چه موقع فیلتر دستگاه تصفیه آب را عوض کنیم؟

تغییر فیلتر آب با توجه به نوع منبع، میزان مصرف و کیفیت فیلتر مصرفی تفاوت دارد. اگر شما از آب شهری استفاده می‌کنید، هر شش ماه یک بار باید فیلتر را عوض کنید.

چه موقع فیلتر دستگاه تصفیه آب را عوض کنیم؟

وقتی لامپ اتاق روشن نمی‌شود، متوجه می‌شویم که باید آن را عوض کنیم. وقتی چرخ ماشین ظرف شویی نمی‌چرخد یا یخچال خنک نمی‌کند باید تعوض یا تعمیر شود، اما وقتی دستگاه تصفیه آب متصل به برق است و کار می‌کند، افراد تصور می‌کنند همه چیز خوب است. در حالی که کارشناس وسایل الکترونیکی می‌گوید بهتر است فیلتر آب را هر سه تا شش ماه عوض کنید.

چه موقع فیلتر دستگاه تصفیه آب را عوض کنیم؟

فاکتور‌های موثر بر مدت عمر فیلتر

تغییر فیلتر آب با توجه به نوع منبع، میزان مصرف و کیفیت فیلتر مصرفی تفاوت دارد. اگر شما از آب شهری استفاده می‌کنید، هر شش ماه یک بار باید فیلتر را عوض کنید، اما اگر از آب چاه استفاده می‌شود، بهتر است هر سه ماه فیلتر آب تعویض شود، زیرا ممکن است آهن و رسوب بیشتری در آن باشد.

نشانه‌های هشدار

یکی از نشانه‌های تعویض فیلتر آب، کم شدن فشار آب است. همچنین اگر متوجه تغییر در طعم یا بوی آب شدید، به احتمال زیاد به این معنی است که وقت آن شده فیلتر جدیدی نصب کنید. فیلتر با رسوب آب مسدود و فشار آب کم می‌شود.
اگر آب از چاه کشیده و فیلتر کاملا مسدود شده باشد و فشار آب به میزان قابل توجهی کاهش یافته باشد، به سیستم پمپ چاه فشار وارد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها