ایجاد 1000 تخت زایمان بدون درد در بیمارستان‌های دولتی

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای طرح بهسازی و توسعه بلوک های زایمانی تاکنون 189 پروژه شامل ١١١٦ تخت زایمان بدون درد در کشور تکمیل شده است.

ایجاد 1000 تخت زایمان بدون درد در بیمارستان‌های دولتی

امیر ساکی افزود: طرح بهسازی و توسعه بلوک های زایمانی با اجرای طرح تحول نظام سلامت کلید خورد.
وی افزود: در این طرح ارتقای کیفیت و تغییر در سیستم اتاق‌های زایمان سنتی و اجرای طرح تکریم مادر باردار در جهت افزایش جمعیت و تسهیل این امر برای زوجین در سطح کشور به اجرا درآمد.
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت اظهار کرد: از زمان شروع این طرح تاکنون هزار و 116 تخت LDR در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است.
ساکی اضافه کرد: تاکنون از تعداد 296 پروژه پیش بینی شده برای ایجاد بلوک‌های بدون درد و طرح بهسازی و توسعه بلوک‌های زایمانی 189 پروژه تکمیل و تحویل داده شده است.
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت گفت: عملیات اجرایی همه این تخت های زایمانی تا پایان دولت یازدهم به اتمام می‌رسد.
روش الکتریکی زایمان برای کنترل و تسکین درد زایمان طبیعی استفاده می‌شود ، در این روش، با تحریک الکتریکـی عصـب از راه پوسـت، درد زایمان کاهش یافته و هیچ گونه خطری را برای مادر و نوزاد در پی ندارد.

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها