ادامه انتشار اخبار ضد و نقیض از یک اتفاق ؛

ابتلای تعدادی از مردم یک روستای چهارمحال و بختیاری به ایدز تایید شد/ دستگاه قضایی به موضوع ورود می‌کند/ موضع‌گیری وزیر بهداشت + فیلم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد : اینکه 200نفر در این روستا ایدز دارند از راه تزریق که نیست، پشت پرده هم یک مسائلی است که نمی‌توان آن را بیان کرد.

ابتلای تعدادی از مردم یک روستای چهارمحال و بختیاری به ایدز تایید شد/ دستگاه قضایی به موضوع ورود می‌کند/ موضع‌گیری وزیر بهداشت + فیلم

به گزارش خبر فوری ، ساعتی پیش خبر تجمع تعدادی از مردم روستای چنار محمودی در استان چهار مخال و بختیاری خبرساز شد. بیشتر بخوانید

در پی انتشار خبرهای غیررسمی و تایید نشده درباره ابتلای شماری از اهالی یک روستا به بیماری سخت، مقابل فرمانداری لردگان ( چهارمحال و بختیاری) تجمع اعتراضی برگزار شد.

وزارت بهداشت ابتلا به ایدز با سرنگ آلوده را با قاطعیت رد می‌کند


کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبر فوری گفت: تعدادی از اهالی این روستا به بیماری ایدز مبتلا هستند، اما اینکه آنها به دلیل سرنگ آلوده مبتلا شده‌اند را کاملا تکذیب می‌کنم. تیم‌های وزارت بهداشت در این روستا مستقر شده‌اند تا روند شناسایی و درمان انجام شود.

وی ادامه داد: جزئیات این ماجرا هم در مصاحبه رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار منتشر خواهد شد.

جهانپور خاطرنشان کرد: اینکه آنها به دلیل استفاده از سرنگ آلوده مبتلا شده اند صحت ندارد. تیم‌های وزارت بهداشت مستقر شده است و درحال بررسی هستند که ببینند تعداد دقیق افراد مبتلا چند نفر است، اطلاعات خصوصی افراد قابل انتشار نیست و هم مطالبی که در رابطه با منشا آلودگی گفته می‌شود، کاملا کذب است.

چگونگی انتقال ایدز به مردم روستای چنار محمودی محرمانه است

بشیر خالقی نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ویدئویی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و ابتلای ساکنان روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان استان چهارمحال بختیاری اظهارداشت: این روستا 1890نفر جمعیت دارد یک تعدادی از این ها معتاد هستند، یک تعدادی کارگر هستند، در کارگاه‌های مختلف کار می‌کنند در عسلویه کار می کنند، یک تعداد از این افراد معتادان تزریقی هستند اما از اینکه این مسئله از طریق تزریق خانه بهداشت و این مسائل منتقل شده است تکذیب می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: این مسئله چیزی نیست که بشود ادعایی کرد، طبق کار روتین وزارت بهداشت این افراد بیمار یابی می شوند، باید اینها روند بیماریابی را طی کنند، بعد به محل‌هایی که برای درمان لازم است معرفی کرد، و از خدمات رایگان درمان استفاده کنند. ما نمی‌توانیم با حیثیت و آبروی افراد بازی کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت پیگیر این ماجرا است، من با قاطعیت می‌گویم شایعه‌ای که درباره ترزیق مطرح است اشتباه هست، دلیل وقوع این بیماری باید بیشتر بررسی شود، که بررسی هم میشود. اینکه ما بیاییم بدون اطلاعاتی اظهار نظر کنیم به ضرر بیماران است.

او توضیح داد: این موضوع محرمانه است، اما اینکه سرنگ آلوده باعث این بیماری شده وزارت بهداشت آن را تکذیب می کند.

وی اما اصل بیماری ایدز را تایید کرد و یادآور شد: اینکه 200نفر در این روستا ایدز دارند از راه تزریق که نیست، پشت پرده هم یک مسائلی است که نمی‌توان آن را بیان کرد، علت انتقال بیماری ایدز از راه های مختلفی است اما این از راه تزریق نیست. ضمن اینکه بیماریابی ایدز کار دشواری است.

او در پایان اظهارداشت: این ماجرا امنیتی نیست اما نباید با آبروی کسی بازی کرد. ظاهرا در این روستا 236نفر معتاد هستند.

نائب رییس کمیسیون بهداشت ابتلا به ایدز را تایید کرد

پس از انتشار این خبر نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به ویروس HIV را تائید کرد.

سیدمرتضی خاتمی در خصوص ابتلای چندین نفر از اهالی روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV بر اثر انجام تست دیابت به ایلنا گفت: خبر ابتلا به ویروس به دلیل تست دیابت درست به نظر نمی‌رسد. وی مدعی شد؛ بنا بر اطلاع موثق، ابتدا در این روستا کانون خطری مشاهده شده و در راستای اقدامات پیشگیرانه از جمله برای اینکه معلوم شود، میزان آلودگی چه میزان است، آزمایشاتی صورت گرفته است.

او افزود: این که در اثر حجامت یا تست دیابت ابتلا به این ویروس رخ داده، به نظر نمی‌رسد که صحت داشته باشد و همواره در جریان بیماریابی احتمال پیدا کردن موارد بیشتری وجود دارد.

خاتمی اظهار داشت: خبرهای اولیه حاکی از این است که به دنبال مشاهده یک کانون پرخطر از لحاظ آلودگی، مبادرت به انجام تست در بین جمعی از روستائیان می‌شود و مواردی از ابتلا به دست می‌آید.

وی افزود: امروزه آزمایشات با سرنگ‌های یک‌بار مصرف انجام می‌شود و به نظر نمی‌رسد، اخباری از این دست صحت داشته باشد که به دنبال تست دیابت این اتفاق رخ داده باشد.

خاتمی افزود: لازم است کم و کیف بیشتر این خبر را مقامات بهداشتی کشور و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری به اطلاع مردم برسانند.

وی در خصوص آمار تعداد افرادی که به ویروس HIV مبتلا شده‌اند، گفت: آمار را باید مسئولان ذیربط اعلام کنند، اما به نقل از منبع آگاه این آمار تعداد انگشت‌شماری را شامل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وقتی چنین بیماریابی می‌شود، ممکن است افرادی علت آن را بر مبنای دیگری حمل کنند که این مساله در جریان نمونه‌گیری اتفاق افتاده است.

وی همچنین در خصوص بازداشت رئیس شبکه بهداشت روستای چنارمحمودی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

بشیرخالقی نماینده مردم خلخال و کوثرنیز توضیحاتی را در این خصوص به خبر فوری ارائه داد.

دادگستری چهارمحال و بختیاری به موضوع سرنگ‌های آلوده در روستای چنار محمودی لردگان نیز ورود کرده است.

گفتنی است دقایقی قبل سایت خبری نور نیوز ، ادعای انتشار گسترده ویروس ناشناخته در یکی از روستاهای لردگان را تکذیب کرد. در این خبر آمده است: اخبار موثق حاکیست بر اساس بررسیهای پزشکی انجام شده، مجموع افراد آلوده به ویروس ۲۲ نفر بوده و آلودگی کلیه ساکنان روستا واقعیت ندارد.
*منشاء آلودگی افراد فوق کاملا مشخص می باشد و هیچ ارتباطی به آزمایشهای مربوط به دیابت و فشار خون و... ندارد.
* بدلیل رعایت اخلاق پزشکی امکان اعلام منشاء آلوده شدن مبتلایان به ویروس وجود ندارد
*برخی اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان اخیرا متوجه شدند که تعدادی از آنها مشکوک به داشتن بیماری اچ ای وی( ایدز )هستند.
*بدلیل انجام آزمایشهای غربالگری دیابت در روستای فوق که اخیرا انجام شده برخی افراد غیر مطلع با مرتبط نمودن علت الودگی به آزمایش انجام شده از صبح امروز درمقابل فرمانداری لوردگان تجمع کرده و دست به اعتراض زده‌اند.

توضیح وزارت بهداشت در مورد ادعای ساکنان یک روستا

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوعات مطرح شده در مورد علل ابتلای تعدادی از سکنه یکی از روستاهای شهرستان لردگان به ویروس اچ آی وی، هیچگونه ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته است و بررسی های انجام شده در هفته های اخیر در آن منطقه کماکان ادامه دارد.
وی ادامه داد : با توجه به قواعد و اصول اخلاق پزشکی، اطلاعات خصوصی این افراد به هیچ وجه قابل انتشار نیست. توصیه می‌شود رسانه ها از گمانه زنی پرهیز کنند و این نکته را در نظر داشته باشند که ابعاد کلی موضوع برای وزارت بهداشت روشن است.

دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری هم تایید کرد

دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد ؛ موضوع از یک ماه قبل در دست بررسی است و همچنان ادامه دارد و تعدادی از افراد مبتلا تحت درمان هستند و مردم خویشتنداری خود را حفظ کند.

وزیر بهداشت: کانون آلودگی در یکی از روستاهای «لردگان»، معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شده است

وزیر بهداشت به وزیر دادگستری تاکید کرد: پیرو مذاکره تلفنی از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان، مواردی از ابتلاء به ویروس HIV شناسائی شد. جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد.
وی ادامه داد : آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود.بسیار جای تاسف است که حرمت همکاران اینجانب که شبانه روز و بی وقفه در تلاش‌اند، با عملکردی ناشیانه بی عزت شود. از جنابعالی تقاضا دارم هرچه زودتر دستور فرمائید موضوع رسیدگی و نتیجه به اینجانب اعلام گردد.

22

حجم ویدیو: 2.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • A
    0

    همیشه پای یک زن در میان است

    نظرات شما -
    • ملیکا
      0

      پای مرد چی؟

    • ت س
      0

      یک زن تنها خخخخخخخخ واقعا مغز داری

    • کاربر ناشناس
      0

      درسته

  • حسن قلی خان
    0

    چرا مسئله را بزرگ می کنید حتما رابطه نامشروع داشتند

    نظرات شما -
    • لرگان
      0

      رابطه نامشروع با بچه سه ساله که نداشتند بیا ببین چندتا بچه سه تا ۱۰ سال آلوده شدن

    • کاربر ناشناس
      0

      بهورز فهمیده بوده یه چند نفر ایدز دارن بنده خدا نتونسته بگه اومده به مردم روستا اعلام کرده بیایین تست قند خون بدین میخواسته مردم ناراحت نشن یا نترسن جهت ازمایش گفته بیایین ازمابش قند بدین . حالا مقصر شده اصلا ربطی به سرنگ نداشته و هیچ گناهی نداره.

  • علی
    0

    چرا دروغ می‌گویی این روستا معتاد دارد ولی معتاد تزریقی یک نفر هم ندارد

    نظرات شما -
    • حامد هاشمی
      0

      تنها کاری که اوج بی مسئولیتی وفرار ازپاسخگویی است بازهم دروغ، وپاک کردن صورت مسئله و مقصرنشان دادن مردم است وفرداست که کلا وجود ایدزی تکذیب واعلام شودنقشه شوم دشمن کشف و شبکه ای از نفوذیهای دشمن ظرف 48 ساعت به همت سربازان گمنام.... که برای تضعیف نظام وچسباندن اتهام عمدا خودرا به ویروس ایدز مبتلا کرده بودنددستگیر ودربازجویی های فنی اعتراف وبزودی به سزای خیانت خواهند رسید، احسنت شما دیگه کی هستین!!!!!

  • arman
    0

    الان میفرمایید باید ابروی این عزیزان را حفظ کرد و از طرفی میگید صد در صد از تزریق غیر بهداشتی نبوده . پس احتمال رابطه جنسی را در این واقعه افزایش دادین. اومدین مثلا آبروی این هموطنان را نگه دارید ؟ اما زدین نابودشون کردین که

  • لردگان
    0

    معتاد كم كردند جوانها را حالا ديگر مانده إيدز ،،از بركات اين دولت است

  • حق طلب
    0

    نکته جالب در اینجور مسایل،تریبون یک طرفه مسءولانه،چرا کسی نمیره از مردم بپرسه دردتون چیه؟نماینده ها که لازم به توضیح نیست...

  • یزدان
    0

    به زنان روستا توصیه میکنم فعلا از شوهرانشان فاصله بگیرند. از طرفی از آنجایی که معتادها خیلی وقته با آمدن مواد جدید تزریق نمیکنن پس غلط نکنم پای یک زن ایدزی فاحشه هم در میان باشه. بهرحال همان توصیه را برای زنان روستا تکرار میکنم. علی برکت الله.

  • آرش
    0

    دوره کمون ویروس ایدز ۳ تا ۶ ماه طول می کشد. یعنی اگر کسی امروز رفتار پرخطر داشته باشد، حداقل ۳ ماه طول می کشد تا معلوم شود مبتلا شده. پس این که این دوستان خیال می کنند همزمان با آزمایش قند (یاهرچی) سرنگ آلوده بوده و مبتلا شدند و بعد هم با اعلام نتیجه آزمایش خون معلوم شده ایدز گرفته‌اند و برای همین تزریقاتچی را مقصر دانسته اند، کاملا غیر علمی است! راجع به بقیه ماجرا نظری ندارم.

  • ایرانی
    0

    بدبختی ملت ماراببین

  • روح الله
    0

    بدون اطلاع قضاوت نکیدفکرآخرت خودهم باشید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • چغندر
    0

    به نظرمیرسدفقر مثل یک ابری روی آسمان ایران پوشیده شده هست فقط یک زن روستایی فاحشه نه یکی بلکه چندزن آلوده درزمان نزدیکی ‌ به خانم های خود این مصیبت شده وبس دست آورددولت علی برکت الله

  • مازن
    0

    معتادی در کار نیس اکثر اینا ۸ سالی هس ک مبتلا هستن ومتاسفانه بدلیل رابطه های نا مشروع بین فرد مبتلا با فرد سالم تعداد مبتلایمبتلایان زیاد شده

  • وحید مصطفائی
    0

    از نظر من کارمند بهداشت ابتلای این افراداز این طریق با احتمال صفر درصد هست. اولا ما در خانه های بهداشت بهیار نداریم بهورز داریم و دوما اینکه هر آزمایش یا غربالگری بیماری خاص در بسته های استاندارد و کاملا استاندارد صورت میگیرد و حتی خود فرد آزمایش گیرنده هم به شدت از نظر بهداشتی غربال و کنترل های لازمه صورت می گیرد و این افراد از زبده ترین افراد برای کاهش ابتلا مردم به بیماریها می شود. اینکه یک سری افراد بیایند و ادعای هر افراد را بزرگ جلوه دهند دلیل بر قصور سیستم بهداشتی نیست. تا جایی که من شنیدم این افراد از ظریق روش های دیگر مبتلا شده اند و به شدت از نظر استانداردهای بهداشتی مردود می باشد.

  • یزدان
    0

    ملت عجیبی هستیم واقعیت روابط جنسی نامشروع را در جامعه میبینیم ولی وقتی حرف از آموزش روش بی خطر رابطه جنسی که در سند بیست سی آمده میشود رگ گردنمان باد میکند که ما خودمان همه چیز را داریم چرا از غربی ها پیروی کنیم. معلوم نیست تا کی میخواهیم همه چیز را سیاه و سفید مطلق ببینیم. بابا جان! این غربیها هم همه اش که غلط نمیکنند!

    نظرات شما -
    • علی
      0

      الان زمان قدیم نیست که بچه ها چیزی ندونن... مطمئن باش بچه های الان به این گونه موارد بیشتر من و شما آگاهن!! دوما در فرهنگ و شرع ما روش صحیح یاد دادن موضوعی که گفتید هست مشکل اینجاست که چشم افرادی مثل شما به تعالیم فرهنگی اوناس نه تعالیم فرهنگ اسلامی خودت.

  • کاربر ناشناس
    0

    در مرکز بهداشتی و حتی بیمارستانها همه جور بی دقتی امکان دارد صورت گرفته باشد.و اگر این صحت داشته باشد این یک جنایت گروهی است که درمورد این مردم زحمت کش صورت گرفته و عدم بازرسی و کنترل درست و گرفتن کیلویی پرستار بدون تخصص و مسئولیت همین فجایع هم رخ میدهد.

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی انگشت بچه را قطع میکنند و مدیر گردن خانواده میاندازد و وقتی کنترل بیمار را درست انجام نمیدهند موجب مرگ دختر جوان بر اثر یک عمل بینی میشود البته این چند مورد به این شکل بوده و پیگیری نمیشود پس نباید گفت امکان ندارد سرنگ آلوده باشد چون امکان دارد و اگر چند نفر آلوده بوده صحیح ولی بقیه از همین سرنگ منتقل شده و پس،چطور کودک دو سال و سه ساله گرفته!!!!!و یک دفعه هم گیر شده!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    لعنت خدا،به این پرستارهای بی تعهد ‌. مرگ بر مدیران بی لیاقت.

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی مدیران ماست مالی میکنند بهتر از این نمیشود هر روز بدتر از این بی لیاقتی ها میبینیم.

  • کاربر ناشناس
    0

    حداقل یک بهداشت ساده در مرکز درمانی رعایت نشود میشود فاجعه. سرنگ آلوده اخه چی فکر میکردی پرستار از خدا بیخبر چقدر آدم و کودک بی گناه را آلوده کرده.

  • کاربر ناشناس
    0

    مرگ بر این کادر درمانی و انهایکه ماست مالی میکنند. لعنت خدا به این افراد بی لیاقت.

  • کاربر ناشناس
    0

    هر کسی چیزی نگوید و مخفی کنند مرگ بر او باد .شاید در یکی از این مراکز درمانی و بیمارستانها بستگان شما میرفتند آنوقت چی؟با سکوت باعث تکرار این جنایات میشویم.

  • کاربر ناشناس
    0

    اخه این همه بچه چرا؟!!!لعنت به کادر درمانی بی مسئولیت.مجازات....

    نظرات شما -
    • یزدان
      0

      چه ربطی به کادر درمانی داره. این مردم قبلا ایدز داشتن و کادر درمانی فقط تست ایدز گرفته. بچه ایی که ایدز داره از والیدینش گرفته. کادر درمانی باید تقدیر هم بشه که با آگاه کردن مردم از وضعیتشان جلوی شیوع ایدز را گرفته.

  • خدایاران
    0

    این مسئله چیزی نیست جز عذاب الهی ویقینا اگر جلوی این حکومت شیطان پرستی(ضد انسان دوستی وعدالت پیرو روایت شیطانی و ضد قرآن هستند) گرفته نشود عذاب خدا به تمام جهان خواهد رسید حکومتی که پرچمدار ظلم وبی عدالتی هست و جز خود آرزوی مرگ همگان را دارد و یقینا خداوند ظالمان را دوست ندارد و کسانی هم که به وسیله ای حتی با سکوت از ظالم حمایت کنند مورد غضب وعذاب الهی واقع خواهند شد..

  • مهدی کوششی
    0

    سلام عزیزان لطف کنید خبر ها رو کمی جمع و جور بنویسید صد بار باید یک مطلب که در بالا امده دوباره خوانده شود خلاصه تر بنویسید لطفا. ممنونم از زحماتتون

  • کاربر ناشناس
    0

    اصلا معتاد تزریقی آنجا نیست بیشتر اگر هم باشند منقلی هستند . اخه کسی که آزمایشش چندی پیش سالم بوده چطور یکبار آلوده شده و فرزندان هفت و ده و ... ساله چطور ؟ نوزاد که نبوده که از والدین گرفته باشد .و موارد دیگر....‌

  • کاربر ناشناس
    0

    همیشه با سرپوش روی کم کاریهای مراکز درمانی و محکوم کردن مردم باعث میشود آنها همیشه خود را مقصر ندانند و باز شاهد این خیانتها به مردم باشیم.

  • .
    0

    مبتلایان ایدز در این روستا دقیقا۲۸۷ نفر تا امروز هستن و از طفل۲ماهه تا پیرهای ۸۰ساله مبتلا هستند

  • کاربر ناشناس
    0

    این مرگ تدریجی است. کسانیکه این مردم را نابود کردند نمیشود گفت انسان بودند.و کسانیکه توجیح بیخودی میکنند .جرم بدتر از گناه است.

  • کاربر ناشناس
    0

    این فاجعه است...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها