خرید و فروش فسیل مجاز است!

اگر فکر می کنید بازگرداندن یک فسیل به طبیعت کاری اخلاقی است، باید بدانید که زمین شناسان با این ایده مخالف هستند چرا که فسیل ها در طبیعت در معرض نابودی قرار می گیرند.

خرید و فروش فسیل مجاز است!

در میان آگهی‌های فسیل، احتمالا عجیب‌ترین موردی که می‌تواند توجه تان را جلب کند، فسیل رد پای دایناسور است. این آگهی‌ها هر چند کم هستند، اما عموم مردم را به اشتباه می‌اندازند. در واقع بیشتر این فروشندگان ناآگاه هستند و تصور می‌کنند که رد هر پنجه جانداری در سنگ می‌تواند، رد پایی از یک دایناسور ۲۰۰ میلیون ساله نادر باشد. این درحالی است که تشخیص چنین موضوعی به بررسی‌های تخصصی و علمی نیاز دارد.

اگر در طبیعت سنگ فسیلی که درون آن باقیمانده جانوری و گیاهی وجود دارد، پیدا کنید، آن را به طبیعت بر می‌گردانید یا وسوسه می‌شوید که فسیل را بردارید و در خانه نگهداری کنید و یا به فکر فروش آن می‌افتید؟

اگر فکر می‌کنید برگرداندن آن به طبیعت کاری اخلاقی است، بهتر است بدانید که زمین شناسان و سیاستگذاران این حوزه کاملا با این ایده مخالف هستند. آن‌ها معتقدند که مکان‌های دارای فسیل، چون در معرض فعالیت‌های مخرب همچون ساخت و ساز، احداث معدن، جاده سازی و ... هستند، دارایی تاریخی - طبیعی آن‌ها همیشه در معرض نابودی است. به همین دلیل آن‌ها با نگهداری و فروش فسیل‌ها مخالفتی ندارند.

برای بسیاری از مردم فسیل‌ها جذابیت خاصی دارند. جذابیتی که احتمالا از داستان شگفت انگیز آن‌ها در میلیون‌ها سال قبل نشات می‌گیرد. شاید به همین دلیل است که عده‌ای به خرید فسیل روی آورده اند و عده‌ای مسیر جمع آوری فسیل از طبیعت و فروش آن‌ها به افراد علاقه‌مند را در پیش گرفته اند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    یه مجلسی هست که پراز فسیله. یکجا بفروشیدشون .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها