رواج مدی عجیب در میان والدین چینی

از اکتبر امسال بود که مد استفاده از قالب های اصلاحی برای سر نوزادان به راه افتاد، پدر و مادرهای چینی حالا به فروشگاه ها هجوم می آورند تا این کلاه های مخصوص را برای فرزند خود خریداری کنند، این کلاه ها شبیه به توپ بولینگ هستند و برای نوزادانی طراحی شده اند که پشت سر آن ها شکل صاف تری دارد.

رواج مدی عجیب در میان والدین چینی

مدتی است مد عجیبی در میان پدر و مادرهای چینی به راه افتاده؛ آن ها برای خرید کلاه های مخصوصی هزینه می کنند که به زعم خودشان با آن می توانند سر نوزادان خود را به شکل ایده آلی گرد درآورند.

بر اساس گزارش رسانه ی چینی Tencent News، از اکتبر امسال بود که مد استفاده از قالب های اصلاحی برای سر نوزادان به راه افتاد. پدر و مادرهای چینی حالا به فروشگاه ها هجوم می آورند تا این کلاه های مخصوص را برای فرزند خود خریداری کنند. این کلاه ها شبیه به توپ بولینگ هستند و برای نوزادانی طراحی شده اند که پشت سر آن ها شکل صاف تری دارد.

این کلاه ها یک قالب در خود دارند که ساعت ها به سر کودک بسته می شود، با این تصور که این کار می تواند جمجمه ی نرم و در حال رشد او را به شکلی خوشایندتر از جهت زیبایی شناسی و گرد درآورد.

رواج مُدی عجیب در میان والدین چینی؛ استفاده از کلاه های مخصوص برای گرد کردن سر نوزادان!

رسانه ی چینی South China Morning Post هم در مطلب خود درباره ی این مد جدید به توضیحات یک مادر چینی در یکی از شبکه های اجتماعی این کشور اشاره کرده که گفته بود این وسیله ی «معجزه آسا» به اصلاح سر نوزاد او کمک کرده. این زن گفته بود با وجود مخالفت خانواده اش بارها دختر ۷ ماهه ی خود را به یک مرکز درمانی برده بود تا یک کلاه اصلاح شکل سر، مخصوص او درست کنند.

این مادر چینی همچنین گفته بود: «فکر می کنم استفاده از این کلاه ها همان کارکرد بریس را دارد که اصلاح یک عضو بدن و زیباتر کردن آن است.» او در ادامه گفته بود: «من سر صافی دارم و می دانم چقدر این موضوع برای زن هایی که به دنبال زیبایی هستند دردآور است. دلم نمی خواهد بچه ام هم که بزرگ شد به خاطر این بخش از بدنش افسوس بخورد.»

روشن نیست این زن چقدر برای ساخت قالب سر نوزاد خود هزینه کرده بود اما بر اساس گزارش رسانه ی چینی Sohu، تهیه ی چنین کلاه هایی می تواند نزدیک به ۴،۳۰۰ دلار هزینه داشته باشد.

علاوه بر این، در فروشگاه اینترنتی چینی Taobao هم انواع مختلفی از ابزارهای اصلاح شکل سر به فروش می رساند، از بالش های شکل دهنده ی ۲۰ دلاری و انواع ۳ دلاری کلاه های اصلاح سر گرفته تا تشک های خواب ۱۵ دلاری که نمی گذارد نوزاد طوری بخوابد که سرش صاف شود.

میل به گردی سر، میان کاربران شبکه اجتماعی Weibo که نسخه ی چینی توییتر است هم شیوع یافته و آن ها شروع به اشتراک گذاری ترفندها و راهکارهایی برای خلاصی از صافی سر کرده اند، روش هایی برای آرایش متفاوت مو به گونه ای که سر کاملاً گرد به نظر برسد.

بحث داغی نیز درباره ی عواملی که باعث صاف شدن سر می شوند در شبکه اجتماعی Weibo به راه افتاده که بیش از ۳۲ هزار کامنت دریافت کرده است. کاربران چینی درباره ی نحوه ی تصحیح یا مخفی کردن شکل سر به بحث و گفتگو می پردازند. برخی حتی به جونگ کوک، از اعضای گروه موسیقی BTS، اشاره کرده و از گردی مطلوب سر او گفته اند. بعضی هم درباره ی اینکه چطور می توان سر فرزند خود را گردتر کرد صحبت و تصاویری از روند اصلاح سر فرزند خود با استفاده از روش های مختلف اصلاح شکل سر منتشر کرده اند.

یک کاربر شبکه اجتماعی Weibo نوشته: «سر صاف مرا ببینید. از مادرم پرسیدم به خاطر این است که مرا مجبور می کرد به پشت بخوابم تا سرم به عمد صاف شود. انگار پشت سرم را بریده اند.»

کاربر دیگری هم نوشته: «شکل سرتان نقش تعیین کننده ای در جذابیت تان دارد. اگر می توانید برای فرزندتان شروعی خوب فراهم کنید و استخوان های سرش را اصلاح کنید.»

منبع: تابناک باتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها