آرامگاه ساریانا ؛ آرامگاهی صخره ای در شهر مارماریس ترکیه

آرمگاه ساریانا، بنای تاریخی کوچکی است که به دستور سلطان سلیمان برای ساریانا پیشگوی معروف امپراتوری عثمانی ساخته شده است.

آرامگاه ساریانا ؛ آرامگاهی صخره ای در شهر مارماریس ترکیه

آرامگاه ساریانا  sariana turbesi در شمال شرق شهر مارمامیس ترکیه قرار گرفته است. این آرامگاه در زمان امپراتوری عثمانی برای بزرگداشت ساریانا که با پیشگویی هایش معروف شده بود ، برپا شده است. 

تصاویر آرامگاه ساریانا, آرامگاه ساریانا در ترکیه, آرامگاه صخره ای ساریان مارماریس

 

گفته می شود ، سلطان سلیمان قبل از لشکرکشی به رودش ، به نزد ساریانا رفت و با شنیدن پیشگویی او درباره پیروزی اش در نبرد ، رودس را محاصره کرد.

ساریانا قبل از حرکت ارتش 1000 نفری عثمانی ، شیر صبحانه آن ها را از گاوهای گله اش آماده کرد. 

آرامگاه صخره ای ساریان مارماریس, آرامگاه ساریانا, شهر مارمامیس ترکیه

 

معرفی آرامگاه ساریانا

ساریانا پیشگوی زن ترک بوده است که استعداد عجیبی در پیشگویی داشته است. آرامگاهی که برای ساریانا ساخته شده یکی از جاذبه های تاریخی شمال شرق شهر مارماریس است که به سبک معماری سنتی عثمانی ساخته شده است. 

آرامگاه ساریانا, شهر مارمامیس ترکیه, معرفی آرامگاه ساریانا

 

شهرت ساریانا به دلیل پیش گویی و آینده نگری دقیقش بوده است که باعث می شد سلاطین عثمانی برای مشاوره به نزد او بیایند و به همین دلیل بین بزرگان عثمانی از جایگاه خاصی برخوردار بود. ساریانا که به عنوان " مادر " هم شناخته می شود در قرن 16 در مارماریس ساکن بود. 

عکس های آرامگاه ساریانا, تصاویر آرامگاه ساریانا, آرامگاه ساریانا در ترکیه

 

در تاریخ آمده است که سلطان سلیمان عثمانی پیش از جنگ با صلیبیون جزیره رودس ، به نزد این بانو آمد و خبر تسخیر جزیره و پیروزی خود در این جنگ را از ساریانا گرفت و به دلیل به واقعیت پیوستن این پیشگویی این آرامگاه تاریخی را برای او بنا کرد. 

آرامگاه صخره ای ساریان مارماریس, آرامگاه ساریانا, شهر مارمامیس ترکیه

 

قوانین بازدید از آرامگاه ساریانا

ورود به آرامگاه ساریانا برای عموم رایگان است ولی باید قوانین بازدید از از مقبره را همانند دیگر اماکن مذهبی رعایت کنید به عنوان مثال ورود به آرامگاه با شلوار کوتاه یا سر باز و غیره ممنوع است. 

منبع: بیتوته
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها