اولویت کار در بوفه، داشتن «کارت بهداشت» است

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان گفت: نظارت و بازرسی بر بوفه‌های دانشگاهی یک بار، در هر فصل صورت می‌گیرد.

اولویت کار در بوفه، داشتن «کارت بهداشت» است

بشیر خالقی، دبیر کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص نحوه کنترل بهداشت و بازرسی از بوفه دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی اظهار کرد: بر اساس ابلاغی که به معاونت‌ها بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشتیم نظارت‌های بهداشتی بر بوفه‌های دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید شروع شده است.

او افزود: نظارت بر بهداشت فردی مسئول بوفه نیز مهم است چرا که اولویت کار در بوفه، داشتن کارت بهداشت و همچنین پوشیدن لباس فرم است.

خالقی با اشاره به نظارت در خصوص بهداشت بوفه دانشگاه گفت: نظارت بر محیط بوفه دانشگاه‌ها نیز از جمله موارد ضروری است ؛ جمع‌‌آوری زباله و پسماند و همچنین نظافت قفسه‌های بوفه از مواردی است که باید رعایت شود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان گفت: بوفه‌ای که غذایی را فرآوری می‌کند باید نگهداری آن را که شامل دمای لازم برای سالم ماندن این قبیل مواد غذایی است رعایت کرده و تجهیزات لازم را داشته باشد.

او ادامه داد: نیروهای بهداشتی به پرتابل، دما سنج لیزری و نفوذی مجهز هستند.

خالقی ابراز کرد: در کمیسیون بهداشت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با توجه به نیروهای بهداشتی هر شهر و بر اساس جمعیت و تعداد مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها حداقل در هر فصل، یک بار بازرسی و نظارت می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها