چرا از نگاه BBC قرنطینه در انگلیس غیرعلمی است و در ایران خوب؟!

این نوشته به معنای توجیه ضعف‌های فراوان و آشفتگی‌ها و چند دستگی‌های مدیریتی در بحران کرونا در ایران نیست، به هیچ وجه. اما برای نقد متوازن و واقعگرایانه خود اول نیازمند تصویری واقعگرایانه هستیم.

چرا از نگاه BBC قرنطینه در انگلیس غیرعلمی است و در ایران خوب؟!

علی‌علیزاده نوشت: بسیاری از ما سالها گفتیم اگرچه صداوسیما ناصادق و پنهانکار و ناکارامد است اما بی‌بی‌سی فارسی هم رسانه نیست.
دو دقیقه سخنرانی پریروز جانسون، پنهانکاری یکماهه‌ی بی‌بی‌سی فارسی درباره شیوع کرونا در انگلیس و شکست انگلیس در مهار کرونا را برباد داد و سیاسی و دروغ و جهت‌دار بودن حملات یکماهه‌اش به ایران را رسوا کرد.
هرجای دیگر جهان بود مدیریت بی‌بی‌سی فارسی به خاطر یکماه پنهان کاری و اخبار جهت‌دار درباره کرونا از مخاطبان فارسی زبان عذرخواهی میکرد.
هر کشور دیگری به جز ایران بود، سفارتش در لندن از بی‌بی‌سی فارسی به آفکام و به دادگاه شکایت می‌کرد.
این نوشته به معنای توجیه ضعف‌های فراوان و آشفتگی‌ها و چند دستگی‌های مدیریتی در بحران کرونا در ایران نیست، به هیچ وجه. اما برای نقد متوازن و واقعگرایانه خود اول نیازمند تصویری واقعگرایانه هستیم. نه تصویر کوچک و سفیدنمایی شده صداوسیما، نه تصویر بزرگ و سیاه نمایی شده بی بی سی فارسی.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مریم
    0

    چون احمق اند. و احمق تر اونایی هستند که حرفهای این شبکه ی پینوکیو رو باور می کنند.

  • Aa
    0

    روباه همیشه برای ایران بدبختی داشته آن هم از نوع پیرش فقط حیف حقوق دان خوب نداریم تا در دادگاه های خارجی از ما دفاع کند و این جرات را هم نداریم به حقوقدانان خارجی بگوییم طرح دعوا کنید خسارت برای خودتان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها