مدیر تیم های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفتگو با خبر فوری:

ورزشکاران بسیار مراقب استروئیدها باشند/ می گویند بدنسازی ورزش آمریکایی است و مردان در آن لخت می شوند!/ رونی کولمن در سفر به ایران یک ریال هم نگرفت

مدیر تیم های ملی بدنسازی از استفاده غیرمجاز از استروئیدها انتقاد کرد و از وزارت بهداشت خواست بر داروخانه ها که بدون نسخه و به راحتی به افراد گوناگون، مواد نیروزا و استروئید می دهند نظارت بیشتری داشته باشند.

ورزشکاران بسیار مراقب استروئیدها باشند/ می گویند بدنسازی ورزش آمریکایی است و مردان در آن لخت می شوند!/ رونی کولمن در سفر به ایران یک ریال هم نگرفت

حسین نیازبخش: کسب مقام‌ های مختلف در عرصه جهانی و قاره ای توسط تیم های مختلف فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام بهانه ای شد که به سراغ یکی از مدیران ارشد این فدراسیون برویم. رضا سلطانی نژاد، مدیر تیم های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از بهمن 1399 در این سمت حضور داشته و تاکنون، تیم های ملی پرورش اندام و بدنسازی، توانسته اند زیر نظر او به موفقیت های مختلفی برسند.

سلطانی نژاد دکترای تربیت بدنی دارد و برای بسیاری از ورزشکاران ایرانی چهره ای شناخته شده است. او مربی بدنسازی چند تیم لیگ برتری بوده و همچنین با قهرمانان کشتی و وزنه برداری نیز همکاری داشته است. گفتگویی با مدیر تیم های ملی بدنسازی و پرورش اندام داشتیم و درباره مسائل مختلف ورزش های مرتبط به این رشته صحبت کردیم.

ایرانی ها ژن بدنسازی دارند

طبق گفته سلطانی نژاد، فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی رشته های ورزشی مختلفی را تحت پوشش خود دارد. پرورش اندام، مچ اندازی، بادی بیلدینگ، بادی کلاسیک، فیزیک کلاسیک، قوی ترین مردان و... از جمله زیرشاخه های تیم های ملی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام هستند.

سلطانی نژاد همچنین به موفقیت های تیم های ملی پرورش اندام وبدنسازی در سال های اخیر اشاره کرد. او با تاکید بر این نکته که مردم بین النهرین و بالطبع، ایرانی ها دارای ژنتیک برتر در زمینه پرورش اندام و بدنسازی هستند گفت که با تلاش و برنامه ریزی توانستیم به موفقیت های مختلف در تیم های مختلف برسیم.

بسیاری از مواد نیروزا قاچاق هستند

مدیر تیم های ملی بدنسازی و پرورش اندام نسبت به استفاده بی رویه و غیر مجاز از مواد نیروزا نیز هشدار داد. سلطانی نژاد تاکید کرد که بدنسازان باید حتما زیر نظر پزشک و متخصص تغذیه از مواد نیروزا استفاده کنند چراکه بسیاری از این مواد قاچاق بوده و در داخل تولید می شوند.

سلطانی نژاد به خصوص بر استفاده غیرمجاز و غیراصولی از استروئیدها اشاره کرد و از وزارت بهداشت و سازمان های مربوطه خواست که بر داروخانه ها که بدون نسخه و به راحتی به افراد گوناگون، مواد نیروزا و استروئید می دهند نظارت بیشتری داشته باشند.

مدیر تیم های ملی بدنسازی و پرورش اندام کمی هم از بی توجهی مسئولین نسبت به ورزش پرورش اندام و بدنسازی گلایه کرد. سلطانی نژاد از دیدگاه های غلط درباره این ورزش گفت و تاکید کرد که برخی گفته اند این ورزش آمریکایی است و یا اینکه ورزشکار در این ورزش لخت می شود! سلطانی نژاد این ها را نوعی باورهای اشتباه درباره بدنسازی دانست و تاکید کرد که پرورش اندام ورزش پایه است و بسیاری از ورزش های مختلف از این رشته استفاده می کنند.

رونی کولمن در سفر به ایران یک ریال هم نگرفت

سلطانی نژاد کسی بود که رونی کولمن (قهرمان افسانه ای بدنسازی) را به ایران آورد. او در انتهای گفتگو خاطرات جالبی را از سفر این ورزشکار پرآوازه به ایران ذکر کرد.

بر اساس گفته سلطانی نژاد، از همان ابتدا عده ای شروع به سنگ اندازی در مسیر فدراسیون بدنسازی کردند. طبق گفته سلطانی نژاد، عده ای شایعه کردند که رونی کولمن برای سفر به ایران 100 هزار دلار پول گرفته که این حرف درست نبود و او قرار بود تنها 5 هزار دلار دریافت کند. همچنین، بعد از سفر کولمن به ایران عده ای با ایجاد حاشیه فراوان باعث شدند که او حتی از هتل خود هم خارج نشود و در نهایت تنها یک روز توانست به مزار شهدا و مرقد امام خمینی (ره) برود. بر اساس گفته سلطانی نژاد در نهایت قهرمان افسانه ای پرورش اندام حاضر نشد پولی از فدراسیون بدنسازی دریافت کند و گفت که نمی خواهد برای کاری که نکرده وجهی بگیرد که این البته نشان از روحیه پهلوانی و بزرگمنشی او داشته است.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • نوید
    0

    مصاحبه بسیار خوب و جامعی بود...

  • اسمی
    0

    مظلوم پرورش اندام

  • حاخد
    1

    مردم ایران بعضی هاشون بی فرهنگند

  • خلیل قنواتی
    0

    بدنسازی سه فاکتور داره یک ژنتیک دو استراحت سه که بسیار مهم و تعیین کننده هستش داشتن پول کافی هست که ورزشکار بتونه خیلی راحت هزینه کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها