سلبریتی‌هایی که از شهرت خسته شده‌اند

سراغ افراد بسیار مشهوری رفتیم که از شهرت دل خوشی ندارند و قرار است با هم از نظر این افراد درباره شهرت آگاه شویم.

سلبریتی‌هایی که از شهرت خسته شده‌اند

برای بسیاری از ما به ویژه در شرایط از نظر اقتصادی سختِ این روزها، جدی گرفتنِ گلایه یک سلبریتی از شهرت سخت است، اگر نگوییم غیر ممکن است. با این‌وجود وقتی به آمار خودکشی و بیماری‌ها و اختلالاتِ روانی همین سلبریتی‌های بسیار مشهور نگاه می‌کنیم درمی‌یابیم آسیب‌های از دست رفتن حریم خصوصی شاید جدی‌تر از آنی باشد که فکر می‌کردیم.

 

واقعیت این است که بخصوص در کشورهای با جریان اطلاعاتِ آزاد، هر فردِ مشهور دائما میزبان چندین عکاس و خبرنگار پاپاراتزی است و خیلی زود باید قید انجام کارهای ساده‌ای مثل خرید کردن یا قدم زدن در خیابان را بزند. علاوه بر این‌ها تهدیدِ دائمی حریم خصوصی حتما منجر به مسائل و مشکلات بزرگتری خواهد شد.

به همین بهانه‌ها سراغ افراد بسیار مشهوری رفتیم که از این شهرت دل خوشی ندارند و قرار است با هم از نظر این افراد درباره شهرت آگاه شویم.

جورج کلونی

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

جرج کلونی به نظر بسیاری از کارشناسان رسانه یکی از معروف‌ترین اشخاص حقیقیِ روی کره زمین است. با این‌که به نظر می‌رسد معروف‌ترین بودن باید خوشایند باشد اما کلونی در مصاحبه با امگا لایفتایم مگزین آشکار می‌کند که طرفدار مشهور بودن نیست و ادامه می‌دهد:"به نظر من شهرت می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب زننده باشد، به ویژه وقتی که شروع به لذت بردن از آن کنی."

این بازیگر مشهور آمریکایی ادامه می‌دهد:" با این وجود هرچند که شهرت بخش بزرگی از زندگی من را تشکیل می‌دهد اما به هیچ‌وجه شغل من نیست. شغل و حرفه من مشارکت در ساخت فیلم است و شهرت تنها یکی از پیامدهای شغل من است. پیامدی که اگر مراقبش نباشی می‌تواند به شدت ناخوشایند باشد."

بیلی آیلیش

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

این خواننده به شدت مشهور بریتانیایی در سال 2019 در مصاحبه با 3voor12 Extra گفت:"منظورم را بد برداشت نکنید، من معتقد نیستم لزوما شهرت بد است اما همین شهرت تمام سال‌های نوجوانی من را دزدید. وقتی همه‌چیز آغاز شد من تنها 13 ساله بودم."

خواننده و ترانه‌سرای مشهور این روزها، صحبتش را این‌گونه ادامه می‌دهد:"13 ساله بودم که همه‌چیز آغاز شد و من هیچ تمرینی برای آن نداشتم. هیچ مدرسه‌ای مواجه شدن با شهرت در 13 سالگی را به شما آموزش نمی‌دهد و چنین حجم توجهی مسلما برای یک نوجوانِ 13 ساله بهترین چیز نیست."

رابرت پتینسون

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

رابرت پتینسون که این روزها به دلیل بازی در نقش بتمن بسیار مورد توجه قرار گرفته، چند سال پیش هم چنین توجهی را تجربه کرده بود. پتینسون در آن زمان به خاطر بازی در سری فیلم Twilight، مشهورترین بازیگر جهان بود و در همان زمان در مصاحبه‌ای با بخش اسپانیایی GQ درباره نظرش نسبت به این شهرت گفت:"مدت‌هاست که نمی‌توانم بدون مزاحمت پاپاراتزی‌ها حتی به سوپرمارکت بروم. مردم متوجه نمی‌شوند که گاهی همین فرد مشهور چقدرتنهاست."

پتینسون همچنین در ادامه مصاحبه به خوشحالیش بابت اینکه شهرت در سنینِ پایین‌تر سراغش نرفته اشاره می‌کند:"با همه این حرف‌ها باید بگویم واقعا خودم را خوش‌شانس احساس می‌کنم که در سنینِ کمتر مثل نوجوانی مشهور نشدم. دست‌کم این شانس را داشتم که قبل از شهرت کمی طعم زندگی عادی را بچشم و خاطراتی از آن داشته باشم."

سِلِنا گومز

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

سلنا گومز البته هرچند که هیچ‌گاه درباره تنفر از شهرت صحبت نکرده اما بارها در مصاحبه‌های مختلف به وجوه منفی شهرت اشاره کرده است. سلنا طی مصاحبه‌ای که در سال 2020 با اینترویو مگزین داشت، از این موضوع که هر حرف و کنشش، واکنش‌های فراوانی را برمی‌انگیزد شکایت کرد و ادامه داد:"قسمت ناراحت‌کننده ماجرا اینجاست که احساس می‌کنم انگار همه‌چیز همیشه همین‌طوری بوده است. در واقعیت اما می‌دانم این توجه و حواشی پیش از من سهم فرد دیگری بوده است و بالاخره پس از من هم سراغ فرد دیگری خواهد رفت."

سلنا گومز البته در ادامه همین صحبت به امکاناتی اشاره کرد که همین شهرت و توجه برای او به ارمغان آورده است:"راستش را بخواهید بزرگ‌ترین دلیل فعالیت من در شبکه‌های اجتماعی و اساسا داشتن پلتفرم کمک به دیگران است. به همین دلیل است که با حواشی آن کنار می‌آیم چون این امکان را به من می‌دهد که از مشکلات مردم آگاه شوم و به آن‌ها کمک کنم."

مگان فاکس

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

مگان فاکس هم یکی از سلبریتی‌هایی محسوب می‌شود که دل پری از شهرت در چنین عصری دارد و بدون احتیاط، منظورش را توضیح می‌دهد. این بازیگر در مصاحبه‌ای که در سال 2013 با اِسکوایِر مگزین داشت دراین‌باره توضیح داد:"من عقیده دارم بیشتر مردم دقیقا این موضوع را متوجه نمی‌شوند. آن‌ها همه فکر می‌کنند چون تو در یک خانه بزرگ زندگی می‌کنی و سوار بر بنتلی هستی دیگر باید دهانت را ببندی و از چیزی شکایت نکنی."

مگان صحبتش را به این‌ شکل ادامه می‌دهد:"چیزی که همه درباره شهرت در این روزگار باید بدانند این‌گونه است: بسیاری از دانش‌آموزان در دوران مدرسه توسط قلدرها آزار دیده‌اند. شهرت همین آزار است اما در مقیاسی بسیار بزرگتر. ما افراد مشهور میلیون‌ها قلدر در سراسر جهان داریم که مرتبا و بدون وقفه برای هر مصاحبه و هر تصمیم و هر قرارداد ما را آزار می‌دهند."

هریسون فورد

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

اگر از طرفداران این بازیگر بزرگ و باتجربه هالیوودی باشید و اندکی با اخلاق‌های او هم آشنا باشید حتما می‌توانید نظر هریسون فوردِ بزرگ درباره شهرت را حدس بزنید. هریسون فورد در سال 2010 به WENN گفت:"شما همیشه فکر می‌کنید اگر بتوانم موفق باشم مشهور می‌شوم و این شهرت برای من موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای به وجود می‌آورد. اما هیچ‌وقت کسی درباره هزینه چنین موقعیتی به ما حرفی نمی‌زند. هزینه از دست رفتن حریم خصوصی‌تان، هزینه‌ای که قابل حساب کردن نیست."

هریسون فورد گلایه‌اش از شهرت و نداشتن حریم خصوصی را این‌گونه تمام می‌کند:"این بارِ سنگینی است که همیشه روی دوش شما خواهد بود. این برای من هزینه غیرمنتظره‌ای بود که باعث شد هیچ‌وقت شهرت را دوست نداشته باشم. البته این شناخته شدن باعث می‌شود در بهترین میز رستوران بنشینید و زودتر از بقیه وارد مطب دکتر شوید اما چنین چیزهایی در برابر از دست دادن حریم خصوصی چه ارزشی دارد؟ هیچ."

برد پیت

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

برد پیت در سال 2009 در مصاحبه‌ای با Newsweek به جنبه‌ای از این موضوع اشاره کرد که معمولا مورد غفلت واقع می‌شود.:"این واقعا چیزی نیست که من دوست داشتم به آن برسم. ما حالا در عصری زندگی می‌کنیم که من به عنوان یک بازیگر اگر پس از تمام شدن ساخت فیلمم حاضر نشوم با رسانه‌های مختلف درباره زندگی شخصیم حرف بزنم گویی حاضر نشده‌ام از فیلمم حمایت کنم. این همان چیزی است که هیچ‌کس درباره آن به ما هشدار نداده بود و همان چیزی است که هیچ ربطی به عشق من به سینما و بازیگری ندارد. انگار تنها راه معرفی و حمایت از یک اثر هنری، داشتن حواشی و تهیه خوراک برای رسانه‌هاست."

جنیفر لاورنس

ما آدم‌های خیلی مشهور از شهرت متنفریم

جنیفر لورنس احتمالا یکی از مشهورترین و مورد توجه‌ترین بازیگرانِ زنِ این روزهای دنیاست و از قضا اصلا از این شهرت و توجه دل خوشی ندارد. جنیفر لاورنس در صحبتش با مجله وگ عنوان کرد:"من با به این شکل مشهور بودن راحت نیستم و این مسئله به همین سادگی است. من یک دختر نرمال و یک انسان معمولی هستم و هنوز آنقدر از شهرتم نمی‌گذرد که زندگی عادی را فراموش کرده باشم. من خودم را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم هیچ‌گاه این سبک زندگی زیر لنز دوربین‌ها و در کنار پاپاراتزی‌ها برای من عادی نخواهد شد."

منبع: برترین ها
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها