خبر فوری مرور می‌کند؛

حسین فاطمی؛ نفر اول یک شکست

حسین فاطمی روزنامه‌نگاری وطن‌پرست و سیاستمداری خستگی‌ناپذیر بود که در جریان ملی کردن نفت با فعالیت‌های گسترده‌اش در عرصه سیاست به پیروزی این نهضت یاری رساند و به عنوان وزیر امور خارجه دولت محمد مصدق دستور قطع رابطه با انگلیس داد.

حسین فاطمی؛ نفر اول یک شکست

به گزارش خبرفوری، او یکی از شخصیت‌های پربحث در تاریخ معاصر ایران است.

برخی او را یک قهرمان می‌دانند و عده دیگری معتقد هستند او با مواضع عجولانه خود یکی از عوامل سقوط مصدق بوده است.

فاطمی+مصدق

فاطمی که سیاستی مبتنی بر تلاش برای سرنگونی نظام پادشاهی و اعلام جمهوری در پیش گرفته بود، درصدر فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و پس از دستگیری اعدام شد.

جهت آشنایی بیشتر با حسین فاطمی، این ویدئو را تماشا کنید.

حجم ویدیو: 8.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:57 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ها...
    2

    ❤️❤️

  • بهنام
    2

    روحش شاد و یادش همیشه گرامی باد.
    درود بر شرف و مردانگی و وطن پرستی شهید دکتر حسین فاطمی وزیر خارجه دولت دکتر محمد مصدق که بطرز ناجوانمردانه‌ای بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد توسط عوامل محمدرضا پهلوی اعدام شد . ابتدا قرار بود توسط عامل شاه یعنی شعبان جعفری ( بی مخ ) در مخفیگاهش کشته شود و اینطور وانمود شود که این یک اعدام مردمی بود [ بمانند کشتن و مثله کردن سرهنگ سخایی رئیس شهربانی دولت مصدق برادر منوچهر سخایی خواننده ]ولی با یورش عوامل شعبان جعفری ( بی مخ) و پری بلنده به مخفیگاهش او فرار کرد و خواهرش هم شدیداً مجروح شد .‌و در نهایت پس از دستگیری بعلت مخالفت با حکومت پهلوی به اعدام محکوم شد و یکی از کسانی که اصرار زیاد به اعدام او داشت اشرف پهلوی خواهر فاسد شاه بود . تاریخ را خوب است عده‌ای بخوانند و درس عبرت بگیرند . آن از رضا شاه خونخوار بود که اکثر انقلابیون را اعدام و یا توسط پزشک احمدی آمپول هوا تزریق می‌کردند حتی دهان فرخی یزدی شاعر ایرانی را با نخ و سوزن دوختند !! بعد پسرش محمدرضا پهلوی که با کودتای آمریکایی / انگلیسی ۲۸ مرداد حکومت قانونی دکتر محمد مصدق را سرنگون کرد و تمام نیروی‌های دولت قبل را قتل‌عام کرد و با ایجاد ساواک و کمیته ویژه خرابکاری خون هزاران ایرانی را ریخت و بدبختانه حالا عده‌ای نادان و مزدور آرزوی برگرداندن پسر محمدرضا پهلوی دارند !!!
    این بابا که علنا به مانند شاهان قاجار در حال دوره‌گردی در کشورهای اروپایی و آمریکا و اسرائیل است و التماس می‌کند تا او را به هر قیمت سرسپردگی به قدرت برسانند !!! خدا می‌داند این بشر اگر به قدرت برسد چه بسا روی پدر و پدربزرگش را سفید کند ! چه از لحاظ جنایت و چه از لحاظ سرسپردگی !!!! ‌‌

  • ناشناس
    0

    خیلی جالبه دستور قتل دکتر فاطمی رو نواب صفوی به یک بچه داد و عبدخدایی اجرا کرد...حالا چون اون بچه نتونست درست کارش رو انجام بده و آبادی شاه دکتر فاطمی رو کشتن . فاطمی خوب شده وگرنه اگه از تیر عبدخدایی زنده نمی موند ، کافر بود و خونش مباح، لعنت به جهل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها