شیوع نزدیک‌بینی به دلیل تغییر سبک زندگی هشدارآمیز است

اختلال نزدیک بینی چشم به دلیل تغییر سبک زندگی در خراسان رضوی و کشور هشدار آمیز و رو به افزایش است و در دنیا از آن به عنوان سونامی نزدیک بینی یاد می‌شود.

شیوع نزدیک‌بینی به دلیل تغییر سبک زندگی هشدارآمیز است

رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی گفت: نزدیک بینی اکنون به عنوان یک معضل بهداشتی و درمانی در جهان مطرح است و شرایط تغذیه‌ای، فرهنگی، ژنتیکی و سبک زندگی در ایجاد این عارضه موثر است‌.
سعید شاهپری افزود: رواج زندگی در فضای بسته، گسترش فناری و کاربرد استفاده از گوشی تلفن همراه و رایانه و ژنتیک کره چشم نقش مهمی در شیوع نزدیک‌بینی دارد.
وی اضافه کرد: نزدیک‌بینی با افزایش سن تشدید می‌شود و طبق آخرین بررسی انجام شده شیوع نزدیک‌بینی در خراسان رضوی در بین کودکان ۶ درصد و در بزرگسالان ۲۷ درصد گزارش شده است.
رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی گفت: طبق پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۵۰ میلادی بیش از نیمی از جمعیت جهان نزدیک‌بین خواهند شد و در برخی از کشورهای آسیایی این میزان تا ۹۰ درصد پیش بینی شده است.
شاهپری افزود: نزدیک‌بینی در برخی از جوامع مانند چینی ها به دلیل ژنیک و اندازه کره چشم آنها رواج بیشتری دارد.
وی به قانون «۲۰-۲۰-۲۰» اشاره کرد و ادامه داد: طبق این قانون به ازای هر ۲۰ دقیقه کار با دستگاه‌هایی نظیر رایانه و گوشی تلفن همراه، چشم بایستی ۲۰ ثانیه به نقطه‌ای دورتر در فاصله ۲۰ فوتی نگاه کند تا آسیب‌های وارده به حداقل ممکن برسد.

منبع: ایرنا

70

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد