تست خطای دید که توسط متخصصان بینایی طراحی شده است

بازی با خطای دید همیشه سرگرم کننده است، اما برخی از آن‌ها می‌توانند به ویژه برای چشمان و مغز چالش برانگیز باشند.

تست خطای دید که توسط متخصصان بینایی طراحی شده است

دیدن اینکه چگونه افراد مختلف خطای دید را پردازش می‌کنند و چقدر سریع یا آهسته، یا گاهی اوقات همیشه چیزهایی را می‌بینند که واقعاً وجود ندارند یا تصاویر پنهان در تصاویر دیگر را می‌بینند، جذاب است.

تست خطای دید پیدا کردن دایره در میان خطوط صاف چیست؟ این تصویر خطای دید مستطیل-دایره یکی از خطاهای دید را به تصویر می‌کشد. این تصویر خطای دید، «خزانه» نامیده می‌شود و توسط روانشناس و دانشمند بینایی دانشگاه استنفورد آنتونی نورسیا ایجاد شده است.

تصویر از طرحی از خطوط سیاه، سفید و خاکستری با سایه‌های مختلف تشکیل شده است که توهم مستطیل‌ها را ایجاد می‌کند. دیدن مستطیل‌ها آسان است. آنچه دیدنش سخت است، ۱۶ دایره در تصویر است. بله، آن‌ها واقعا در تصویر وجود دارند.

تنها چیزی که در نگاه اول در این تست خطای دید مستطیل-دایره می‌بینیم خطوط مستقیم است. خطوط مستقیم به صورت افقی. خطوط مستقیم به صورت عمودی. حتی یک خط منحنی در هیچ کجای تصویر دیده نمی‌شود. اگر چیزی جز زوایای قائمه در تصویر وجود نداشته باشد، چگونه می‌توان دایره‌ای وجود داشته باشد؟

تست خطای دید که توسط متخصصان بینایی طراحی شده است

تست خطای دید پیدا کردن دایره در میان خطوط صاف چیست؟ یکی از راه‌های دیدن دایره‌ها، تمرکز روی میله‌های عمودی بین مستطیل‌ها است. برای برخی، این باعث می‌شود که دایره‌ها به طور ناگهانی در تصویر ظاهر شوند. وقتی آن‌ها را دیدید، جابه‌جایی به جلو و عقب بسیار آسان است، اما واقعا کمی طول می‌کشد تا برای اولین بار آن‌ها را ببینید.

تست خطای دید که توسط متخصصان بینایی طراحی شده است

چرا اینطور است؟

تست خطای دید پیدا کردن دایره در میان خطوط صاف چیست؟ طبق توضیحات استاد و دانشجوی دانشگاه سیدنی، دلیل اینکه ما در ابتدا برای دیدن دایره‌ها مشکل داریم، تمایل شدید مغز ما به شناسایی اشیاء در آنچه می‌بینیم است. خطوط به هم می‌رسند تا لبه‌ها و شکل‌ها را تشکیل دهند و مغز ما اشیا را پر می‌کند.

برای اکثر مردم، گروه بندی به مستطیل‌ها در ابتدا غالب است. این ممکن است به این دلیل باشد که مستطیل‌ها در محیط روزمره ما رایج‌تر هستند و بنابراین مغز گروه‌بندی‌ای را که شکل‌های مستطیلی را ارائه می‌کند، ترجیح می‌دهد. به احتمال زیاد به این دلیل است که مستطیل‌ها سه بعدی‌تر (شبیه یک شی واقعی) به نظر می‌رسند در حالی که دایره‌ها به صورت دو بعدی ظاهر می‌شوند.

منبع: روزیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها