شکلات لاغر کننده هست یا چاق کننده؟!

شکلات یک خوراکی پرطرفدار در بین کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان می‌باشد، مخصوصا طرفدار شکلات در بین بانوان بیشتر است.

شکلات لاغر کننده هست یا چاق کننده؟!

خانم‌ها معمولا به تناسب اندام خود اهمیت زیادی قائل هستند و به همین دلیل با خوردن هر خوراکی به ذهنشان می‌رسد که نتیجه‌اش چاقی خواهد بود و یا لاغری؟ مخصوصا موقع خوردن شکلات، این سوال پیش می‌آید که شکلات لاغرکننده است و یا چاق کننده؟ بیشتر افراد معتقد هستند که شکلات چاق کننده است ولی آیا در واقعیت نیز چنین هست؟ برخلاف تصور شکلات لاغر کننده است ولی نوع تلخ آن. شکلات تلخ باعث لاغری می‌شود. در ادامه این مطلب، همه چیز درباره شکلات تلخ برای لاغری را بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

فواید شکلات تلخ برای لاغری

همانطور که می‌دانید، شکلات تلخ، شکلاتی است که میزان شکر آن کم و طعم آن تلخ می‌باشد. بیشتر مردم شکلات تلخ را به شکلات شیرین ترجیح می‌دهند. درصد تلخی شکلات‌ها با یکدیگر متفاوت است، تلخی شکلات از ۲۰% شروع شده و به ۹۷% نیز می‌رسد و انتخاب درصد تلخی شکلات، به مزاج شما بستگی دارد. فواید شکلات تلخ نسبت به شکلات‌های دیگر برای بدن و سلامتی بیشتر است پس بهتر است موقع میل کردن شکلات، نوع تلخ آن را انتخاب نمایید.

زمان خوردن شکلات تلخ برای لاغری

زمان خوردن شکلات و مقدار آن نیز بر روی لاغری و چاقی تاثیر دارد. به عقیده برخی از افراد بهترین زمان میل کردن شکلات، وعده صبحانه می‌باشد. اگر روزانه از ۲۵ گرم بیشتر شکلات میل کنید به جای چربی‌سوزی، شروع به ذخیره چربی خواهید کرد پس برای این که از فواید شکلات تلخ برای لاغری بهره‌مند شوید باید در زمان مناسب و مقدار مناسبی از آن را مصرف کنید.

علاوه بر فواید شکلات تلخ برای لاغری این خوراکی خوشمزه دارای فوایدی برای مغز، پوست و … است پس برای حفظ سلامتی بهتر است گاهی شکلات تلخ میل کنید.

منبع: صورتی‌ها

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    من لاغر م مخوام چاق بشم شکلات خوبه یانع

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها