تعطیلی حرم های مطهر و اماکن متبرکه در آستانه نوروز به دلیل کنترل انتشار کرونا

حرم حضرت رضا(ع) امسال پذیرای زائران نوروزی نخواهد بود/حرم‌های شیراز تعطیل شد/حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران تعطیل می‌شود/استان نجف اشرف قرنطینه می‌شود

تعطیلی حرم های مطهر و اماکن متبرکه در آستانه نوروز به دلیل کنترل انتشار کرونا

در آستانه عید نوروز، ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا ترجیح داده است برای کنترل شیوع بیماری کرونا از ازدحام زوار در اماکن مذهبی و متبرکه جلوگیری به عمل آورد. به همین منظور تولیت این اماکن تعطیلی آنها و مراسم نوروز را اعلام کرده اند.

حرم حضرت رضا(ع) امسال پذیرای زائران نوروزی نخواهد بود
سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این آستان مقدس در ایام نوروز پذیرای زائران نخواهد بود.

مصطفی فیضی در ویژه برنامه زنده «مخاطب خاص» که از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت، با اشاره به شرایط بحرانی کشور و شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به منظور همراهی با مسئولان بهداشت، سلامت و درمان کشور که امروزه در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، با عذرخواهی از پیشگاه حضرت امام رضا(ع) و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با توجه به شرایط به وجود آمده در ایام نوروز پذیرای زائران و مجاوران حرم رضوی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بر این اساس ویژه برنامه‌های مناسبتی ایام عید نوروز حرم مطهر رضوی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه‌های سیما بدون وقفه و به صورت زنده پخش خواهد شد و اغلب برنامه‌های مناسبتی حرم مطهر از جمله شهادت امام کاظم(ع)، عید نوروز و ولادت ائمه معصومین(ع) به فراخور همان روز به صورت مستقیم از طریق رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد.

حرم‌های شیراز تعطیل شد
تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) و تولیت آستان سید علاءالدین حسین(ع)، از تعطیل شدن این حرم‌های مطهر در شیراز با هدف کمک به پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس خبر دادند.

در پی شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم و درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اهمیت تعطیلی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه‌السلام) در این شرایط، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت این آستان مطهر، طی نامه‌ای خطاب به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و ریاست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد که این حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران تعطیل می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از صدور بخش‌نامه وزارت کشور مبنی بر تعطیلی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه خبر داد.
یونس عالی پور امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نامه‌ای از سوی وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به وزیر کشور تعطیلی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه درخواست شده است.

همچنین استاندار قم اعلام کرد مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن مذهبی برگزار نخواهد شد.

استان نجف اشرف قرنطینه می‌شود

مرکز فرماندهی پلیس استان نجف اشرف اعلام کرد که از روز چهارشنبه ورودی‌ها و خروجی‌های این استان به مدت یک هفته با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بسته می‎شود.

منبع: خبرفوری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمود
    0

    خداکنه همیشه تعطیل بشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها