التهاب چشم هم می‌تواند از نشانه‌های تهاجم کرونا باشد

ترشحات اشکی عامل انتقال کروناست و کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند.

التهاب چشم هم می‌تواند از نشانه‌های تهاجم کرونا باشد

مرتضی انتظاری فلوشیپ بیماری‌های شبکیه بیمارستان امام حسین(ع) درباره چگونگی انتقال کرونا از طریق چشم، گفت: ترشحات اشکی دقیقاً همانند مخاط بینی عامل انتقال کروناست. کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند.

انتظاری ادامه داد: حتی بیمارانی داشتیم که مدت‌ها صرفاً با این عوارض درگیر بودند و بهبودی در وضعیت چشمی ایجاد نشده و این ورم، التهاب و سوزش به صورت بیماری ادامه‌دار این افراد را درگیر کرده است.

او تصریح کرد: باید از تماس نزدیک با مبتلایان پرهیز کرد چراکه این بیماری صرفاً از طریق عطسه و سرفه فرد مبتلا منتقل نمی‌شود بلکه ترشحات اشکی نیز می‌تواند عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب شود.

فلوشیپ بیماری‌های شبکیه گفت: اگر مجبورید در محل‌های عمومی و یا تجمعات حاضر شوید این موضوع را به خاطر داشته باشید که صحبت کردن، عطسه کردن و به طور کلی ترشحات افراد مبتلا می‌تواند شما را بیمار کند، بنابراین استفاده از شیلد‌های محافظ چشم در محیط‌های شلوغ، آلوده و پرتراکم ضرورت دارد.

انتظاری با بیان این که قطرات آزاده شده توسط ناقلین ممکن است تا فاصله بیش از دومتری هم خطر انتقال داشته باشد، خاطرنشان کرد: سعی کنید فاصله حداقل دومتری خود را با افراد رعایت کنید.

او تأکید کرد: برخی افراد اصرار به انجام اعمال جراحی الکتیو در دوران کرونا دارند. باید متخصصان این موضوع را مورد توجه قرار دهند که قبل از انجام اعمال جراحی آزمایش خون و تست‌های ریه را در دستور کار قرار دهند و در صورت مثبت شدن تست کرونا این موارد را به زمان دیگری موکول کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دلسوز
    0

    بخدامردم روانی کردین هرروزیه چیزمی گین من باور کنین هرروزدماتعدادضربان قلب فشارخون وقندخون رامی گیرم روزی دوبشکه آب می نوشتم وده ساعت راه می روم دیگه شکمم شده مخزن آب بابایی کنیدهرچه عیب ربط می دین به این بیماری یه روز ماسک بزنین یه روزنزنین!جمع نشین ولی مانورراه می اندازیم ورژه می رین توخانه بمانید ولی همه برین سرکاراصلا رعایت اجتماعی یعنی چه!!هرکدام بقالی بری رعایت هرکاری بکنی یه جایش می لنگندبخداروانی شدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها