روزنامه گردی ۱۴ فروردین ۱۳۴۸؛

کمبود گوشت و شکایت گوشت فروشان به شورایعالی اصناف

مردمی که به پای دکه های روزنامه فروشی در اولین روز کاری پس از سیزده بدر ۵۴ سال قبل در روز دوشنبه ۱۴ فروردین سال ۱۳۴۸ رفتند در صفحه نخست روزنامه ۲۰ صفحه ای اطلاعات در چهل و سومین سال انتشارش در کنار انبوه تیترهای مختلف به خبری با عنوان کمبود گوشت در تهران برمی خورند که گویا وضع گوشت تهران بهم و پیچیده شده بود و گوشت فروشان از کسادی کار به شورایعالی اصناف شکایت کرده اند.

کمبود گوشت و شکایت گوشت فروشان به شورایعالی اصناف

مسئله کمیابی گوشت در تهران بصورت پیچیده ای درآمده و شرکت گوشت و شهرداری با آنکه چند روز پیش اعلام داشتند که با هواپیما گوشت از اروپا و آمریکا می آورند تا به حال نتوانسته اند گوشت تهران را تامین نمایند و هر روز در برابر هفت هزار راس کشتار مورد نیاز تهران تنها دو هزار راس گوسفند کشتار و توزیع میگردد.

photo_2023-05-03_13-51-13

صف برای مرغ

در غروب روز دوازدهم فروردین (پریروز) بعلت احتیاج مردم شهر به گوشت، افراد خانواده ها به دکانهای مرغ فروشی روی آوردند و تا شب در بعضی مراکز توزیع مرغ صفهای طولانی تشکیل شد و بر سر خرید مرغ، کار مردم به کشمکش رسید. فروشندگان مرغ نیز که وضع را چنین دیدند به قیمت مرغ افزودند و مرغ کیلویی شصت و پنج ریال تا هشتاد ریال و گاهی تا نود ریال فروخته شد. این وضع امروز هم ادامه دارد و شهرداری باید جلوی این اجحافات را بگیرد.

اعتراض و آمار

امروز دکانداران گوشت به وضع موجود گوشت در تهران اعتراض کرده و از شهرداری و شورایعالی اصناف خواستند که در این کار مداخله نمایند. دکانداران گفتند که مدتی است بعلت نبودن گوشت کسب و کارها تعطیل شده و امور معاش خانواده ما نمیگردد. در کشتارگاه تهران روز سه شنبه برای مصرف دو روز هزار و هشتصد راس گوسفند کشتار شده است. و امروز نیز بیش از دو هزار گوسفند کشتار نگردید.

افزایش نرخ

دکانداران گوشت اعلام داشتند که قصاب ها نرخ میدان‌ را بامداد امروز به منظور افزایش عرضه گوسفند بالا بردند ولی به دستور مقامات مسئول این نرخ شکسته شد و با نرخ سابق خرید انجام گردید و در نتیجه از تعداد عرضه گوسفند کاسته شد.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها