۴۰درصد تخت‌های بیمارستان‌های «خصوصی» خالی است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: 40درصد تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی به‌دلیل انحصار در قیمت بالا، خالی است و مردم توان دسترسی به آنها را ندارند.

۴۰درصد تخت‌های بیمارستان‌های «خصوصی» خالی است

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مسن شدن جمعیت و شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور، نیاز به خدمات در بخش بستری را افزایش خواهد داد، گفت: با معیارهای موجود تعداد تخت در کشور ما در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته و همسطح، به طرز قابل توجهی پایین‌تر است. وی افزود: بیش از یکی دودهه است که سیاست‌ها و استراتژی‌های ما حتی‌المقدور به این سمت است که خدمات به بخش سرپایی محدود شود و یا خدماتی که به‌صورت روزانه در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود، به مراقبت در منازل منتقل شود و با اعزام پزشکان ادامه روند درمان در منزل بیمار طی شود.

معاون کل وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه اولویت وزارت بهداشت خدمات سرپایی نسبت به بستری و خدمات در منزل نسبت به خدمات بستری معمول است، گفت: علاوه بر کمبود تخت بیمارستانی، ما در توزیع تخت‌ها در کشوری با 83 میلیون جمعیت و یک‌میلیون و 600 هزار کیلومتر مساحت، مشکل داریم. حریرچی درباره تغییر کاربری تخت‌های بیمارستانی گفت: برخلاف تصور، اشغال تخت در بیمارستان‌های دولتی بیشتر و کارا‌تر از بیمارستان‌های بخش خصوصی است و بیمارستان‌های خصوصی به‌مدت 30سال است که اشغال تخت 59 تا 61 درصد را دارند و همیشه 40درصد تخت‌ها به‌دلیل انحصار در قیمت بالا خالی است و مردم نمی‌توانند دسترسی داشته باشند.
وی افزود: ما تقریبا در کشورمان بیمارستان خیریه به‌معنای واقعی کلمه که مختص افراد مستمند و محروم باشد، نداریم و تعرفه این بیمارستان‌ها به‌طور متوسط 3برابر بیمارستان‌های دولتی است که بیمار علاوه بر بیمه باید مابه‌التفاوت هم بدهد که در واقع آنها سه‌چهارم خصوصی را دریافت می‌کنند و این بیمارستان‌ها برای اقشار متوسط به بالا قابل دسترسی است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها