مادران مبتلا به کرونا چگونه به فرزند خود شیر دهند؟

هرچند ویروس کرونا از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل نمی‌شود، اما لازم است مادران مبتلا به کووید ۱۹ برای حفظ سلامت کودک خود هنگام شیردهی برخی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مادران مبتلا به کرونا چگونه به فرزند خود شیر دهند؟

با گذشت بیش از ۸ ماه از شیوع ویروس کرونا و جان باختن صد‌ها هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به این ویروس، هنوز واکسن و درمان قطعی برای ویروس ناشناخته کرونا کشف نشده است و تنها راه در امان ماندن از آن رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی است.

در اوایل شیوع کرونا ویروس در جهان برخی بر این باور بودند که کودکان و نوزادان به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند، اما با گذشت زمان مواردی از ابتلای کودکان به این بیماری در جهان مشاهده شد.

با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا برخی از مادران شیرده مبتلا به کووید ۱۹ نگران انتقال ویروس از خود به نوزادشان هستند، اما لازم است بدانید که کرونا ویروس از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل نمی‌شود و تنها راه انتقال این ویروس از طریق تماس نوزاد با ترشحات تنفسی مادر است.

لازم است مادران مبتلا به کرونا با رعایت برخی نکات بهداشتی ساده از انتقال ویروس کرونا به کودکانشان جلوگیری کنند.

استفاده از دستکش

توصیه می‌شود مادر مبتلا به کرونا هنگام شیردهی دست‌های خود را با آب و صابون شستشو داده و از دستکش استفاده کند؛ زیرا این بهترین راه جلوگیری از تماس دست آلوده با نوزاد است.

مادران مبتلاء به کرونا چگونه به فرزندان خود شیر دهند/علی بیگی

استفاده از ماسک

همانطور که گفته شد یکی از راه‌های انتقال ویروس به نوزاد تماس با ترشحات تنفسی مادر مبتلا به کرونا است؛ بنابراین لازم است مادرانی که به این ویروس مبتلا شده‌اند، اما حال جسمانی وخیمی ندارند و می‌توانند به کودک خود شیر دهند از ماسک استفاده کنند تا از این طریق از انتقال ویروس کرونا به نوزادانشان جلوگیری شود.

مادران مبتلاء به کرونا چگونه به فرزندان خود شیر دهند/علی بیگی

استفاده از پمپ‌های تخلیه شیر

توصیه می‌شود شیر مادران کرونایی که حال جسمانی مساعدی ندارند به وسیله پمپ‌های تخلیه شیر دوشیده شده و توسط یک فرد سالم به کودک خورانده شود. در این صورت باید توجه داشت که پمپ‌ تخلیه شیر به دلیل تماس مستقیم با مادر مبتلا حتماً قبل و بعد از استفاده ضدعفونی شود.

مادران مبتلاء به کرونا چگونه به فرزندان خود شیر دهند/علی بیگی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها