عادت های نادرستی که سلامتی شما را به خطر می اندازند!

عادت های نادرستیکه ما به صورت روتین دنبال می کنیم و حتی آنها را خوب و بهداشتی می دانیم گاهی اوقات ممکن است سلامت ما را به خطر بیاندازند .

عادت های نادرستی که سلامتی شما را به خطر می اندازند!

عادت نادرست خیس کردن ظروف در سینک
خیس کردن ظروف در سینک ظرفشویی ناسالمترین عادتی است که می توانید آن را تجربه کنید. این عادت واقعا برای سلامت شما ضرر دارد و شما را در معرض باکتریها و دیگر ذرات آلوده شناور قرار می دهد که در سینک معلق هستند.

عادت نادرست شستن دست ها با آب گرم
اعتقاد بر این است که شستن دست ها با آب گرم بیش از آب سرد باعث کشتن باکتریها می شود اما علم برعکس آنرا ثابت کرده است . برای شستن دست ها بهتر است از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم می تواند به منافذ پوست شما آسیب برساند.

عادت نادرست ورزش کردن با آرایش
گاهی اوقات ما آرایش می کنیم و به باشگاه ورزشی می رویم و نمی دانیم کهآرایش در طول ورزش می تواند به پوستمان آسیب برساند. پوست نیاز دارد که خودش را تمیز کند و حضور آرایش منافذ پوستی را مسدود می کند.

عادت نادرست خشک کردن دست ها با خشک کن
همه ما فکر می کنیم با استفاده از دستگاه های خشک کن کار بهداشتی تری انجام می دهیم اما این تصور اشتباه است و این یک کار نادرست است . دستگاه های خشک کن می توانند هوای داغ را وارد دهان و ریه های شما کنند که ثابت شده برای شما بسیار مضر است.

عادت نادرست استفاده از کیسه پارچه ای برای خرید
هر کیسه پارچه ای که بیش از یک بار برای خرید مصرف شود حاوی میکروب ها و باکتریهایی است که برای سلامت ما مضر است . باکتریهایی که از خرید قبلی در کیسه باقی مانده اند هنوز آنجا هستند و مواد غذایی جدید را آلوده خواهند کرد . روش درست این است که از کیسه های خرید قابل شستشو استفاده کنید.

عادت نادرست خرد کردن گوشت و سبزیجات باهم
بریدن و قطعه قطعه کردن گوشت و سبزیجات و … بر روی یک تخته و با یک چاقو خطرناکترین کاری است که سلامت شما را به خطر می اندازد . سبزیجات می توانند باکتریهای گوشت را به راحتی جذب کنند و آلوده شوند و سلامت شما را به راحتی به مخاطره بیاندازند.

عادت نادرست استفاده از قهوه ساز اداره
دستگاه های قهوه ساز اداری ایمن ترین گزینه برای نوشیدن قهوه در محل کار نیستند زیرا این دستگاه ها توسط عده زیادی از افراد مورد استفاده قرار می گیرند و اطراف آنها پراز میکروب است . بهتر است که خودتان قهوه درست کنید.

قرار دادن تلفن همراه در کیف
اکثر خانم ها فکر می کنند کیف پول محل خوبی برای نگهداری تلفن است اما این درست نیست . بهتر است گوشی را در جیب خودتان قرار دهید زیرا ممکن است تلفن شما واقعا کثیف باشد و وسایل موجود در کیفتان را نیز آلوده کند.

عادت نادرست نشستن لباس های زمستانی
اغلب ما با رسیدن فصل بهار از شستن لباس های زمستانی غافل می شویم و آنها را برمی داریم و مجددا زمستان مورد استفاده قرار می دهیم . بهترین راه این است که آنها را در زمستان نیز هر دو تا ۳ هفته بشوییم .

عادت نادرست بازکردن یخ مواد غذایی در دمای اتاق
بازکردن یخ مواد غذایی در دمای اتاق کاری است که همه ما به صورت روتین انجام می دهیم اما این یک عادت ناسالم است . بهتر است که برای باز شدن یخ آنها را در یخچال بگذاریم زیرا در محیط پر از میکروب خواهند شد.

تبادل باکتریهای خوب
ممکن است که ما دوست نداشته باشیم با کسی که دوست داریم یا حتی دوستانمان در یک ظرف غذا بخوریم اما دانشمندان می گویند این بهترین روش برای مبادله باکتریهای خوب بدن با یکدیگر است . بنابراین از این روش بیشتر استفاده کنید.
عادت های سالمی که می توانید از آنها استفاده کنید

عادت های خوب سبک زندگی
خوردن صبحانه
هرکسی در زندگی عادت های خاصی دارد اما تحقیقات نشان داده است کسانی که هر روز صبحانه می خورند سالمتر از افرادی هستند که این کار را انجام نمی دهند .

خواب خوب
ما درک می کنیم که در طول زندگی گاهی اوقات امکان خواب بیشتر برای فرد وجود ندارد تا بتواند کارهایش را به موقع انجام دهد . اما خوابیدن را نباید به مخاطره انداخت . بسته بودن چشم ها به مدت ۸ ساعت در طول شبانه روز ضروری است.

نوشیدن آب
آب مهمترین بخش ساختاری بدن ماست پس تا جایی که می توانید آب بنوشید زیرا می تواند به بهبود شرایط بدنی شما کمک کند . افرادی که آب کافی دریافت نمی کنند به سرعت مبتلا به بیماریهای مختلف و خستگی مزمن می شوند.

منبع: کافه نو عروس

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها