خانه 56 متری درست و حسابی در ژاپن/ تصویر

شرکت معماری آرت-1 آرکیتکتس وظیفه ساخت خانه ای سه طبقه در شهر توکیو، ژاپن را بر عهده داشته که عرض زمین آن تنها 4 متر است.

خانه 56 متری درست و حسابی در ژاپن/ تصویر

 این پروژه به نام "خانه سوبو 6" (6 Tsubo House) شناخته می شود و در ناحیه شینجوکو-کو قرار دارد.

خانه ای از جنس چوب نسوز

به دلیل شرایط باریک محوطه و نزدیکی به ساختمان های همسایه، این خانه باید به طور ویژه مقاوم در برابر آتش طراحی می شد. با در نظر گرفتن این موضوع، تیم سازنده از یک روش ساخت و ساز سنتی شامل ساختار چوبی نسوز با استفاده از تخته های نسوز برای هسته ساختمان استفاده کردند.

ببینید45 متری دوبلکس و ارزان به سبک ژاپنی!/ تصاویر

به گفته تیم طراحی، به رغم شرایط سخت ساخت و ساز در محل، اما مالک اراده قوی برای زندگی در این مکان را داشت. بر همین اساس، خانه ای کوچک با یک درب بزرگ به سمت کوچه شکل گرفت.

1

ویژگی های خانه سوبو 6

با توجه به تمایل مالک برای در اختیار داشتن خانه ای کوچک و در عین حال دلباز که به بیرون متصل می شود، شرکت آرت-1 آرکیتکتس در نمای اصلی  خانه  یک درب شیشه ای بزرگ با قاب آهنی را به کار گرفته است. این درب شیشه ای بزرگ نه تنها به عنوان ورودی اصلی خانه عمل می کند، بلکه امکان ورود نور طبیعی و گسترش دیداری فضا را نیز فراهم می کند.

پرده های بزرگ و کرکره های افقی به ساکنان خانه این امکان را می دهند که شرایط نور روز، گرما، و دید به فضای داخل را کنترل کنند. افزون بر این، از شیشه کم گسیل (Low-Emissivity glass) برای بهبود عملکرد عایق حرارتی استفاده شده است که شرایط نفوذ پذیری و حفظ راحتی در ماه های سرد سال را تضمین می کند.

بخوانیدمرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها

در طبقه اول، یک اتاق نشیمن و آشپزخانه با آتریوم متصل به کوچه قرار دارند. با بالا رفتن از پله ها و عبور از حمام، فضا مانند یک کوچه به اتاق کودک، اتاق خواب و بالکن پشت بام ادامه می یابد. هر اتاق بدون جزء بندی است و هر قسمت را می توان با تغییرات در مواد و رنگ های مورد استفاده تشخیص داد.

از آهن نه تنها در نمای  خانه  بلکه به عنوان ماده ای برای ساخت پله ها و نرده ها در داخل نیز استفاده شده است. این در ایجاد وسعت و درخشندگی بسیار موثر بوده است.

مساحت خانه سوبو  6 برابر با 56.74 متر مربع است.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • رابی
    23

    بیچاره های ژاپنی توی خانه ۴ متری زندگی می کنند.رئیس جمهور ما سالی یک میلیون خانه ویلایی برای ما ساخته است و باز ناشکریم.

  • ناشناس
    0

    بسیار عالی!!!

  • شکلات تلخ
    0

    چه نمای خوشگلی داره، داخلیش هم خوب بود با اینکه مساحت زمینش کوچیکه

  • ناشناس
    11

    قابل توجه کسانی که می گفتند درژاپن رفاه هست از خانه های زیر ۵۰ متری ژاپن بنویسید

  • جواد
    1

    اگر ایرانی ها قانع باشند وبا اثاثیه کم وتجمل کم اینجا هم میشه شبیه این ساختمان را ساخت متاسفانه تو ایران سوداگری یه عده باعث شده مثلاً کسی بخواد با زمین ارزان و لوازم ساختمانی ارزان کاری فقط برای خودش بکنه یک رویای وگرنه من که همین سبک زندگی را می‌پسندم .

  • محمد
    2

    حياط نداره
    پاركينگ نداره
    دوبلكس پله خور - خطرافتادن از پله ها براي كودكان و سالخرده ها وجود داره

  • مهدوی
    0

    اگه ازمون ندزدن بزارن دلمون خوش باشه به کمترازین هم راضییم ما کشور خودمونو به همجای دنیا ترجیح میدیم البته اگه ارامش داشته باشیم .

  • ناشناس
    1

    خونه کوچیک از نظر روانی به آدم آسیب میزنه

  • ناشناس
    0

    اگر یه ایرانی با همین متراژ درست کنه هزارو یک مانع از شهرداری و..... سنگ می‌اندازد که پشیمان میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها