زمان مناسب برای زایمان طبیعی هفته چندم است ؟

بارداری حدود ۲۸۰ روز یا ۴۰ هفته طول می کشد. زایمان طبیعی حدود هفته چهلم بارداری اتفاق می افتد و ممکن است به طور نرمال چند روز زودتر یا چند روز دیرتر انجام شود.

زمان مناسب برای زایمان طبیعی هفته چندم است ؟

زایمان طبیعی در هفته چندم اتفاق می افتد؟

بارداری حدود ۲۸۰ روز یا ۴۰ هفته طول می کشد. زایمان طبیعی حدود هفته چهلم بارداری اتفاق می افتد و ممکن است به طور نرمال چند روز زودتر یا چند روز دیرتر انجام شود. در واقع ما از ۳۸ هفته و ۱ روز منتظر درد می مونیم …..تا ۴۰ هفته تمام و به ندرت پیش میاد که زایمان به ۴۱ هفته برسه که در این صورت باید مراقبت روزانه انجام شود. اگر شما قرار است سزارین شوید بهتر است سزارین در هفته ۳۹ بارداری انجام شود تا عوارض مربوط به سلامت جنین در شما به حداقل برسد.

نوزاد نارس یا زودرس قبل از هفته ۳۷ بارداری به دنیا می آید. نوزادان بسیار زودرس از هفته ۲۳ تا ۲۸ بارداری به دنیا می آیند. نوزادان زودرس بین هفته ۲۹ تا ۳۳ بارداری به دنیا می آیند.

سایر سوالات رایج شما درباره زایمان طبیعی

به طور متوسط زایمان چقدر طول می کشد؟

برای زایمان اول، میانگین ۱۴ ساعت است، البته می تواند خیلی طولانی تر یا خیلی کوتاه تر باشد. برای زایمان های بعدی، متوسط زایمان حدود ۸ ساعت است.

زایمان چقدر دردناک است؟

درد زایمان دردناک است، اما مانند آنچه دیگران توصیف می کنند نیست. به نظر من، این درد مانند درد قاعدگی است ولی کمی بیشتر از حالت طبیعی است. هنگامی که پریود می شوید گرفتگی عضلات را تجربه می کنید. درد زایمان کمی شدیدتر از آن است.

چه مدت طول می کشد تا نوزاد به دنیا بیاید؟

اگر زایمان اول باشد، درد زایمان ممکن است حدود هشت ساعت طول بکشد. این عدد میانگین است، اما می تواند زایمان بیشتر یا کمتر طول بکشد. بعید است زایمان از ۱۸ ساعت بیشتر طول بکشد. هنگامی که دهانه رحم شما تا ۱۰ سانتیمتر گشاد می شود، ممکن است قبل از اینکه نوزاد متولد شود، یک یا دو ساعت تلاش کنید.

چه مدت طول می کشد تا مادر پس از زایمان بهبود یابد؟

واژن شما حتی بعد از اینکه بهبود یابید، نسبت به قبل از حاملگی گشادتر است. پروینوم نیز در طول زایمان کشیده می شود و در هنگام زایمان زخمی می شود بنابراین حداقل ۲ هفته متورم است و حداقل ۶ هفته طول خواهد کشید تا کاملا بهبود یابد.

نوزادان اول زود به دنیا می آیند یا دیر؟

نتایج نشان داد احتمال ۱۵ تا ۱۶ درصد وجود دارد که نوزاد اول دیر به دنیا بیاید. در مقایسه با این مسئله احتمال ۹ یا ۱۰ درصد برای نوزادان دیگر وجود دارد. اکثر نوزادان در هفته ۳۹ بارداری به دنیا می آیند. این مطالعه نشان داد اولین فرزند به احتمال زیاد زود، در هفته ۳۷ بارداری یا قبل از آن به دنیا می آید.

آیا مادران در زایمان اول زود دچار درد زایمان می شوند؟

مادران در زایمان اول، اگر به صورت طبیعی زایمان کنند در هفته ۴۱ و روز اول دچار درد زایمان می شوند. زنانی که قبلا زایمان داشته اند، در حدود هفته ۴۰ و روز سوم زایمان می کنند. فقط حدود ۱۰٪ از زنان بیش از ۴۲ هفته بارداریشان طول می کشد.

چه مدت طول می کشد تا نوزاد از بدن مادر خارج شود؟

پس از باز شدن کامل دهانه رحم، وقت آن رسیده است که به نوزاد کمک کنیم به طرف کانال تولد وارد شود. در کل زایمان معمولا ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد (نوزادان دوم و پس از آن معمولا سریعتر از نوزاد اول به دنیا می آیند)، اما ممکن است چند دقیقه یا چند ساعت بیشتر طول بکشد.

آیا ممکن است مادر در هنگام زایمان بمیرد؟

علاوه بر مادرانی که در هنگام زایمان فوت می کنند، ده ها تن دچار آسیب، عفونت و یا بیماری می شوند. اکثر مرگ و میر مادران ناشی از خونریزی، عفونت، سقط جنین، و اکلامپسی (فشار خون بالا که منجر به تشنج می شود)، یا بهداشت نامناسب در دوران بارداری می باشد.

چند واحد درد در هنگام زایمان تجربه می شود؟

ادعایی وجود دارد که " بدن یک انسان می تواند تا ۴۵ دل (واحد) درد تحمل کند. اما در هنگام زایمان، مادر تا ۵۷ دل (واحد درد) درد را تحمل می کند. این درد مشابه درد شکستن ۲۰ استخوان به صورت همزمان است.

دهانه رحم چند سانتیمتر باید باز شود تا در بیمارستان بستری شوید؟

فاز زودرس زایمان - زمان شروع زایمان زمانی است که دهانه رحم تا ۳ سانتی متر گشاد شود. فاز فعال زایمان- ۳ سانتی متر ادامه دارد تا زمانی که دهانه رحم تا ۷ سانتی متر گشاد شود. مرحله انتقال - ادامه ۷ سانتی متر تا زمانی که دهانه رحم به ۱۰ سانتیمتر برسد.

چقدر طول می کشد تا پس از تحریک زایمان رخ دهد؟

القاء درد می تواند چند ساعت یا ۲ یا ۳ روز طول بکشد. این بستگی به این مسئله دارد که بدن شما به درمان چگونه پاسخ می دهد. اگر زایمان اول باشد یا کودک شما کمتر از ۳۷ هفته داشته باشد، ممکن است القاء درد بیشتر طول بکشد.

چه مدت طول می کشد تا بعد از زایمان شکم شما پایین برود؟

بلافاصله پس از زایمان، رحم به سطح ناف پایین می رود و طی ۶ تا ۱۰ هفته آینده به اندازه اصلی خود باز می گردد. با این وجود، بیشتر طول می کشد تا پوست تا به شرایط قبل از بارداری بازگردد.

آیا نوزادان در رحم گریه می کنند؟

بچه ها ممکن است در رحم گریه کردن را شروع کنند. اولین گریه نوزاد ممکن است در رحم رخ دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که جنین ممکن است نارضایتی خود را از طریق گریه در سکوت در رحم در اوایل هفته بیست و هشتم بارداری نشان دهد.

چه تعداد از نوزادان در زمان مشخص شده متولد می شوند؟

فقط تعداد کمی از زنان - ۵ درصد، طبق تاریخ تعیین شده زایمان می کنند. به طور سنتی، نوزادان سه هفته قبل از تاریخ تعیین شده یا دو هفته پس از آن متولد می شوند.

چرا باید ۶ هفته پس از زایمان صبر کنم؟

شما باید منتظر بمانید تا خونریزی پس از تولد (لوچیا) متوقف شود، که حدود سه هفته پس از تولد نوزاد طول می کشد. این به این دلیل است که زخم در رحم شما به خاطر خروج جفت هنوز بهبود نیافته است. اگر قبل از اینکه خونریزی متوقف شود، رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است عفونت ایجاد شود.

چرا حرکات کودکم دردناک است؟

بسیاری از زنان درد و ناراحتی ناشی از حرکات کودک خود را تجربه می کنند. گرچه لگدهای پیوسته می تواند ناراحت کننده باشد، اما نشانه وجود مشکل نیست. در حقیقت، جنبش کودک شما نشانه خوب بودن او است.

۱۱ حقیقت درباره زایمان طبیعی که از آن می ترسید

تلقین نمودن این نکته که دوران بارداری، به عنوان یکی از مهم ترین رویدادها در زندگی هر مادری است، شما را بیشتر برای گذراندن روالی به نام "دوره زایمان" آماده خواهد کرد. با این حال، ممکن است دوران بارداری شما، در بین اکثر موضوعاتی که مردم ممکن است آن ها را فراموش کنند، قرار گیرد و با نادیده گرفته شدن این موضوع توسط اطرافیانتان روبه رو شوید. در ادامه این مقاله، چند حقیقت در مورد زایمان که ممکن است شما دلتان بخواهد با آن ها آشنا شوید، بیان شده است. این موضوعات عبارتند از:

ممکن است در دوران بارداری، پزشک معالج خود را به جز در هنگام انجام معاینات دیدار نکنید :

به خاطر داشته باشید که در تمام طول دوره بارداری ، دکتر معالج شما فقط یک معاینه ساده از شما کرده و تنها پیش بینی موعد مقرر زایمان طبیعی را برایتان انجام خواهد داد. لازم است بدانید تا هنگامی که علائم زایمان طبیعی و یا مشکل جدی در سلامتی شما و فرزندتان بروز نکرده باشد، پزشک قول حضور در کنار شما را نخواهد داد. در واقع، دیدار تمام مادران باردار با پزشک معالج خود تا شروع درد زایمان، در همین حد خواهد بود. به دلیل این که دکتر و همکارانش در بیمارستان شیفت چرخشی دارند، ممکن است همیشه در مراجعات شما به بیمارستان، حتما دکتر معالج خودتان حضور نداشته باشد و نیز تا زمانی که علائم و مشکالات جدیدی در بدن شما و فرزندتان دیده نشود، به خاطر اعتماد بیش از حدی که به کار و اطلاعات و آگاهی های خودش دارد، شما را ملاقات نکرده و خدماتی هم ارائه نخواهد داد.

بدانید که آب کیسه رحم، در یک لحظه خالی نخواهد شد :

مایع آمنیوتیکی که جنین در داخل آن قرار دارد به یک باره خالی نخواهد شد، بلکه خروج آن از رحم مادر قطره قطره انجام می شود. ممکن است خروج مایع آمنیوتیک از رحم مادر تدریجی بوده و حتی ساعت ها طول بکشد. به یاد داشته باشید که شما مادر باردار نمی توانید در این زمان رابطه جنسی با شریک زندگی خود داشته باشید. همچنین، فراموش نکنید هنگامی که کیسه آمنیوتیک پاره می شود، نوزاد شما دیگر مانند قبل، کیسه محافظی در اطراف خود ندارد و اجازه می دهد تا تمام عفونت ها، از مهبل (واژن) به داخل رحم و بدن جنین سرایت کند. آنچه شما باید در این مواقع انجام دهید این است که برای رفتن به بیمارستان و آماده شدن برای مراحل بعدی زایمان طبیعی و یا جراحی اقدام نمایید. اگر کیسه آب رحم شما با شروع درد زایمان هنوز پاره نشده باشد، دکتر معالجتان می تواند آن را برای شما پاره کند. پس زیاد نگران نباشید، چون انجام این فرآیند برای شما دردناک نخواهد بود. در آخر هم به یاد داشته باشید که هرگز با احساسات خود، مانع انجام کارهای اورژانسی دکتر معالج خود و کادر فنی بیمارستان نشوید.

زایمان طبیعی همیشه مترادف با درد است :

آیا احساس درد در زایمان طبیعی، چیزی است که همه فکر و ذهن شما را در دوران بارداری به خود مشغول کرده است؟ اما با کمال تعجب به شما می گوییم که برخی از زنان باردار هم ممکن است با تجربه نمودن دردها و گرفتگی های ساده مثل درد در چرخه قاعدگی خود، نوزادشان را به دنیا آورند. ولی در بسیاری دیگر از مادران، این دردها می تواند غیرقابل تحمل باشد، چون آستانه درد در هر مادری متفاوت از مادران دیگر است. آنچه ممکن است در زایمان طبیعی مشکل به نظر برسد، مشقت بار بودن طول مدت زایمان می باشد، چون مقدار درد در این مدت می تواند کمتر و یا شدیدتر شود. به یاد داشته باشید که به غیر از شدت انقباضات رحمی، موقعیت قرار گرفتن و اندازه نوزاد شما، سرعت پیشرفت کار زایمان طبیعی، تفکرات ذهنی مادر و تمرکز او هم در شدت درد تاثیر فراوانی خواهد گذاشت اما در حالت کلی می توان ادعا کرد که این درد برای هر مادر قابل تحمل می باشد. لازم است بدانید که بروز گرفتگی و دردها در مراحل نهایی زایمان طبیعی، شباهت زیادی به دردهای پاره شدن رحم خواهد داشت.

خالی شدن رحم به هنگام تولد نوزادتان را که مانند احساس خالی شدن روده هاست، خیلی دوست خواهید داشت:

برخی از مادران، خالی شدن رحم خود بعد از تولد نوزادشان را خیلی دوست دارند. اما این تمیز شدن رحم طوری است که حتی خود شما هم می توانید آن را ببینید. حتی اگر شما هنگام تولد نوزاد خود بیهوش شوید، بعد از آن خواهید دید احساسی که در هنگام خروج نوزاد از رحمتان، به شما دست می دهد به احتمال زیاد مانند احساس هل دادن یک انسان کوچک از داخل رحم به منطقه بیرون می باشد. می توان ادعا کرد که این لحظه خروج جنین، برای همه مادران بسیار خوشایند خواهد بود.

استفاده از بی حسی موضعی توسط پزشک معالج برای کاهش درد مادر در زایمان طبیعی:

حتی تصور زایمان طبیعی هم برای هر مادری بسیار دردآور است. شما مادر باردار، در حال زایمان طبیعی برای به دنیا آوردن نوزادتان، درد زیادی را متحمل می شوید و دکتر معالج شما به احتمال زیاد بخواهد کاری انجام دهد، تا با کاهش درد زایمان شما بتوانید فرزند خود را با سهولت بیشتری به دنیا بیاورد. در چنین شرایطی، تشکر از پزشک معالج خود برای انجام این کار در پایان یک دوره درد شدید، برای شما به عنوان یک مادر واجب خواهد بود! برای این که در انتهای روند زایمان طبیعی، شما درد زیادی احساس نکنید، به طور معمول یک بی حسی موضعی توسط پزشک معالج برایتان تجویز خواهد شد، تا هنگام برش دادن و بخیه زدن زیاد درد نکشید.

استفاده از دستگاه مکنده برای به دنیا آوردن نوزاد در زایمان طبیعی:

نوزاد شما ممکن است در هنگام تولد به یک متخصص و تدبیرات پزشکی خاصی احتیاج پیدا کند، تا مراحل مختلف زایمان طبیعی به خوبی پیشرفت نماید. در چنین مواردی، به احتمال زیاد پزشک معالج شما برای پیشرفت سریع روند زایمان طبیعی، از یک دستگاه مکنده استفاده کند.

فشاری که در زایمان طبیعی جفت را از رحم شما خارج می کند:

هنگامی که شما به عنوان یک مادر، نوزادتان را تحت فشار بالایی به دنیا آوردید تعجب نکنید، اگر از پزشک یا مامای همراه بشنوید که به شما بگویند: "فقط یک فشار دیگر." در جنین حالی زیاد نگران نباشید، چون نوزاد دوقلویی در کار نیست، بلکه رحم شما بعد از بیرون آمدن فرزندتان آماده ارائه جفت خواهد بود. البته خروج جفت و تکه های جدا شده از آن، هیچ منفعتی ربرای مادر نخواهد داشت، مگر اینکه خود مادر برای اهدا سلول های بنیادی جفت خود برنامه ریزی کرده، و داوطلب شده باشد. اگر شما برای این گونه کارها داوطلب شده باشید، قبلا در دفتر بیمارستان و پرونده پزشکی شما ثبت شده، و مراقبت های شدیدی هم به دنبال خواهد داشت. همچنین، لازم است بدانید که در چنین برنامه هایی، علاوه بر علاقه مادر برای کارها بشردوستانه، اجازه دکتر معالج او هم بسیار مهم است.

برای تمیز کردن خودتان بعد از زایمان طبیعی، بطری آب گرم را جایگزین کاغذ توالت کنید:

با این که کاغذ توالت بسیار نرم و لطیف است، اما پس از زایمان طبیعی هرگز از کاغذ توالت برای خشک نمودن خودتان بعد از شستشو استفاده نکنید. معمولا پزشکان در توضیحات خود که برای بعد از زایمان طبیعی به بیمار توصیه می کنند، استفاده آن ها از آب گرم برای تمیز کردن مناطق زخمی و بخیه خورده در زایمان طبیعی پیشنهاد خواهند داد.

پوشیدن پوشک نه تنها برای نوزاد، بلکه برای خود مادر هم لازم است:

شاید صحبت کردن در مورد این موضوع به نظر خنده دار بیاید، اما حتما شما هم به عنوان زنی که تازه زایمان کرده است، به پوشیدن پیراهن زنانه مانند دامن بلند و استفاده از پد یا پوشک بچه برای مقابله با خونریزی بعد از زایمان نیاز پیدا خواهید کرد. همچنین، در این مواقع می توانید از شورت های مخصوص هم برای نگه داشتن و چسباندن پوشک و لنت های پدهای اطراف آن استفاده کنید.

نگران نباشید، شیر شما با تکرار تمرینات و استفاده از شیردوش کم کم زیاد خواهد شد:

به خاطر داشته باشید که این روش ها برای افزایش میزان شیر مادر، فقط در صورتی که نوک سینه های شما مشکل نداشته باشد، پاسخ خواهند داد.

استفاده از روش اپیدورال، یک راه برای زایمان طبیعی است:

جای تعجب نیست که بسیاری از پزشکان، استفاده از اپیدورال را برای کم کردن درد زایمان طبیعی توصیه می کنند. چون درد و انقباضات شدید رحمی در حین زایمان طبیعی را فقط می توان از این طریق برای مادر کم و قابل تحمل کرد.

منبع: ایران بانو

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ارجمند
    0

    من هفته 24بار داریم رگ کمرم گرفته خیلی درد دارم جوری که نمیتونم راه برم چیکاربایدبکنم

  • سحرمکان
    0

    سلام من هفته ۳۴هستم کی میتونم برم برای تحریک

  • سحرمکان
    3

    سلام من هفته ۳۴هستم کی میتونم برم برای تحریک

  • مهدیه نجف پور
    1

    بچه من در ماه ۸ بارداری یک کیلو و ششصد گرم است ایا در ماه ۹ حداقل میتواند به ۳ کیلو برسد در غیر این صورت چه کنم

  • معصومه ابراهیمی
    0

    من در ماه نهم بارداری هستم و هیچ مشکلی ندارم

  • مهران
    0

    من درهفته سی هشت هفته سه روز متخصص زنان تحریک کرد واقعا درناک بودش

  • فائزه گروه ای
    1

    عالی بود ممنون. من بچه دوم را باردارم. و اولی را طبیعی به دنیا آوردم با این وجود جملات شما خیلی آرامم کردم

  • اصیلا ارشد از رفسنجان
    1

    من در هفته ۴۱ روز دوم قرار دارم، سه روز پشت سر هم درد کمر و واژن داشتم، حال کمی واژن درد دارد بس مدت دو روز میشه درد ندارم در تشویش هستم چرا درد نمی آید میشه رهنمایی کنید

  • سمیه نظری
    3

    سلام من بچه اولم هست باید چی کنم ک راحت بدونیا بیاید

  • ناشناس
    0

    سلام من خودم نمیدونم دقیق چند هفته هستم ولی سونوگرافی دادم هر کدومش یک تاریخ زده آخرین سونوگرافی مو 18 هوم همین برج دادم دکتر گفتی سی شش هفته هستم که الان میشه سی هفت هفته ولی خیلی زیری شکمم درد داره چیکار کنم سونوگرافی های که هم دادم یکش 17 هوم برج شش تاریح زایمان زد یکش 9هوم یک دیگه ش هم 12 هوم نمیدونم چیکار کنم میشه خواهش کنم راهنمایی کنید ‌‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها