چند توصیه برای مصرف نان در روزهایی کرونایی

نان یکی از اقلام اصلی غذایی و روزانه مردم به شمار می رود اما برخی نمی‌دانند در چه شرایطی نان آلوده به کرونا است و چگونه باید آن را مصرف کنند تا به این ویروس مبتلا نشوند.

چند توصیه برای مصرف نان در روزهایی کرونایی

ایرج خسرونیا رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران روز پنجشنبه در این باره گفت: اگر به سلامت نان به خاطر رد و بدل پول به هنگام خرید مشکوک هستید، حتما پیش از مصرف، آن را گرم کنید.

خسرونیا افزود: ویروس کرونا بر روی سطوح فلزی تا ۲۰ ساعت و دیگر سطوح ۴ تا ۵ ساعت زنده است، اگر زمان خرید نان بیش از ۲۰ ساعت گذشته، آن نان دیگر آلوده نیست زیرا دیگر ویروس کرونا زنده نیست.

وی ادامه داد: همچنین نانی که از قبل تهیه کرده اید و بیش از ۲۰ ساعت در فریز ماند، ویروسی زنده ای ندارد نیازی به گرم کردن مجدد آن نیست.

خسرو نیا اضافه کرد: ویروس کرونا در گرمای ۳۰ تا ۴۰ درجه به بالا از بین می رود، بنابراین اگر به نانی که از بیرون تهیه کردید، مشکوک هستید، حتما با استفاده از وسایل گرم کننده مانند ماکروفر، شعله مستقیم اجاق گاز و یا حتی بخاری آن گرم و سپس استفاده کنید.

وی تاکید کرد: در این شرایط که شاهد شیوع ویروس کرونا در جامعه هستیم هموطنان حتما دست‌های خود را مرتب با آب صابون شست وشو دهند و از خوردن غذا در رستوران ها و دیگر اماکن خارج از خانه پرهیز کنند.

از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز شود

خسرونیا با بیان اینکه افراد مسن با مشاهده علائم آنفلوآنزا یا کرونا سریع به پزشک مراجعه کنند، افزود: افراد جوان شاید آلوده به ویروس کرونا باشند و علامتی از وجود این بیماری را نداشته باشند، اما در تماس با افراد مسن ممکن است آنها درگیر این بیماری شوند، بنابراین رفت و آمدهای غیر ضروری باید حذف شود.

وی ادامه داد: اگر افراد مسن دارای علایمی مانند سرفه خشک و ضعف و بدن درد هستند باید هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنند، زیرا در صورتی که این افراد مبتلا به ویروس کرونا شوند و به مراکز درمانی در نظر گرفته شده، مراجعه نکنند و تحت درمان قرار نگیرند، ممکن است، طی سه روز فوت کنند.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: هموطنان توجه داشته باشند چنانچه با افراد کرونا مثبت در تماس بودید، تست کرونا را انجام دهید به این دلیل که شاید بدون اینکه علائمی از کرونا داشته باشید، قادر خواهید بود دیگران را آلوده کنید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسید.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • آرش
    0

    الان دمای خود بدن ۳۷ درجه است اگر تب کرونایی داشته باشی تا ۴۰ درجه هم میره بعد چجوری که کرونا توی بدن آدم نمی میره؟!

    نظرات شما -
    • پیام
      0

      نمی دونم

    • پیام
      0

      سرچ کردم نوشته در ریه انسان دماش پایین تر از بقیه بدنه برای این اونجا زنده می مونه

  • امید
    0

    کرونا تو دمای 56 درجه سانتیگراد سی دقیقه زنده میموند تو بیشتر سایتهای خارجی هست یک سرچ بزنید اما اطلاعات اموزشیتون ممنون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها