معرفی مصطفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر از سوی رئیس جمهور بنی صدر

گزارش های روزنامه اطلاعات ۴۲ سال قبل دوم مرداد سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید. اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط پارلمان این کشور، اعدام تقی شهرام به جرم قتل و ترور ۸ مجاهد، استعفای امیرعلایی سفیر ایران در فرانسه، تیرباران ۲۰ عامل کودتای آمریکایی نوژه در سحرگاه امروز و تقاضای استرداد شاهپور بختیار از فرانسه توسط رئیس دیوانعالی کشور از جمله تیترهای مهم این نسخه از روزنامه عصرگاهی به شمار می روند‌..

معرفی مصطفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر از سوی رئیس جمهور بنی صدر

صفحه نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای اطلاعات ۴۲ سال قبل پنجشنبه دوم مرداد سال ۱۳۵۹ را مشاهده می کنید که به قیمت ۱۵ ریال منتشر شده بود. اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط پارلمان این کشور، اعدام تقی شهرام به جرم قتل و ترور ۸ مجاهد، استعفای امیرعلایی سفیر ایران در فرانسه، تیرباران ۲۰ عامل کودتای آمریکایی نوژه در سحرگاه امروز و تقاضای استرداد شاهپور بختیار از فرانسه توسط رئیس دیوانعالی کشور از جمله تیترهای مهم این نسخه از روزنامه عصرگاهی به شمار می روند‌. اما تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به معرفی مصطفی میرسلیم بعنوان نخست وزیر پیشنهادی از سوی دکتر ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهوری به مجلس و دیدار میرسلیم با امام امت و رئیس جمهور که خبر کوتاه آن در صفحه دوم روزنامه منتشر شده بود بدین شرح است؛

مهندس مصطفی میرسلیم سرپرست شهربانی جمهوری اسلامی و معاون وزارت کشور ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه دیروز به حضور امام رسید. در این ملاقات که حجت الاسلام حاج سیداحمد خمینی نیز حضور داشت پیرامون وضع شهربانی مطالبی به استحضار امام رسید. در پایان این دیدار آقای میرسلیم در پاسخ این سوال که چه مطالبی در حضور امام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، گفت؛ در این ملاقات بطور کلی در مورد وضع سیاسی داخلی مملکت و لزوم مراعات حدود مشخص شده در قانون اساسی توسط قوای مجریه و قوه قضائیه و مقننه بعد از تعیین دولت بحث شد.

همچنین عصر دیروز مهندس میرسلیم بمدت دو ساعت با دکتر بنی صدر ملاقات و گفت و گو کرد. در پایان این دیدار مصطفی میرسلیم در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری پارس در مورد احتمال نخست وزیری ایشان گفت؛ همه چیز ممکن است.

طبق اظهار نظر منابع موثق، در صورت تصویب نخست وزیری آقای میرسلیم، آقایان عباسپور، کلانتری و رجایی در کابینه دولت جدید شرکت خواهند داشت. دکتر عباسپور وزیر نیرو امروز در مورد احتمال نخست وزیری مصطفی میرسلیم اظهار داشت؛ تا دیشب در این مورد صحبت هایی می شد اما با دیدار آقای میرسلیم با امام و آقای بنی صدر این احتمال افزایش یافت‌.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    تنها علتی که باعث شده دکتر ابوالحسن بنی صدر مهندس مصطفی میرسلیم را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کند فارغ التحصیل شدن این دو نفر از دانشگاههای فرانسه بوده وگرنه علت دیگری نداشته است!

  • ناشناس
    0

    اون چقدر خل بود ک این چپو را معرفی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها