خاطره ۱۱ آذر ۱۳۷۹

ردپای جرج بوش در خاطرات آیت الله هاشمی/ مهدی سحری نخورد؛ برای‌کم‌کردن چاقی/ فاطی به خاطر ضعف مفرط، نمی‌تواند روزه بگیرد

هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز یازدهم آذر ۱۳۷۹ از بیمارستان مرخص شده و در خانه اخبار روز ایران و جهان را دنبال کرده و در مورد آن می‌نویسد.

ردپای جرج بوش در خاطرات آیت الله هاشمی/ مهدی سحری نخورد؛ برای‌کم‌کردن چاقی/ فاطی به خاطر ضعف مفرط، نمی‌تواند روزه بگیرد

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را در روز یازدهم آذرماه سال ۱۳۷۹ می‌خوانید.

ساعت چهار و نیم صبح، برای خوردن سحری بیدار شدم. مهدی سحری نخورد. معمولاً بدون سحری روزه می‌گیرد؛ برای‌کم‌کردن چاقی. فاطی هم به خاطر ضعف مفرط، نمی‌تواند روزه بگیرد. بعد از نماز صبح تا ساعت هفت، خوابیدم. پانسمان دستم را که برای تزریق‌ها بسته بودند، بازکردیم و برای نماز صبح وضو گرفتم.

ساعت هفت و نیم صبح، دکتر [مجید] ملکی، [متخصص قلب و عروق] آمد. پس از دیدن محل زخم و مشاهده خوب بودن وضع، با مراجعت به خانه موافقت‌کردند. ساعت هشت و نیم منزل بودیم. گفتند که دیگر از قرص‌هایی که برای کنترل قلب داده بودند، استفاده نکنم و فقط اگر خواستم، هفته‌ای سه قرص آسپرین کوچک ۸۰ میلی‌گرمی مصرف‌کنم. معاینات دیگر قند را هم نرمال نشان داد و گفتند، از قرص قند هم استفاده نکنم. در منزل استحمام نمودم. وضع کاملاً به صورت عادی برگشت. تا شب به مطالعه و استراحت گذشت. دیشب و امروز، باران هم داشتیم.

در فلسطین اشغالی، اسرائیل فرودگاه غزه و بخشی از مراکزی را ‌که اسرائیل آنها را محاصره کرده بود، رفع حصرکرده و دولت خودگردان هم جمعی از افراد مجاهد آزادشده فلسطینی را بازداشت‌ نموده که خبر از نوعی توافق می‌دهد و [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر اسرائیل]، باز وعده زمین بیشتر داده که از سوی مردم رد شده است.

در آمریکا، دادگاه فلوریدا، علیرغم مخالفت [جرج] بوش، [نامزد حزب جمهوریخواه]، حکم کرده که یک میلیون رأی از آرای مردم، بازشماری شود و جمهوریخواهان از دادگاه فدرال خواسته‌اند که با تأیید انتخابات، نزاع‌ها را فیصله دهد. بسیاری از شخصیت‌ها، از بحران احتمالی‌ عمیق‌ کشور اظهار نگرانی‌ کرده‌اند و جمعی از شخصیت‌های آمریکا، منجمله [هنری] کیسینجر، [وزیر امورخارجه اسبق آمریکا]، در مورد تشکیل دادگاه جنایی بین‌المللی، بیانیه‌ای داده‌اند و گفته‌اند، در چنین دادگاهی، حتماً نظامیان اسرائیل و آمریکا به محاکمه‌کشیده خواهند شد. آمریکایی‌ها تاکنون فکر می‌کردند، از چنین دادگاهی برای ترساندن دولت‌های مستقل دنیا بهره بگیرند.

در رسانه‌ها، بحث بر سر اجرای قانون اساسی داغ است و رسانه‌های خارجی، به اختلاف بین قوه مجریه و قضائیه دامن می‌زنند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها