بررسی (Remnant 2): مردم زمین بار دیگر مقابل روت ها قرار می گیرند/ ویدئو

بازی های ویدیوئی یکی از پرسود ترین بازارهای حوزه فناوری را به خود اختصاص داده اند و قطعا جز پرمخاطب ترین آن ها نیز محسوب می شوند.

بررسی (Remnant 2): مردم زمین بار دیگر مقابل روت ها قرار می گیرند/ ویدئو

چه موافق باشیم و چه مخالف، روند این اقبال در هر دو حوزه ذکر شده افزایشی است. از این رو ایجاد محدودیت در رابطه با آن قطعا بر قدرت بازار قاچاق دامن می زند و آسیبی را متوجه اصل محتوا نمی کند.

در رابطه با بحث تولید این بازی ها نیز باید صادقانه پذیرفت که در شرایط فعلی امکان رقابت با کمپانی های فوق ثروتمند و قدرتمند تولیدکننده بازی وجود ندارد و عملا در این حوزه نیازمند تحقیق و توسعه هستیم تا به یک مرحله اجرایی بالغ و با درصد موفقیت بالا نزدیک شویم.

از این رو آگاهی از نوع محتوا و اینکه کمتر آسیب رسان باشد می تواند به عنوان نخستین و موثرترین گام مدنظر والدین قرار گیرد. البته خود بزرگ ترها نیز بخش قابل توجهی از گیمرها هستند و اطلاعات از محتویات یک بازی می تواند برای آن ها و انتخاب شان مفید باشد.

باید توجه داشت اینکه بگوئیم بازی نمی کنند، بازی نکنند و امثال این جملات تنها پاک کردن صورت مساله است و همه به خوبی می دانیم که بازی می کنند و خواهند کرد! پس افزایش آگاهی مهم ترین راهکار در مرحله فعلی محسوب می شود.

با توجه به موارد مطروحه، طی مجموعه مطالبی به معرفی بازی های مطرح روز خواهیم پرداخت. تمامی کنسول ها از پلی استیشن و اکس باکس گرفته تا یک گوشی هوشمند در برد مطالب ما قرار خواهند داشت. 

بدیهی است، انتشار مطالب و تصاویر مرتبط با یک بازی به منزله تایید آن توسط محتوای منتشر شده نیست بلکه همان طور که اشاره شد، هدف افزایش آگاهی برای برخورد هوشمندانه تر با این فناوری غیر قابل محدودسازی است.

بررسی رمننت 2 (Remnant 2)

انتشار بازی  "Remnant: From the Ashes"  در سال 2019 با استقبال گیمرها همراه بود، اما می شد حدس زد که شرکت  گانفایر گیمز (Gunfire Games)  همچنان از فضای کافی برای توسعه و اصلاح بهترین عناصر  بازی  برای خلق عنوانی ویژه برخوردار است.

این بازی برچسب هشدار رده سنی 17 سال به بالا (دارای صحنه های خشونت بار) را همراه دارد. این هشدار در رابطه با تیزر بازی که در ادامه مشاهده می کنید نیز صادق است. توجه به برچسب رده سنی مناسب یک بازی بسیار اهمیت دارد و متاسفانه معمولا در کشور ما و مخصوصا در رابطه با بازی های خارجی مورد توجه قرار نمی گیرد.

نسخه نخست بازی  رمننت  در ترکیب اصول طراحی  سولزلایک (Soulslike)  با مکانیک های تیراندازی شخص سوم، تحسین برانگیز عمل کرده و یک بازی جذاب را روانه بازار کرد. اکنون  رمننت 2 (Remnant 2)  با همه این عناصر یک بازی عمیق تر، بزرگتر و جسورانه تر را ارائه کرده که البته بی ایراد نیز نیست.

رمننت 2 ؛  داستان بازی

در همان ابتدا، رمننت 2 چند نقطه ضعف از بازی نخست را برطرف می کند که از آن جمله می توان به عدم تنوع کلاس و طراحی دیداری ضعیف اشاره کرد. رمننت 2 روند خلق تصادفی مراحل بازی نسخه نخست را نیز به سطح جدیدی ارتقا داده و تجربه فوق العاده ای با قابلیت بازی چند باره که هیچ کدام شبیه یکدیگر نیستند را ممکن می سازد.

داستان رمننت 2 مدتی پس از پایان اتفاقات Remnant: From the Ashes آغاز می شود. مردم  سیاره زمین  همچنان با روت (The Root) در حال نبرد هستند. در حقیقت، روت اکنون تهدیدی جدی تر برای نابودی زمین بوده و مقابله با این شرایط بر عهده شخصیت اصلی جدید بازی و دستیار آن کلمانتین است.

شخصیت اصلی بازی نامی ندارد و به اصطلاح نو نیم است. گیمر در ابتدای بازی با نام مدنظر خود آن را خلق می کند. 

1

در نسخه نخست بازی شاهد بودیم که دانشمندان با استفاده از درگاه هایی که به نام ورلداستون (Worldstone) شناخته می شوند، مسیرهایی را به دنیاهای دیگر باز کردند. در نتیجه این مداخلات، نژادی بیگانه به نام روت به سیاره زمین راه یافت و یک  آخرالزمان  را ایجاد کرد.

آخرالزمان و سفر در دنیاهای موازی دست مایه اصلی بسیاری از سریال ها و البته بازی های روز است و اینجا هم جریان دارد. تعابیری که ارائه می شود شاید در حد یک بازی ویدیوئی نیز سرگرم کننده نباشند و در نهایت، این جنگ خیر و شر بازهم به نوعی که مطلوب سازنده و فرهنگ غربی است به گیمر القا می شود و این دقیقا همان مکانی است که نیاز به حضور پر رنگ ما در عرصه بازی احساس می شود.

روت نژادی متخاصم است که به سیاره ها و جهان های مختلف حمله کرده و با از بین بردن ساکنان، آنها را به تسخیر خود در می آورد. در پایان نسخه نخست، انسان ها موفق شدند تا روت را به طور موقت شکست دهند، اما در رمننت 2 شرایط جدی تر و بحرانی تر از گذشته شده است.

رمننت 2 داستان سرایی پر دیالوگ که ممکن است از یک بازی نقش آفرینی کلاسیک انتظار داشته باشید را ارائه  نمی کند ، اما در روایت داستان خود مشکل خاصی ندارد. 

2

رمننت 2 ؛ تغییرات در مقایسه با نسخه 1

دنیای  رمننت 2  از نظر مقیاس بزرگتر شده و خطرات و درجه سختی بازی نیز  بیشتر  شده است. اما این افزایش سختی بازی به طرزی آزاردهنده انجام شده است. گرافیک و فضاسازی بازی نسبت به نسخه نخست بهبود یافته اند، اگرچه همچنان در مقایسه با برخی عنوان های دیگر سال 2023 در جایگاه  پایین‌تری  قرار می گیرد.

هر منطقه جدیدی که شخصیت اصلی بازی از آن بازدید می کند، ترکیبی از طراحی خیالی، گوتیک یا حتی بیگانه و چیزی بین واقعیت و رویا را ارائه می کند. جزئیات جالب توجه بوده و محیط های بازی از نظر دیداری جذاب هستند.

فقدان یک سیستم کلاس بندی دقیق یکی از انتقادهایی اصلی درباره نسخه نخست رمننت بود. در قسمت دوم، شرکت گانفایر گیمز توجه ویژه ای به عناصر نقش آفرینی رمننت 1 داشته و پنج کلاس تخصصی شامل the Medic، the Hunter، the Challenger، the Handler، و the Gunslinger را معرفی کرده است.

3

هر کلاس دارای سبک بازی متمایز خود با قابلیت بازگشایی ویژگی ها و توانایی های جدید است که آن را در زمینه قدرت حمله، پشتیبانی یا درمان تخصصی‌تر ساخته و پس از آن توانایی اجرای کلاس های دوگانه فراهم می شود. انتخاب هر کلاس شیوه های متفاوت برای مبارزه در جریان بازی را به همراه دارد.

رمننت 2 ؛ شخصی سازی بیشتر

افزون بر این، هر شخصیت دارای مجموعه ای از ویژگی های پایه و منحصر به فرد است که می توان آنها را با استفاده از امتیازهای کسب شده برای تقویت سلامت، استقامت، و دیگر حالت های پایه بهبود بخشید. گیمر هرچه بیشتر با یک کلاس به بازی ادامه دهد، ویژگی ها و توانایی بیشتری را برای آن باز خواهد کرد. سلاح های مورد استفاده توسط شخصیت های بازی قابل تغییر هستند و امکان ارتقا و افزودن توانایی هایی بیشتر به آنها وجود دارد.

برای بازی رمننت 2 که قصد دارد روی تیراندازی، باس فایت ها و حالت co-op تمرکز کند، عمق و تنوع این کلاس ها به ویژه با در نظر گرفتن سیستم کلاس دوگانه کافی به نظر می رسد.

4

رمننت 2 ؛ تصمیماتی که برعهده گیمر است

روند خلق تصادفی مراحل بازی که در نسخه اول شاهد آن بودیم، در رمننت 2 به سطح جدیدی وارد شده است. این ویژگی در نسخه دوم بسیار گسترده تر است. اکنون، کل خط داستان ها، معماها، باس ها، لول ها و مسیرهای کلیدی می توانند از گیمری به گیمر دیگر متفاوت باشند. روند خلق تصادفی مراحل بازی در رمننت 2 به نوعی تضمین می کند که گیمر هر بار تجربه ای متفاوت از بازی داشته باشد.

البته این تجربه های متفاوت از روند بازی جنبه ای منفی دارند و آن همسان نبودن است. تغییرات نامنظم در دشواری و انتظارات گیمر می تواند تاثیری منفی بر جریان بازی داشته باشد. به عنوان نمونه، معماهای بازی می توانند اغلب به سادگی وصل کردن دو نقطه به یکدیگر باشد، اما گیمر به ناگاه ممکن است با معمایی بسیار دشوار مواجه شود که سرعت پیشرفت بازی را به شدت کاهش دهد.

در مقایسه با نسخه نخست، رمننت 2 جهش های بزرگی در نبردها دارد که هم بزرگتر و هم چالش برانگیزتر شده اند. با این وجود، درجه سختی غیرمنطقی و باس فایت ها می توانند نشان دهند که یک بازی چقدر سریع می تواند زیر وزن خود گرفتار شود.

5

رمننت 2 ؛ نبردهای سخت

نبرد با دشمنان و باس فایت ها می تواند گیمر را بیش از حد زیر فشار قرار داده و این شرایط ناامیدکننده و غیرمنصفانه به نظر می رسد. گاهی اوقات این گونه به نظر می رسد که رمننت 2 با این باور طراحی شده است که گیمر می تواند سریع تر از آنچه واقعا می تواند حرکات خود را انجام دهد.

با این وجود، رمننت 2 برای حالت co-op شرایطی متعادل ارائه می کند و مشکلات آزاردهنده در حالت انفرادی کمتر به چشم می آیند. در حالت co-op شدت بسیاری از مشکلات با توجه به این که فردی برای مراقبت و پشتیبانی از شما وجود دارد، کاهش می یابد.

رمننت 2 ؛ آنلاین موفق تر از انفرادی!

اگرچه سیستم کلاس بندی جدید در رمننت 2 عالی است و قابلیت بازی مجدد را برای گیمر فراهم می کند، اما بخش انفرادی را نیز کمی دشوارتر کرده زیرا همیشه یک نقطه ضعف وجود دارد که به طور معمول هنگام بازی با دیگران برطرف می شود.

6

رمننت 2  یکی از بهترین بازی ها در بخش آنلاین نیز محسوب می شود، اما در بخش انفرادی نسبت به بخش co-op تعادل لازم برای لذت بردن از جریان بازی و سرگرم کننده بودن را ندارد.

رمننت 2  یک بازی در ژانر نقش آفرینی، اکشن، تیراندازی شخص سوم است. اگرچه ترکیب تمیزی از ژانرهای مختلف ارائه نشده است، اما شرکت گانفایر گیمز موفق شده تا بر اساس پایه و اساس نسخه نخست بازی، چیزی منحصر به فرد و جالب توجه را گسترش دهد.

اگرچه رمننت 2 از نظر گیم‌پلی نامتعادل بوده و درجه سختی آن غیرمنطقی به نظر می رسد، اما دنیاهایی جذاب، سیستم جریان بازی تصادفی جالب توجه و انواع مختلف سبک های بازی را ارائه می کند که همچنان امکان لذت بردن از این عنوان را فراهم می کند.

7

 

8

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها