کدام مواد غذایی جلوی سفید شدن موی شما را می‌گیرد؟

در این مطلب با خوراکی‌هایی که از سفید شدن مو جلوگیری می‌کنند آشنا خواهید شد.

کدام مواد غذایی جلوی سفید شدن موی شما را می‌گیرد؟

علاوه بر سن، مهمترین علت سفید شدن زوهنگام مو‌ها تغذیه ما و کمبودهای تغذیه‌ای است.

گرچه وراثت و افزایش سن، غیر قابل اجتنابند، اما مصرف برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی منجر به کاهش سرعت سفید شدن مو‌ها می‌شوند:

ماهی سالمون:

ماهی سالمون حاوی اسید چرب امگا ٣، پروتئین و سلنیوم است. یکی از نکات مهم درباره سلنیوم این است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی بوده و از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد مضر که مسئول بسیاری از بیماری‌های خطرناک و نیز پیری زودرس هستند، محافظت می‌کند.

شکلات:

شکلات و مخصوصا شکلات نیمه شیرین، دارای ماده معدنی مس است. این ماده معدنی تولید ملانین را افزایش می‌دهد، ملانین، رنگدانه تیره‌ای است که به پوست و مو رنگ می‌دهد.

توت‌ها

یکی از دلایل شهرت توت ها، مقدار زیاد ویتامین ث موجود در آنهاست. وجود این ویتامین برای سلامتی پوست و مو ضروری است. ویتامین ث تولید کلاژن را در بدن افزایش داده و رادیکال‌های آزاد مضر را که در پیری زودرس نقش دارند، خنثی می‌کند. پس خوردن توت، به کاهش روند پیری و حفظ رنگ موها، کمک می‌کند.

سبزیجات برگ سبز:

این دسته از مواد غذایی، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر غذایی ھستند. ھمچنین، دارای ویتامین ب هستند که برای تقویت و سلامتی پوست سر، ضروری است. حفظ سلامت پوست سر با کمک شیوه ھای طبیعی و بدون مواد شیمیایی، از مهمترین روش‌های جلوگیری از بروز مشکلات مو مثل سفید شدن مو است. ویتامین ب ۱۲ موجود در این گروه از مواد غذایی، به تولید هورمون‌هایی که در از بین بردن موهای سفید، نقش دارند، کمک می‌کند.

بادام :

بادام هم مانند شکلات، حاوی ماده معدنی مس است. در ھر واحد از بادام، ویتامین‌ ای و سایر مواد مغذی است که به سلامت پوست، مو و ناخن، کمک می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها