوع بیماری کرونا و‌لزوم تردد هوا در فضا‌های مسقف در شرایط افزایش غلظت آلاینده‌ها باید هر یک ساعت حدود پنج دقیقه پنجره‌ها باز شوند.

او بیان کرد: بیماران قلبی، تنفسی، دیابت، سالمندان و افراد چاق از تردد در فضای باز جدا اجتناب کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    آقا شما میفرمایید بیماران قلبی وتنفسی در فضای باز تردد نکنند پس چجوری بریم دکتر چجوری مایحتاج تهیه کنیم شما میایی زحمت بکشید بخدا ثواب داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها