چاقی در زنان باعث ایجاد این هورمون در بدن می‌شود

چاقی در زنان باعث ایجاد این هورمون در بدن می‌شود

متخصص بیماری‌های داخلی و غدد با اشاره به اینکه چاقی در زنان سبب ایجاد هورمون تستوسترون در آن‌ها می‌شود، گفت: برخی از مشکلات افزایش هورمون مردانه در زنان دائمی بوده و غیر قابل برگشت است.

دکتر مهران زمان‌زاده در ارتباط با مشکل بالا رفتن سطح هورمون‌های مردانه در زنان اظهار داشت: یکی از اختلالات مهم غدد در مورد زنان، بالا رفتن میزان هورمون‌های مردانه در بدن آن‌ها است که مشکلات بزرگی را برای آن‌ها به همراه می‌آورد.

وی افزود: زمانی‌که بافت‌های چربی موجود در بدن خانم‌ها انباشته شود، این چربی‌ها می‌تواند هورمون‌های زنانه را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به هورمون‌های قوی بدل سازند؛ به طوری‌که آندروستندیون و دی هیدرواپی آندرسترون در بافت‌های چربی تبدیل به تستوسترون می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های داخلی و غدد گفت: زنانی که بافت چربی زیادی دارند، باید نگران ناهنجاری‌های هورمونی باشند چراکه امکان افزایش تستوسترون در آن‌ها بالاست.

زمان‌زاده در ارتباط با اثرات مخرب هورمون‌های مردانه در بدن زنان گفت: طبق نظر متخصص غدد، یکی از مهم‌ترین عارضه‌های بالا رفتن سطح هورمون‌های مردانه در بدن زنان، رشد موهای زائد در بدن است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد این هورمون مردانه باعث بروز خصایص مردانه هنگام بلوغ شده و ویژگی‌های جنسی دختران را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین ریزش موهای سر نیز از جمله عوارض مخرب افزایش این هورمون‌ها در بدن زنان است.

متخصص بیماری‌های داخلی و غدد ضمن تأکید بر استفاده از تغذیه سالم و ورزش گفت: برخی از مشکلات افزایش هورمون مردانه در زنان دائمی بوده و غیر قابل برگشت است.

منبع: ایلنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها