حقایق جذاب و شگفت انگیز درباره کرم

در این دنیای پر رمز و راز موجوداتی وجود دارند که خلقتشان سراسر شگفتی است و ما بی اطلاع از این شگفتی ها به سادگی از کنارشان عبور می کنیم.

حقایق جذاب و شگفت انگیز درباره کرم

کرم ها موجودات ریز اما شگفت انگیزی هستند که مثل هر مخلوق زیبای دیگر خداوند، راز و رموزی در آنها نهفته است.

لمس دست انسان و مرگ کرم

سوال پرتکرار آیا لمس انسان باعث سوختن کرم می شود را پیش از این حتما شنیده اید، سوالی که پاسخ جالب دارد. در واقع لمس دست انسان موجب سوختن کرم نمیشود اما چربی طبیعی دست انسان در برخورد با پوست کرم، آن را خشک کرده و باعث می شود که کرم بمیرد.

 مرگ کرم خاکی

اگر کرم ها را از وسط نصف کنیم، چه می شود؟

اگر کرم خاکی از وسط نصف شود، به دو کرم جدید تبدیل نمی شود. بلکه سر کرم زنده می ماند و دوباره دم خود را می سازد اما دم کرم به تنهایی نمی تواند دوباره سر خودش را بازسازی کند و قسمت دم می میرد.

آیا کرم می تواند گاز بگیرد؟

کرم ها دندان ندارند و از طریق پوست نفس می کشند و یک لایه مخاط روی پوست شان وجود دارد که از آن ها محافظت می کند. اگر پوست کرم ها خشک شود، می میرند. کرم ها شما را گاز نمی گیرند و نیش هم نمی زنند.

کرم دوست دارد بیشتر چه چیزی بخورد؟

کرم خاکی نیاز به یک رژیم غذایی متعادل دارد. آن ها اکثر میوه های آشپزخانه و سبزیجات را می خورند اما از اینکه به کرم ها مقدار زیادی گوشت پخته، مرکبات، پیاز یا محصولات لبنی بدهید، خودداری کنید.

غذای کرم ها

آیا نمک کرم را می کشد؟

کرم ها تحمل قدرت یونی بالا را ندارند، زیرا غلظت بالای نمک پوست آن ها را حساس کرده و از بین می برد. در نتیجه نمی توانند روی وضعیت خودشان کنترل داشته باشند. نمک هایی مثل سدیم کلرید به شدت برای اکثر گونه های کرم سمی هستند.

از کجا بفهمم که کرم خوشحال است؟

کرم ها در یک محیط گرم و تاریک زندگی خوبی دارند و دمای مورد نیاز آن ها بین 40 الی 75 درجه سانتیگراد است. کرم ها نیاز به رطوبت در محیط دارند تا بافت شان کمی حالت اسفنجی داشته باشد. آن ها به هوا نیاز دارند و از طریق پوست نفس می کشند. باید به آن ها غذای کافی بدهید. کرم نیاز به تکان خوردن و جنبیدن دارد.

محل زندگی کرم خاکی

آیا کرم می تواند پوست موز بخورد؟

موز یک میان وعده عالی برای ما و همچنین برای کرم ها است. پوست موز برای کرم های خاکی بسیار مطبوع است و فرقی ندارد که چه حالتی داشته باشد. البته مراقب باشید که کرم را داخل میوه قرار ندهید تا از آن تغذیه کند، زیرا ممکن است نتواند از طریق پوست تنفس کند.

کرم چگونه وارد بدن انسان میشود؟

بسیاری از اوقات تصادفاً کرم یا تخم کرم بریده می شود. بعضی از کرم ها هنگامی که کوچک و جوان هستند، از طریق پوست وارد بدن می شوند. گاهی اوقات هنگامی که حشره عفونی شما را نیش می زند، کرم وارد بدن تان می شود یا اینکه ممکن است گوشتی از یک حیوان را بخورید که عفونی بوده است و کرم وارد بدن شود.

چه غذایی به کرم بدهیم؟

خوردن گوشت گاو، گوشت خوک یا ماهی آب های تازه به صورت خام یا کمی حرارت دیده، برای کرم مناسب است. البته که اکثر کرم ها در نقاط مختلف دنیا خیلی بهداشت غذایی ندارند.

منبع: نمناک
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها