5 چای مفید برای کاهش وزن و لاغری

برخی از نوشیدنی ها مانند چای سبز، چای سفید و... به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند و مکمل های خوبی برای رژیم لاغری هستند. اگر شما هم می خواهید وزن کم کنید این مطلب را بخوانید.

5 چای مفید برای کاهش وزن و لاغری

داشتن رژیم غذایی سالم، انجام ورزش منظم و مصرف نوشیدنی های طبیعی و مناسب، بهترین راه رسیدن به وزن ایده آل و کسب نتایج مطلوب است. در این مطلب، 5 چای مفید را به شما معرفی می کنیم که سوخت و ساز بدن را بالا می برند و موجبکاهش وزن می شوند.

1. چای سبز
چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی های طبیعی است که به تقویت متابولیسم کمک کرده و می تواند به شما در کاهش وزنکمک کند. چای سبز حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام اپی گالوکاتچین است. این آنتی اکسیدان، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری (10 گرم) چای سبز
1 فنجان (250 میلی لیتر) آب
چگونه چای سبز دم کنیم؟
برگ های چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 2 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس آن را نوش جان کنید.
این چای را 10 دقیقه قبل از غذا بنوشید. هر روز دو فنجان چای سبز میل کنید.

2. چای نعناع
چای نعناع، گرسنگی را برطرف می کند و وزن را کاهش می دهد. این گیاه خوش عطر به هضم غذا کمک می کند. التهاب و گاز معده را نیز کاهش می دهد.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری (10 گرم) برگ نعناع
1 فنجان (250 میلی لیتر) آب
توجه! خانم های باردار نباید چای نعناع مصرف کنند.

چگونه چای نعناع دم کنیم؟
یک قاشق چای خوری برگ نعنا را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند. بعد از 5 دقیقه می‌توانید آن را میل کنید.
می توانید حداکثر 3 بار در روز از این چای بنوشید.

3. چای سفید
چای سفید نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگ های تازه گیاه چای به دست می آید. این چای سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می کنند.

همچنین، مصرف چای سفید از افزایش وزن جلوگیری می کند زیرا، حاوی مقدار قابل توجهی کافئین است که سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری (10 گرم) چای سفید
1 فنجان (250 میلی لیتر) آب
چگونه چای سفید دم کنیم؟
آب را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. چای سفید را در آب درحال جوش بریزید و اجازه دهید 2 دقیقه بماند. سپس، آن را از روی حرارت برداشته در فنجان بریزید، درِ فنجان را بپوشانید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. بعد از 10 دقیقه می توانید چای را نوش جان کنید.
اگر تمایل داشته باشید، می توانید مقداری آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید تا خوش طعم شود. در طول روز بین دو تا چهار فنجان از این چای بنوشید.

4. چای زنجبیل
چای زنجبیل به دلیل ویژگی های گوارشی خود باعث کاهش التهاب، درد و گاز معده می شود. این چای، اشتها را کاهش می دهد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

مواد لازم:

یک تکه زنجبیل به طول 2.5 سانتی متر
1 فنجان (250 میلی لیتر) آب
آب لیمو ترش (به دلخواه)
چگونه چای زنجبیل دم کنیم؟
زنجبیل را در یک فنجان آب جوش قرار دهید. درِ آن را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس در صورت تمایل، مقداری آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید.
می توانید سه بار در روز از این چای بنوشید.

5. چای رویبوس
چای رویبوس یا چای قرمز، چایی است که در آفریقای جنوبی مصرف می شود. این چای با چای سیاه و چای سبز تفاوت دارد. چای قرمز سرشار از فلانوئیدها است.

چای رویبوس بسیار کم کالری است و به طور طبیعی طعم شیرینی دارد.

این چای، خطر ابتلا به بیماری های حاد و مشکلاتی مانند چاقی مفرط را کاهش می دهد. آرام بخش است و استرس را کاهش می دهد. احساس گرسنگی را برطرف می کند و از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می کند.

مواد لازم:

1 قاشق چای خوری (10 گرم) چای رویبوس
1 فنجان (250 میلی لیتر) آب
چگونه چای رویبوس دم کنیم؟
آب جوش را در فنجان بریزید. سپس، یک قاشق چای خوری چای رویبوس به آن اضافه کنید. درِ فنجان را بپوشانید و بگذارید بین 5 تا 7 دقیقه بماند تا آماده شود.
توجه:
بیمارانی که شیمی درمانی انجام می دهند نباید از این چای مصرف کنند.
مصرف این چای برای خانم هایی که اختلالات هورمونی دارند نیز توصیه نمی شود.

هیچ کدام از چای هایی که به شما معرفی کردیم داروهای معجزه آسایی برای کاهش وزن نیستند. اما اگر در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش منظم از آنها استفاده شود، می توانند تاثیر خوبی درکاهش وزن داشته باشند.

منبع: زوم لایف

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها