پاره شدنِ لایه محافظ مغزِ یک زن آمریکایی حین انجام تست کرونا

یک آزمایش پزشکی نشان می‌دهد که انجام تست کرونا از راه بینی به لایه اطراف جمجمه یک زن آمریکایی آسیب رسانده و منجر به ترشح مایع نخاعی-مغزی از بینی او شده است.

پاره شدنِ لایه محافظ مغزِ یک زن آمریکایی حین انجام تست کرونا

طبق بررسی پزشکان که نتیجه آن در ماهنامه انجمن پزشکی آمریکا (JAMA Otolaryngology-Head & Neck Surgery) منتشر شده، آسیب دیدگی پس از انجام تست کرونا این زن را در معرض خطر ابتلا به عفونت مغزی قرار داده است.

به گفته پزشکان ممکن است تست کرونا برای این فرد به درستی انجام نشده باشد. نتیجه تحقیق اخیر نشان می دهد لایه محافظ مغز این زن آمریکایی که بین ۴۰ تا ۵۰ سال دارد در جریان انجام آزمایش کرونا پاره شده است.

متخصصان تاکید کرده اند که خطر انجام آزمایش های ابتلا به کرونا از راه بینی بسیار کم است و به گفته آنها حادثه ای که برای این زن آمریکایی روی داده است احتمالا «بسیار نادر» محسوب می شود با این حال پزشکان بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های صحیح حین انجام آزمایش از راه بینی و تعلیم دیدن مناسبِ افرادی که تست می‌گیرند، تاکید می‌کنند.

به گفته "جارت والش"، یکی از متخصصانی که حادثه روی داده برای این بیمار را بررسی کرده است، کسانی که از بیماری‌های سینوس رنج می برند یا جراحی بخش تحتانی جمجه انجام داده‌اند باید درخواست کنند تا آزمایش کرونا برای آنها از راه دهان انجام شود.

جارت والش که در بیمارستان دانشگاه آیووا مشغول به فعالیت است: افزود زنی که لایحه محافظ مغزش در جریان تست کرونا آسیب دید پس از انجام آزمایش متوجه شد که از سوراخ یکی از بینی هایش مایع روشنی خارج می شود. به گفته پزشکان مایع خارج شده از بینی این زن، مایع نخاعی-مغزی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بیمار پس از این آسیب دیدگی به سردرد، استفراغ، گرفتگی گردن و حساسیت به نور دچار شد. پزشکان در نهایت مجبور به جراحی این زن آمریکایی شدند تا آسیب وارده را ترمیم کنند. بنا به اعلام پزشکان او اکنون کاملا بهبود یافته است. با این حال حادثه روی داده می توانست با ورود یک باکتری به بینی این زن منجر به عفونت مغزی شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها